Cel: wsparcie sprzedaży przed sezonem
Branża: e-commerce, turystyka
Okres: marzec–maj 2017
Zakres: Kampania Google Ads
Przeprowadzenie kampanii Google Ads zleciła nam lokalna mikro firma z branży turystycznej. Reklama miała wesprzeć sprzedać w ciężkim dla nich okresie przedsezonowym. Zadanie o tyle trudne, że w okresie prowadzonych działań (od 1 marca do końca maja 2017 roku) widoczny był bardzo mały popyt na letnie akcesoria, które sprzedaje Klient. Zwykle zajmujemy się obsługą dużych e-commerce, które wymagają nieco innych technik i metod, mając do dyspozycji większy budżet. Wyzwanie jednak podjęliśmy, a jego efekty prezentujemy poniżej.
Wiemy, że kluczem do skutecznej kampanii Google Ads jest jej odpowiednie przygotowanie. Dlatego naszą współpracę z opisywanym Klientem rozpoczęliśmy od stworzenia optymalnej struktury dla prowadzonych działań. Konto reklamowe podzieliliśmy zatem na poszczególne kampanie, które odpowiadały grupom asortymentu w promowanym e-sklepie. Do każdej z tych grup dobraliśmy odpowiednie frazy kluczowe oraz stworzyliśmy do nich teksty reklamowe.
Ponadto uruchomiliśmy kampanie: remarketingową oraz z reklamami dynamicznymi w wyszukiwarce, które miały na celu generowanie ruchu po niszowych frazach, jakie wpisują w Google potencjalni klienci reklamowanego e-commerce.
Trzymiesięczny budżet, który w sumie wynosił 3 701,46 zł został przekuty na przychody wynoszące 10 262,95 zł. Oznacza to, że każda złotówka zainwestowana w kampanię Google Ads przyniosła ponad 2,78 zł przychodu uzyskanego bezpośrednio z przejścia z reklam. Liczba ta nie uwzględnia osób, które zainteresowały się reklamą i w nią kliknęły, a dopiero w późniejszym okresie dokonały zakupu wchodząc na stronę chociażby poprzez zapisaną w przeglądarce zakładkę.
1 zł = 2,78 zł przychodu
Z tego też względu warto zwrócić uwagę również na liczbę oraz wartość konwersji, które były przez Google Ads wspomagane. Konwersja wspomagana oznacza transakcję/cel zrealizowany przez osobę, która kliknęła wcześniej (w okresie ostatnich 30 dni) w reklamę w wyszukiwarce, a następnie dokonała zakupu wchodząc na stronę z innego źródła niż AdWords. Konwersje te nie są wliczane do ogólnego wyniku kampanii Google Ads, gdyż to nie ona była bezpośrednią przyczyną zakupów.
W przypadku tej kampanii wartość konwersji wspomaganych wyniosła 27 063,61 zł. Natomiast osoby, których ścieżka zakupowa została zapoczątkowana przez Google Ads dokonały zakupów na łączną kwotę 4 868,49 zł. Chodzi o tych kupujących, którzy swój pierwszy kontakt z ofertą mieli poprzez reklamę Google Ads, lecz zakupu dokonały w późniejszym okresie, korzystając z innych form przejścia na stronę naszego Klienta. Jeśli nie weźmiemy tego pod uwagę, efekty kampanii Google Ads mogą zostać mocno niedoszacowane, a co za tym idzie – niedocenione.
wartość konwersji wspomaganych = 27 063,61 zł
Często spotykamy się z twierdzeniem, że kampanie Google Ads mogą przynieść zadowalające efekty jedynie przy wykorzystaniu dużego budżetu. Nasze doświadczenie wskazuje na zupełnie odmienne wnioski. Google Ads wcale nie jest zarezerwowany jedynie dla dużych sklepów internetowych. Mały e-commerce, tak samo jak i niewielkie przedsiębiorstwo z powodzeniem mogą promować swoje produkty bądź usługi za pomocą tego kanału. Oczywiście sporo zależy od odpowiedniej optymalizacji oraz dobrze dobranej struktury kampanii. Jednak Google Ads nawet przy małym budżecie może być jak najbardziej rentowny. O czym niech świadczy powyższy opis przypadku.
Rocket Media Sp. z o.o.
ul. Strzegomska 140A
54-429 Wrocław
KRS: 0000490521
NIP: 8943050211
Szanowny Kliencie, chcemy oferować Ci usługi i materiały marketingowe, które będą przydatne w rozwoju Twojej firmy. Naszym celem jest precyzyjne i skuteczne wsparcie Twojego biznesu. Żeby móc go osiągnąć, potrzebujemy Twojej zgody na dopasowanie naszych działań do Twojego zachowania. Gwarantujemy, że zadbamy o Twoją prywatność, Twoje dane będą u nas bezpieczne, a Ty będziesz mógł cofnąć swoją zgodę w każdej chwili poprzez specjalny formularz, który utworzyliśmy na podstronie polityka prywatności.
Prosimy o zapoznanie się z treścią i wyrażenie zgody:
Zgadzam się na przechowywanie w moim urządzeniu plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych zapisywanych w tych plikach, które pozostawiam w ramach korzystania z niniejszego Serwisu. Mam świadomość, że moje dane będą przetwarzane w celu analizy mojego zachowania na stronie Rocketmedia.pl przez Rocket Media Sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu przy ul. Strzegomskiej 140A oraz zaufanych partnerów tej firmy. Zgodę mogę wycofać w każdej chwili za pomocą formularza zamieszczonego w zakładce polityka prywatności.