Czy wiesz, że w styczniu 2022 r. w Polsce było aż 27,20 milionów użytkowników mediów społecznościowych? Jeżeli zastanawiasz się, jak możesz efektywnie wykorzystać potencjał tych kanałów, poznaj naszą ofertę współpracy.
Bądź blisko klienta. Pozwól poznać swoją markę z przyjaznej strony – prezentuj swoją ofertę, misję i wartości.
Buduj zaangażowaną społeczność wokół marki, twórz zasięgi, gromadź realne opinie na temat swoich usług lub produktów.
Wykorzystuj możliwości precyzyjnego targetowania w kampaniach paid social – zwiększaj m.in. zasięgi, sprzedaż, liczbę zapytań o ofertę.
Zwiększaj ruch na stronie internetowej – publikuj posty przenoszące do witryny, z prezentacją oferty lub wpisami blogowymi.
Facebook jest jednym z największych serwisów społecznościowych na świecie, z miliardami aktywnych użytkowników. Jest zatem doskonałym miejscem do prowadzenia działań wizerunkowych i sprzedażowych. Jednak samo założenie fanpage’a nie jest wystarczające. Obecność firmy na Facebooku powinna być realizowana wedle ustalonej strategii, która będzie konsekwentnie realizowana, a także modyfikowana wraz ze zmieniającymi się potrzebami marki oraz jej klientów. Istotne jest bowiem, aby ze swoją komunikacją docierać skutecznie do wybranej grupy docelowej.
Czy Facebook jest dla każdej branży? Aktualne możliwości platformy pozwalają praktycznie każdej firmie na znalezienie swojego sposobu na promocję. Oprócz samego prowadzenia profilu na Facebooku, można również aktywnie działać w ramach grup lub udostępniać content z innych mediów, np. TikToka czy Instagrama.
Druga kwestia to sposób prowadzenia dialogu z fanami. Wydawać by się mogło, że branża pogrzebowa nie znajdzie metody na zaistnienie na Facebooku, ale przykład Zakładu Pogrzebowego AS Bytom przeczy takim teoriom. Przed rozpoczęciem działań, warto zatem zastanowić się, czy na Facebooku znajdzie się moja grupa docelowa, jak można do niej dotrzeć oraz w jaki sposób aktywizować wokół marki społeczność.
Na początku współpracy przygotowujemy analizę dotychczasowej komunikacji marki na Facebooku, a jeśli firma do tej pory nie korzystała z tego kanału – tworzymy analizę potencjału. Sprawdzamy również wskazaną przez klienta konkurencję, oceniając przede wszystkim język komunikacji oraz wykorzystywane formaty.
Kolejnym krokiem jest przygotowanie strategii komunikacji – m.in. propozycje co do częstotliwości komunikacji, charakteru postów, formatów, akcji specjalnych, np. konkursów.
Po zaakceptowaniu planu, przystępujemy do realizacji. W Rocket Media stawiamy na pełną transparentność działań, jednocześnie zachęcając klientów, by pozostawiali po naszej stronie całość prac. Oferujemy zatem kompleksową opiekę nad profilem – tworzenie harmonogramu publikacji, copy do postów, grafik, video, moderację wiadomości i komentarzy.
Po każdym miesiącu współpracy przesyłamy raport podsumowujący zrealizowane działania oraz osiągnięte wyniki. Cyklicznie analizujemy, czy zaproponowana strategia social media się sprawdza i przynosi oczekiwane efekty. Elastycznie podchodzimy do stawianych przed nami celów, jesteśmy zatem otwarci na zmiany we wstępnie przyjętym planie, sami również udzielamy rekomendacji na temat tego co warto zmienić lub który z trendów social media jest warty zastosowania.
Sprawdzając dane na rok 2023, możemy dowiedzieć się, że Instagram posiada 1.28 miliarda aktywnych użytkowników, a codziennie korzysta z niego 500 milionów z nich. Siła tej platformy jest ogromna, ale jak dokładnie może przyczynić się do sukcesu marki?
W Rocket Media starannie podchodzimy do analizy potrzeb firmy. W zależności od branży, jak i celów, dobieramy odpowiednie kanały komunikacji. Porównując Instagram do Facebooka, wiemy, że na tym pierwszym kanale zdjęcia wywołują o 23% większe zainteresowanie. Zdecydowanie więc Instagram polecany jest dla firm, które chcą prezentować swoje produkty, ale również troszczą się o swój wizerunek, ważne dla nich jest budowanie świadomości u konsumentów.
Siła Instagrama po części wynika z obecności influencerów / influencerek. To oni napędzają ruch, aktywizują użytkowników oraz są jedną z opcji na prezentowanie ofert różnych marek. Współprace z nimi mogą przynieść wiele korzyści – przyrost followersów, prezentowanie misji i wartości firmy, zwiększanie sprzedaży. Co ważne, działania z instagramerami i instagramerkami są policzalne – dzięki dostępności statystyk, marka ma wgląd do tego, ile osób widziało posty lub insta stories z reklamą lub jaki był przychód ze specjalnej akcji sprzedażowej (np. dzięki indywidualnym kodom rabatowym, które oferuje influencer / inlfuencerka).
Współpraca z naszym zespołem nad kanałem na Instagramie to proces bardzo zbliżony do tego, jak działamy na Facebooku. Tutaj również tworzymy strategię social media, uwzględniając możliwości, jakie daje nam platforma – oprócz tzw. zwykłych postów, możemy zaproponować m.in. marce insta stories oraz reelsy (rolki).
Zajmujemy się również całościowo współpracą z influencerami – poszukujemy osób do współpracy, ustalamy warunki, domykamy formalności, nadzorujemy, czy deklarowane działania realizowane są zgodnie z umową.
Po każdym miesiącu współpracy przygotowujemy dla klientów raport.
Nie inaczej wygląda to w przypadku Tiktoka. Jest to jednak platforma bardzo charakterystyczna, ponieważ operuje na jednym formacie – wideo. Może za to poszczycić się wysokim wskaźnikiem zaangażowania użytkowników. Dziennie, filmy na TikToku wyświetlane są ponad miliard razy.
Aby jednak wyróżnić się na tle setek tysięcy innych profili, trzeba postawić na atrakcyjny content. Nasi specjaliści śledzą trendy i są zaznajomieni z czynnikami, które wpływają na widoczność danego tiktoka.
Dla naszych klientów tworzymy materiały lifestylowe i edukacyjne pod budowanie zasięgu, jak i filmy produktowe, które zwiększają sprzedaż.
Wszystko oczywiście poprzedzone jest analizą potencjału marki i konkurencji.
W naszym portfolio nie brakuje firm prowadzących działania w sektorze B2B. Tworząc dla nich wartościowy content, stawiamy na to, by docierał on do jak najtrafniejszej grupy docelowej. Linkedin jest w tym przypadku jedną z możliwości. Medium to wciąż się rozwija – oprócz wpisów na swoim profilu, marka może zaznaczać swoją obecność np. jako członek grup branżowych.
Linkedin jest także dobrym kanałem do prowadzenia działań employer brandingowych – za jego pośrednictwem można aktywnie prowadzić rekrutację bezpośrednią, jak również prezentować kulturę organizacyjną, wartości i benefity pracownicze.
Istotną częścią prowadzenia działań w social media są kampanie płatne. Aktualnie reklamy można uruchomić w każdym kanale. Systemy reklamowe mogą delikatnie się różnić, ale pozwalają na ustawanie kampanii na podobne cele – zasięg, traffic, konwersje itd.
W ramach prowadzenia kampanii płatnych w social media, oferujemy przygotowanie strategii kampanii, dobranie grupy docelowej, ustawienie struktur kampanii, przygotowanie materiałów reklamowych, monitoring kampanii, optymalizacje kosztów oraz oczywiście raport końcowy.
Chcesz dowiedzieć się więcej?
Jesteś zainteresowany / zainteresowana ofertą prowadzenia social media? Skontaktuj się z nami! Z przyjemnością pochylimy się nad potrzebami i wyzwaniami, które stoją przed Twoją marką. Przygotujemy propozycję działań i zadbamy, by odniosły sukces w sieci.
Rocket Media Sp. z o.o.
ul. Januszowicka 5
53-125 Wrocław
KRS: 0000490521
NIP: 8943050211