Jak pozycjonować agencję social media? Case study pracy dla Frank & Greg

Przeczytasz w około: 6 minut

Wróć do Case Studies

Partnerska agencja social media Frank & Greg rozpoczęła działalność w 2021 roku, oferując swoim klientom kompleksową obsługę w mediach społecznościowych. Od 2022 roku wspieramy markę Frank & Greg w działaniach pozycjonerskich, pomagając jej dotrzeć do nowego grona odbiorców, zwiększając przy tym jej widoczność w algorytmach wyszukiwarek. Zapraszamy do lektury poniższego case’a, w którym przyglądamy się wynikom po pierwszym roku współpracy.

Poznaj naszego klienta – agencja Frank & Greg

Frank & Greg to agencja, która specjalizuje się w kompleksowej obsłudze mediów społecznościowych. Oprócz działań organicznych i kampanii płatnych na Facebooku, Instagramie, TikToku czy LinkedInie, marka ta oferuje wsparcie w tworzeniu strategii komunikacyjnych oraz wizerunkowych, nadzorowanie współpracy z influencerami oraz realizację podcastów, live’ów, e-booków i produktowych sesji fotograficznych.

Zespół Frank & Greg podchodzi do każdego klienta w sposób indywidualny – na stronie marki próżno szukać ściśle określonych progów cenowych, zawierających m.in. stałą liczbę postów w skali miesiąca. Strategia prowadzonej komunikacji w mediach społecznościowych za każdym razem jest ustalana w oparciu o rzeczywiste potrzeby danego klienta – zarówno tych, wynikających z założonych przez niego celów, jak i związanych z jego branżą czy bezpośrednią konkurencją.

Pozycjonowanie agencji, czyli jak osiągnąć sukces na konkurencyjnym rynku?

Prowadzone przez nas na przestrzeni ostatnich 12 miesięcy działania dotyczyły przede wszystkim pozycjonowania – dążyliśmy do zwiększenia ruchu organicznego i zwiększenia rozpoznawalności brandu, które przełożyły się na zwiększenie zapytań ofertowych. Przeprowadzony na początku prac audyt SEO zaowocował opracowaniem wytycznych optymalizacyjnych w zakresie on-site i off-site.

Zaplanowaliśmy przygotowanie i publikację materiałów na poszczególne podstrony, artykułów wewnętrznych (opracowywanych przez zespół Frank & Greg) oraz tekstów zewnętrznych, tworzonych przez naszych copywriterów. W ustaleniu kluczowych z perspektywy naszego partnera fraz pomogły nam standardowe narzędzia SEO – planner słów kluczowych, Senuto, Ahrefs oraz Google Trends.

Które działania przyniosły najlepszy rezultat?

Osiągnięcie założonych celów było możliwe dzięki wdrożeniu przyjętych wytycznych optymalizacyjnych oraz regularnym pozyskiwaniu linków za pomocą publikacji zewnętrznych. Dużą rolę w budowie merytorycznego charakteru strony odgrywały regularnie tworzone artykuły blogowe, poruszające aktualną tematykę w mediach społecznościowych, takich jak komentarze na temat najbardziej znanych influencerów czy wydarzeń, które odbiły się głośnym echem w internecie.

Jakie osiągnęliśmy wyniki?

Kluczowym rezultatem prowadzonego przez nas SEO był znaczący wzrost widoczności najważniejszych dla agencji social media fraz w TOP3, TOP10 oraz TOP50 wyników, który udało nam się osiągnąć, startując praktycznie z zerowego poziomu.

Wyniki działań naszego zespołu doskonale obrazują poniższe zestawienia, prezentujące wzrost widoczności domeny w świetle pozycjonowanych fraz.

Wzrost widoczności fraz w TOP10

Wzrost widoczności fraz w TOP50

Wypracowane wzrosty w liczbie fraz w czołówce wyników wyszukiwania przełożyły się również na zwiększoną liczbę wyświetleń oraz kliknięć. Zgodnie z przewidywaniami, wykonana przez nas praca zaczęła procentować po około 6 miesiącach od rozpoczęcia prac – od lipca ubiegłego roku osiągamy około 2 tys. wyświetleń dziennie. Na przestrzeni ostatnich miesięcy odnotowaliśmy również znaczący wzrost łącznej liczby kliknięć, który od początku 2023 roku waha się w okolicy 60 dziennie.

Łączna liczba kliknięć i wyświetleń od marca 2022 roku

Warto wspomnieć również nasz największy sukces w skali pozycjonowania lokalnego – agencja Frank & Greg znajduje się obecnie na pierwszym miejscu w wynikach zapytania agencja social media Wrocław.

Algorytmy Google doceniły merytoryczny charakter strony

Połączenie szerokich działań pozycjonerskich z regularną pracą nad contentem portalu (zarówno w zakresie tekstów blogowych oraz treści podstron, jak i artykułów sponsorowanych), przełożyła się na bardzo duży skok widoczności oraz wyświetleń dla fraz sprzedażowych oraz trendujących.

Strona marki Frank & Greg regularnie pojawiała się w wynikach wyszukiwań dotyczących bieżących wydarzeń ze świata mediów społecznościowych. Zauważalne wzrosty pozycji pojawiły się również w przypadku fraz związanych z działalnością agencji, takich jak social media organiczne, tworzenie podcastów czy prowadzenie Instagrama.

Jakie wyzwania czekały na nas na początku projektu?

Napotkane przez nas wyzwania związane były ze standardowymi bolączkami, z jakim borykają się nowo powstałe strony internetowe, takimi jak brak optymalizacji i unikatowej treści oraz zerowe poziomy ruchu i widoczności.

Tworząc rekomendacje dla powstającej strony, mieliśmy duży wpływ na jej zgodność z obowiązującymi aktualnie wytycznymi SEO. Korzystaliśmy ze sprawdzonych praktyk i uniwersalnych działań w zakresie off-site i on-site i osiągnęliśmy założone cele – zarówno w zakresie zwiększenia rozpoznawalności samej marki, jak i widoczności strony na najważniejsze zapytania branżowe.

Dołącz do grona klientów Rocket Media

Czy zrealizowane przez Rocket Media działania spełniły oczekiwania marki Frank & Greg? Poniżej prezentujemy opinię agencji partnerskiej na temat dotychczasowej współpracy:

Z uwagi na znajomość branży marketingowej podjęcie działań pozycjonerskich w ramach współpracy z partnerami z Rocket Media było dla nas oczywistym krokiem w rozwoju i promocji marki. Sprawnie zastosowaliśmy opracowane zalecenia i stworzyliśmy fundament niezbędny do budowania widoczności w sieci. Z czasem rozwinęliśmy możliwe działania wspierające pracę specjalistów SEO i dążymy do stałej synergii przy tworzeniu contentu agencyjnego.

Czy warto pozycjonować swoją markę w sieci? Bez wątpienia. Sądzę, że pozycjonowanie jest częścią kreacji wizerunku brandu, a profesjonalne prowadzenie działań SEO przekłada się wprost na zwiększenie sprzedaży usługi.

Katarzyna Bosak, CEO Frank & Greg

Prowadzisz firmę o start-upowym charakterze, która nie prowadziła dotychczas działań w obrębie e-marketingu? W portfolio Rocket Media znajdują się zarówno marki o relatywnie krótkim stażu, jak i przedsiębiorstwa o wieloletnim doświadczeniu i ugruntowanej pozycji na rynku. Już dziś zapoznaj się z naszą ofertą i zobacz, w jaki sposób możemy Ci pomóc.

Skontaktuj się z nami!

Case Study

Jak pozycjonować agencję social media? Case study pracy dla Frank & Greg

Marka Frank & Greg działa na rynku od 2021 roku – to kompleksowa agencja social media, wspierająca swoich klientów w prowadzeniu profili w mediach społecznościowych oraz tworzeniu spójnej komunikacji na wszystkich kanałach. Zobacz, jak specjaliści Rocket Media wsparli partnerów z Frank & Greg w zwiększeniu widoczności w sieci.

Czytaj więcej

262,5% wzrostu sprzedaży produktów, 1075% ROAS – case study klienta z branży finansowej

Jak osiągnąć sukces w najbardziej konkurencyjnych branżach? Zapraszamy do lektury naszego case study, w którym opisujemy przebieg kompleksowych działań, zrealizowanych dla firmy pożyczkowej, w zakresie pozycjonowania, content marketingu, kampanii płatnych oraz obsługi mediów społecznościowych.

Czytaj więcej

Zobacz, jakie efekty przyniosły naszemu klientowi podstawy SEO

W lutym 2021 roku do grona naszych klientów dołączyła firma Euroimpex  S.A.– dostawca oprogramowania i sprzętów drukujących dla przedsiębiorców, edukacji i administracji. Zapoznaj się z naszym artykułem i dowiedz się, jak podnieśliśmy ruch organiczny na stronie o 400% przy pomocy podstawowych narzędzi z arsenału SEO.

Czytaj więcej

Audyt UX czy audyt SEO – dlaczego warto zrobić obydwa?

Sprzedaż biletów, a może funkcja edukacyjna i informacyjna? Co powinno być nadrzędnym celem dla serwisów internetowych atrakcji turystycznych, teatrów, muzeów czy instytucji kultury?

Czytaj więcej

Kampania na medal! Jak zwiększyliśmy aż 5 – krotnie ROI w kampaniach sprzętu sportowego?

Dobrze przeprowadzona gra zespołowa – zrozumienie po stronie Klienta i Jego szybkie reagowanie na rekomendacje, a także zaangażowana praca całego zespołu i współpraca między działami SEO, PPC, Content&Strategy zaprocentowały wzrostem wyników.

Czytaj więcej

Wzrost przychodu o 70% z SEO i 92% z Google Ads

Wsparcie wielu kanałów promocji oraz płynne wykorzystanie budżetu, pozwoliły na osiągnięcie wyników praktycznie nieosiągalnych przy zastosowaniu tylko jednej formy promocji.

Czytaj więcej
Inne Case Study
ROCKET MEDIA

Rocket Media Sp. z o.o.
ul. Strzegomska 140A
54-429 Wrocław

KRS: 0000490521
NIP: 8943050211