Korzyści z Google Ads dla małego e-commerce z branży turystycznej

Przeczytasz w około: 3 minuty

Wróć do Case Studies

Cel: wsparcie sprzedaży przed sezonem

Branża: e-commerce, turystyka

Okres: marzec–maj 2017

Zakres: Kampania Google Ads

Wstępne założenia analizy

Przeprowadzenie kampanii Google Ads zleciła nam lokalna mikro firma z branży turystycznej. Reklama miała wesprzeć sprzedać w ciężkim dla nich okresie przedsezonowym. Zadanie o tyle trudne, że w okresie prowadzonych działań (od 1 marca do końca maja 2017 roku) widoczny był bardzo mały popyt na letnie akcesoria, które sprzedaje Klient. Zwykle zajmujemy się obsługą dużych e-commerce, które wymagają nieco innych technik i metod, mając do dyspozycji większy budżet. Wyzwanie jednak podjęliśmy, a jego efekty prezentujemy poniżej.

Przygotowanie kampanii Google Ads

Wiemy, że kluczem do skutecznej kampanii Google Ads jest jej odpowiednie przygotowanie. Dlatego naszą współpracę z opisywanym Klientem rozpoczęliśmy od stworzenia optymalnej struktury dla prowadzonych działań. Konto reklamowe podzieliliśmy zatem na poszczególne kampanie, które odpowiadały grupom asortymentu w promowanym e-sklepie. Do każdej z tych grup dobraliśmy odpowiednie frazy kluczowe oraz stworzyliśmy do nich teksty reklamowe.

Ponadto uruchomiliśmy kampanie: remarketingową oraz z reklamami dynamicznymi w wyszukiwarce, które miały na celu generowanie ruchu po niszowych frazach, jakie wpisują w Google potencjalni klienci reklamowanego e-commerce.

Analiza kosztów reklamy i przychodów w e-commerce

Trzymiesięczny budżet, który w sumie wynosił 3 701,46 zł został przekuty na przychody wynoszące 10 262,95 zł. Oznacza to, że każda złotówka zainwestowana w kampanię Google Ads przyniosła ponad 2,78 zł przychodu uzyskanego bezpośrednio z przejścia z reklam. Liczba ta nie uwzględnia osób, które zainteresowały się reklamą i w nią kliknęły, a dopiero w późniejszym okresie dokonały zakupu wchodząc na stronę chociażby poprzez zapisaną w przeglądarce zakładkę.

wyniki kampanii adwords

1 zł = 2,78 zł przychodu

Wpływ kampanii na całościowe wyniki e-commerce

Z tego też względu warto zwrócić uwagę również na liczbę oraz wartość konwersji, które były przez Google Ads wspomagane. Konwersja wspomagana oznacza transakcję/cel zrealizowany przez osobę, która kliknęła wcześniej (w okresie ostatnich 30 dni) w reklamę w wyszukiwarce, a następnie dokonała zakupu wchodząc na stronę z innego źródła niż AdWords. Konwersje te nie są wliczane do ogólnego wyniku kampanii Google Ads, gdyż to nie ona była bezpośrednią przyczyną zakupów.

W przypadku tej kampanii wartość konwersji wspomaganych wyniosła 27 063,61 zł. Natomiast osoby, których ścieżka zakupowa została zapoczątkowana przez Google Ads dokonały zakupów na łączną kwotę 4 868,49 zł. Chodzi o tych kupujących, którzy swój pierwszy kontakt z ofertą mieli poprzez reklamę Google Ads, lecz zakupu dokonały w późniejszym okresie, korzystając z innych form przejścia na stronę naszego Klienta. Jeśli nie weźmiemy tego pod uwagę, efekty kampanii Google Ads mogą zostać mocno niedoszacowane, a co za tym idzie – niedocenione.

konwersje wspomagane

wartość konwersji wspomaganych = 27 063,61 zł

Podsumowanie

Często spotykamy się z twierdzeniem, że kampanie Google Ads mogą przynieść zadowalające efekty jedynie przy wykorzystaniu dużego budżetu. Nasze doświadczenie wskazuje na zupełnie odmienne wnioski. Google Ads wcale nie jest zarezerwowany jedynie dla dużych sklepów internetowych. Mały e-commerce, tak samo jak i niewielkie przedsiębiorstwo z powodzeniem mogą promować swoje produkty bądź usługi za pomocą tego kanału. Oczywiście sporo zależy od odpowiedniej optymalizacji oraz dobrze dobranej struktury kampanii. Jednak Google Ads nawet przy małym budżecie może być jak najbardziej rentowny. O czym niech świadczy powyższy opis przypadku.

Skontaktuj się z nami!

Case Study

Audyt UX czy audyt SEO – dlaczego warto zrobić obydwa?

Sprzedaż biletów, a może funkcja edukacyjna i informacyjna? Co powinno być nadrzędnym celem dla serwisów internetowych atrakcji turystycznych, teatrów, muzeów czy instytucji kultury?

Czytaj więcej

Kampania na medal! Jak zwiększyliśmy aż 5 – krotnie ROI w kampaniach sprzętu sportowego?

Dobrze przeprowadzona gra zespołowa – zrozumienie po stronie Klienta i Jego szybkie reagowanie na rekomendacje, a także zaangażowana praca całego zespołu i współpraca między działami SEO, PPC, Content&Strategy zaprocentowały wzrostem wyników.

Czytaj więcej

Wzrost przychodu o 70% z SEO i 92% z Google Ads

Wsparcie wielu kanałów promocji oraz płynne wykorzystanie budżetu, pozwoliły na osiągnięcie wyników praktycznie nieosiągalnych przy zastosowaniu tylko jednej formy promocji.

Czytaj więcej

Korzyści z Google Ads dla małego e-commerce z branży turystycznej

Często spotykamy się z twierdzeniem, że kampanie Google Ads mogą przynieść zadowalające efekty jedynie przy wykorzystaniu dużego budżetu. Nasze doświadczenie wskazuje na zupełnie odmienne wnioski.

Czytaj więcej

Jak zwiększyć ruch na stronie dzięki SEO i PPC?

Wysokie pozycje w Google nigdy nie są dla nas celem samym w sobie. Choć dobrze jest widzieć, jak strony naszych Klientów osiągają coraz lepsze wyniki w wyszukiwarce, zdajemy sobie sprawę, że to wszystko powinno mieć również odzwierciedlenie w innych kwestiach.

Czytaj więcej

Jak skutecznie przeszliśmy proces depozycjonowania?

Często mówi się usłudze depozycjonowania. Wielu kojarzy z tym zmasowane kampanie, obejmujące najpopularniejsze systemy wymiany linków czy programy linkujące (np. rosyjski xRumer czy inne). Jednak depozycjonowanie nie musi tak wyglądać – może być dość naturalnym działaniem.

Czytaj więcej
Inne Case Study
ROCKETMEDIA

Rocket Media Sp. z o.o.
ul. Wagonowa 2D
53-609 Wrocław

KRS: 0000490521
NIP: 8943050211

Ochrona prywatności

Szanowny Kliencie, Chcemy oferować Ci usługi i materiały marketingowe, które będą przydatne w rozwoju Twojej firmy. Naszym celem jest precyzyjne i skuteczne wsparcie Twojego biznesu. Żeby móc go osiągnąć, potrzebujemy Twojej zgody na dopasowanie naszych działań do Twojego zachowania. Gwarantujemy, że zadbamy o Twoją prywatność, Twoje dane będą u nas bezpieczne, a Ty będziesz mógł cofnąć swoją zgodę w każdej chwili poprzez specjalny formularz, który utworzyliśmy na podstronie polityka prywatności.

Prosimy o zapoznanie się z treścią i wyrażenie zgody:
Zgadzam się na przechowywanie w moim urządzeniu plików coockies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych zapisywanych w tych plikach, które pozostawiam w ramach korzystania z niniejszego Serwisu. Mam świadomość, że moje dane będą przetwarzane w celu analizy mojego zachowania na stronie Rocketmedia.pl przez Rocket Media Sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu przy ul. Wagonowej 2d oraz zaufanych partnerów tej firmy. Zgodę mogę wycofać w każdej chwili za pomocą formularza zamieszczonego w zakładce polityka prywatności.

Chcę korzystać z serwisu Rocket Media i wyrażam zgodę