Audyt UX

Pozytywne doświadczenia podczas korzystania ze strony internetowej mają realny wpływ na budowanie lojalności wśród konsumentów. Sprawdź, co może przynieść Twojej marce połączenie dobrych praktyk UX z innymi działaniami e-marketingowymi.

Wizerunek

Klienci mają pewność, że na Twojej stronie internetowej, szybko znajdą to, czego szukają. I nie wahają się mówić o tym dalej!

Sprzedaż

Trafne komunikaty, intuicyjna nawigacja, przyjazna prezentacja oferty – dbając o odpowiedni UX, wzrastają szanse na wzrost KPI w serwisie internetowym.

Kontrola

Regularne audyty użyteczności, a następnie wdrażanie rekomendacji, pozwolą wyeliminować i krytyczne, i mniejsze błędy, które nie pozwalają użytkownikom wykonać pożądanej akcji.

Synergia

Użyteczna strona internetowa zdecydowanie wyżej rankuje w Google, co przekłada się na lepsze wyniki kampanii płatnych oraz działań organicznych.

Audyt UX w Rocket Media

Co zyskasz na współpracy z nami?

Od dłuższego czasu pozycjonowanie serwisów internetowych wybiega znacznie dalej, niż monitorowanie witryny w Google i pozyskiwanie dla niej linków. Jednym z czynników, które wpływają na pozycję danego serwisu w wyszukiwarce, jest jego użyteczność. Nasi specjaliści doskonale znają aspekty user experience. W ramach audytu UX przygotowują szereg rekomendacji usprawniających korzystanie ze strony internetowej, a dodatkowo wspierają Klientów – tworząc wytyczne SEO na etapie projektowania nowych stron internetowych lub modyfikowania tych już istniejących.

Czym jest User Experience?

User experience (UX) to termin określający doświadczenie użytkownika w korzystaniu z produktu, takiego jak strona internetowa, aplikacja, urządzenie elektroniczne itp. Uwzględnia on szeroki zakres czynników, m.in. interfejs, nawigację, dostępność, szybkość i wydajność, ale również emocjonalne i społeczne aspekty korzystania z produktu. Celem UX jest zapewnienie użytkownikom jak najlepszego i najbardziej satysfakcjonującego doświadczenia. W naszym kontekście, chodzi tu przede wszystkim o wrażenia, jakie odbierają internauci podczas przeglądania witryny lub aplikacji mobilnej.

Kompleksowo, procesem budowania doświadczeń, zajmuje się agencja UX. Specjaliści user experience, pracując według zasad najlepszego projektowania (np. heurystyk Nielsena), przygotowują koncepcje stron internetowych, dbając o prostą nawigację i klarowną komunikację. UX design (takim terminem określamy ten etap), bazuje na potrzebach, oczekiwaniach i zachowaniu użytkowników. Bywa więc, że przed powstaniem ostatecznej makiety strony internetowej, specjaliści UX, przeprowadzają badanie użytkowników, tworzą i testują prototypy, aby upewnić się, że produkt spełnia wymagania i oczekiwania użytkowników. Celem UX design jest stworzenie produktu, który jest nie tylko funkcjonalny, ale także emocjonalnie angażujący i satysfakcjonujący dla użytkownika. Rekomendujemy, aby właśnie na tym etapie skorzystać również ze wsparcia naszych specjalistów SEO. W Rocket Media posiadamy niezbędne kompetencje ku temu, by ocenić proponowaną strukturę serwisu pod kątem SEO. Przygotujemy wytyczne do nagłówków, komunikatów, zagęszczenia fraz kluczowych, mapy serwisu, nawigacji. Dzięki temu nowy serwis otrzyma lepszą pozycję startową w oczach Google, z kolei strona internetowa przechodząca modyfikacje – może ograniczyć spadki w swoich pozycjach w wynikach wyszukiwania.

Korzyści z przeprowadzenia audytu UX

Audyt UX to dokument, w którym zaprezentowane są oceny jakości i funkcjonalności doświadczenia użytkownika (UX) w produkcie, takim jak strona internetowa czy aplikacja mobilna. Celem audytu UX jest identyfikacja i ocena problemów oraz barier w korzystaniu z produktu, a także określenie możliwości poprawy i ulepszenia doświadczeń. Audyt UX opiera się na metodach i narzędziach z dziedziny UX, takich jak badanie użytkowników, testy użyteczności, analiza danych i ocena interfejsu użytkownika. W raporcie końcowym znajdują się rekomendacje dotyczące poprawy UX i ulepszenia produktu. Audyt UX stanowi doskonałe uzupełnienie dla audytu SEO. Ten drugi ma na uwadze aspekty techniczne, ważne z punktu widzenia robotów Google. Jednak w ostatnich latach, na pozycje w wynikach wyszukiwania, wpływ mają również elementy UX.

Jakie korzyści płyną z połączenia dobrych praktyk SEO z user experience?

  1. Zwiększenie widoczności strony w wynikach wyszukiwania, co z kolei może przełożyć się na wzrost ruchu na witrynie.
  2. Pozycjonowanie strony oparte na UX, np. w postaci trafnych komunikatów, intuicyjnej nawigacji, może pomóc w zapewnieniu użytkownikom lepszego doświadczenia na stronie, co zwiększa zadowolenie i lojalność klientów.
  3. Lepsze wyniki biznesowe, ponieważ dobre doświadczenia z serwisem, mogą zwiększać ruch na stronie, a tym zwiększyć prawdopodobieństwo finalizacji konwersji (np. zakupu produktu lub wysłania zapytania).
  4. Lepsza jakość witryny: identyfikacja problemów i wdrożenie rekomendowanych rozwiązań mogą przyczynić się do usprawniania i ciągłego ulepszenia strony.

Ile kosztuje audyt UX?

Cena analizy witryny pod kątem użyteczności zależy od kilku czynników, w tym:

  1. Skali projektu: im więcej podstron i funkcjonalności ma witryna, tym więcej pracy będzie wymagać analiza.
  2. Poziomu trudności: strony o większym stopniu trudności, takie jak te z wieloma skomplikowanymi funkcjami lub wymaganiami dotyczącymi bezpieczeństwa, mogą być bardziej czasochłonne.

Najczęstsze pytania związane z audytem UX

  1. Dla kogo jest user experience?

UX przeznaczony jest dla wszystkich biznesów, bez względu na branżę. Szczególnie polecany jest tym firmom, dla których strona internetowa jest głównym kanałem komunikacji z potencjalnymi klientami lub najważniejszym źródłem przychodów.

  1. Czy mogę zamówić sam audyt UX bez audytu SEO?

W Rocket Media przeprowadzamy zarówno pojedyncze analizy, jak i zestawy audytów. Możemy zatem przygotować wyłącznie audyt SEO bądź audyt UX. Rekomendujemy przeprowadzanie tych audytów razem, w celu synergii wyników oraz rekomendacji, ale dostosowujemy się pod tym względem do wymagań i potrzeb klienta.

  1. Kiedy najlepiej przeprowadzić audyt UX?

Audyt UX warto przeprowadzić przed wdrożeniem finalnej wersji strony internetowej, np. w trakcie rebrandingu lub przed migracją pod nowy adres URL, w celu wychwycenia wszystkich niedociągnięć przed opublikowaniem witryny. Rekomendowane jest również cykliczne przeprowadzanie audytów, szczególnie gdy z biegiem czasu, serwis rozbudowywany jest o nowy content czy podstrony.

Potrzebujesz wsparcia w przeprowadzeniu analizy użyteczności swojej witryny? Napisz do nas!

Wypełnij formularz

    Daj znać, jak możemy Ci pomóc*

    Case Study

    Jak pozycjonować agencję social media? Case study pracy dla Frank & Greg

    Marka Frank & Greg działa na rynku od 2021 roku – to kompleksowa agencja social media, wspierająca swoich klientów w prowadzeniu profili w mediach społecznościowych oraz tworzeniu spójnej komunikacji na wszystkich kanałach. Zobacz, jak specjaliści Rocket Media wsparli partnerów z Frank & Greg w zwiększeniu widoczności w sieci.

    Czytaj więcej

    262,5% wzrostu sprzedaży produktów, 1075% ROAS – case study klienta z branży finansowej

    Jak osiągnąć sukces w najbardziej konkurencyjnych branżach? Zapraszamy do lektury naszego case study, w którym opisujemy przebieg kompleksowych działań, zrealizowanych dla firmy pożyczkowej, w zakresie pozycjonowania, content marketingu, kampanii płatnych oraz obsługi mediów społecznościowych.

    Czytaj więcej

    Zobacz, jakie efekty przyniosły naszemu klientowi podstawy SEO

    W lutym 2021 roku do grona naszych klientów dołączyła firma Euroimpex  S.A.– dostawca oprogramowania i sprzętów drukujących dla przedsiębiorców, edukacji i administracji. Zapoznaj się z naszym artykułem i dowiedz się, jak podnieśliśmy ruch organiczny na stronie o 400% przy pomocy podstawowych narzędzi z arsenału SEO.

    Czytaj więcej

    Audyt UX czy audyt SEO – dlaczego warto zrobić obydwa?

    Sprzedaż biletów, a może funkcja edukacyjna i informacyjna? Co powinno być nadrzędnym celem dla serwisów internetowych atrakcji turystycznych, teatrów, muzeów czy instytucji kultury?

    Czytaj więcej

    Kampania na medal! Jak zwiększyliśmy aż 5 – krotnie ROI w kampaniach sprzętu sportowego?

    Dobrze przeprowadzona gra zespołowa – zrozumienie po stronie Klienta i Jego szybkie reagowanie na rekomendacje, a także zaangażowana praca całego zespołu i współpraca między działami SEO, PPC, Content&Strategy zaprocentowały wzrostem wyników.

    Czytaj więcej

    Wzrost przychodu o 70% z SEO i 92% z Google Ads

    Wsparcie wielu kanałów promocji oraz płynne wykorzystanie budżetu, pozwoliły na osiągnięcie wyników praktycznie nieosiągalnych przy zastosowaniu tylko jednej formy promocji.

    Czytaj więcej
    Inne Case Study
    ROCKET MEDIA

    Rocket Media Sp. z o.o.
    ul. Strzegomska 140A
    54-429 Wrocław

    KRS: 0000490521
    NIP: 8943050211