Pozytywne doświadczenia podczas korzystania ze strony internetowej mają realny wpływ na budowanie lojalności wśród konsumentów. Sprawdź, co może przynieść Twojej marce połączenie dobrych praktyk UX z innymi działaniami e-marketingowymi.
Klienci mają pewność, że na Twojej stronie internetowej, szybko znajdą to, czego szukają. I nie wahają się mówić o tym dalej!
Trafne komunikaty, intuicyjna nawigacja, przyjazna prezentacja oferty – dbając o odpowiedni UX, wzrastają szanse na wzrost KPI w serwisie internetowym.
Regularne audyty użyteczności, a następnie wdrażanie rekomendacji, pozwolą wyeliminować i krytyczne, i mniejsze błędy, które nie pozwalają użytkownikom wykonać pożądanej akcji.
Użyteczna strona internetowa zdecydowanie wyżej rankuje w Google, co przekłada się na lepsze wyniki kampanii płatnych oraz działań organicznych.
Od dłuższego czasu pozycjonowanie serwisów internetowych wybiega znacznie dalej, niż monitorowanie witryny w Google i pozyskiwanie dla niej linków. Jednym z czynników, które wpływają na pozycję danego serwisu w wyszukiwarce, jest jego użyteczność. Nasi specjaliści doskonale znają aspekty user experience. W ramach audytu UX przygotowują szereg rekomendacji usprawniających korzystanie ze strony internetowej, a dodatkowo wspierają Klientów – tworząc wytyczne SEO na etapie projektowania nowych stron internetowych lub modyfikowania tych już istniejących.
User experience (UX) to termin określający doświadczenie użytkownika w korzystaniu z produktu, takiego jak strona internetowa, aplikacja, urządzenie elektroniczne itp. Uwzględnia on szeroki zakres czynników, m.in. interfejs, nawigację, dostępność, szybkość i wydajność, ale również emocjonalne i społeczne aspekty korzystania z produktu. Celem UX jest zapewnienie użytkownikom jak najlepszego i najbardziej satysfakcjonującego doświadczenia. W naszym kontekście, chodzi tu przede wszystkim o wrażenia, jakie odbierają internauci podczas przeglądania witryny lub aplikacji mobilnej.
Kompleksowo, procesem budowania doświadczeń, zajmuje się agencja UX. Specjaliści user experience, pracując według zasad najlepszego projektowania (np. heurystyk Nielsena), przygotowują koncepcje stron internetowych, dbając o prostą nawigację i klarowną komunikację. UX design (takim terminem określamy ten etap), bazuje na potrzebach, oczekiwaniach i zachowaniu użytkowników. Bywa więc, że przed powstaniem ostatecznej makiety strony internetowej, specjaliści UX, przeprowadzają badanie użytkowników, tworzą i testują prototypy, aby upewnić się, że produkt spełnia wymagania i oczekiwania użytkowników. Celem UX design jest stworzenie produktu, który jest nie tylko funkcjonalny, ale także emocjonalnie angażujący i satysfakcjonujący dla użytkownika. Rekomendujemy, aby właśnie na tym etapie skorzystać również ze wsparcia naszych specjalistów SEO. W Rocket Media posiadamy niezbędne kompetencje ku temu, by ocenić proponowaną strukturę serwisu pod kątem SEO. Przygotujemy wytyczne do nagłówków, komunikatów, zagęszczenia fraz kluczowych, mapy serwisu, nawigacji. Dzięki temu nowy serwis otrzyma lepszą pozycję startową w oczach Google, z kolei strona internetowa przechodząca modyfikacje – może ograniczyć spadki w swoich pozycjach w wynikach wyszukiwania.
Audyt UX to dokument, w którym zaprezentowane są oceny jakości i funkcjonalności doświadczenia użytkownika (UX) w produkcie, takim jak strona internetowa czy aplikacja mobilna. Celem audytu UX jest identyfikacja i ocena problemów oraz barier w korzystaniu z produktu, a także określenie możliwości poprawy i ulepszenia doświadczeń. Audyt UX opiera się na metodach i narzędziach z dziedziny UX, takich jak badanie użytkowników, testy użyteczności, analiza danych i ocena interfejsu użytkownika. W raporcie końcowym znajdują się rekomendacje dotyczące poprawy UX i ulepszenia produktu. Audyt UX stanowi doskonałe uzupełnienie dla audytu SEO. Ten drugi ma na uwadze aspekty techniczne, ważne z punktu widzenia robotów Google. Jednak w ostatnich latach, na pozycje w wynikach wyszukiwania, wpływ mają również elementy UX.
Jakie korzyści płyną z połączenia dobrych praktyk SEO z user experience?
Cena analizy witryny pod kątem użyteczności zależy od kilku czynników, w tym:
UX przeznaczony jest dla wszystkich biznesów, bez względu na branżę. Szczególnie polecany jest tym firmom, dla których strona internetowa jest głównym kanałem komunikacji z potencjalnymi klientami lub najważniejszym źródłem przychodów.
W Rocket Media przeprowadzamy zarówno pojedyncze analizy, jak i zestawy audytów. Możemy zatem przygotować wyłącznie audyt SEO bądź audyt UX. Rekomendujemy przeprowadzanie tych audytów razem, w celu synergii wyników oraz rekomendacji, ale dostosowujemy się pod tym względem do wymagań i potrzeb klienta.
Audyt UX warto przeprowadzić przed wdrożeniem finalnej wersji strony internetowej, np. w trakcie rebrandingu lub przed migracją pod nowy adres URL, w celu wychwycenia wszystkich niedociągnięć przed opublikowaniem witryny. Rekomendowane jest również cykliczne przeprowadzanie audytów, szczególnie gdy z biegiem czasu, serwis rozbudowywany jest o nowy content czy podstrony.
Potrzebujesz wsparcia w przeprowadzeniu analizy użyteczności swojej witryny? Napisz do nas!
Rocket Media Sp. z o.o.
ul. Januszowicka 5
53-135 Wrocław
KRS: 0000490521
NIP: 8943050211