Zobacz, jakie efekty przyniosły naszemu klientowi podstawy SEO

Przeczytasz w około: 8 minut

Wróć do Case Studies

Gdy wrocławska firma Euroimpex S.A. skontaktowała się z naszym zespołem, postawiła nam za cel jedno zadanie – podniesienie widoczności strony internetowej. Do zadania tego podeszliśmy w sposób podręcznikowy, realizując wszystkie fundamentalne wytyczne, które zawarliśmy w audycie SEO. Na przestrzeni 18 miesięcy pracy zwiększyliśmy ruch organiczny na stronie o 400%, a liczba zaksięgowanych podstron wzrosła o 130%. Zapraszamy do lektury poniższego studium, w którym przytaczamy najważniejsze działania prowadzące do wypracowanych rezultatów.

Poznaj naszego klienta

Firma Euroimpex to ceniony producent i dostawca oprogramowania dla firm, biur, szkół i szeroko pojętego sektora administracyjnego. Nasz klient świadczy również szereg usług w zakresie biurowych urządzeń drukujących – zajmuje się sprzedażą, naprawami oraz serwisem drukarek laserowych, atramentowych, wielofunkcyjnych oraz poleasingowych.

Jednym z flagowych produktów marki Euroimpex jest tworzone przez nią oprogramowanie – firma regularnie rozwija jego funkcjonalności, prowadzi również dedykowane szkolenia z jego obsługi. Zgłaszające się do klienta przedsiębiorstwa mogą zlecić również kompleksowy audyt procedur wydruku, mający na celu zoptymalizować koszty przygotowywania dokumentów w formie papierowej, wykorzystując do tego celu oprogramowanie z rodziny Documaster.

Nasza współpraca z klientem trwa aktualnie ponad półtora roku. W ramach prowadzonych działań SEO skupiamy się na nieustannym podnoszeniu jakości strony zarówno w obszarze technicznym, jak i rozbudowie treści na firmowym blogu.

Dowiedz się więcej o content marketingu!

Jak przebiega nasza współpraca?

Naczelnym zadaniem naszego zespołu było zwiększenie ruchu na stronie internetowej klienta. Aby osiągnąć założone cele, skupiliśmy się na gruntownej optymalizacji istniejącej witryny, którą regularnie nasycamy również kolejnymi treściami na firmowym blogu. Strona internetowa klienta w pierwotnej postaci nie wymagała gruntownej przebudowy – nasz zespół wdrożył jedynie kosmetyczne zmiany z dziedziny UI/UX, które pozwoliły użytkownikom na wygodniejsze przemieszczanie się po serwisie.

Jednym z kluczowych obszarów, który pozwolił nam osiągnąć założone cele, jest ścisła współpraca w zakresie tworzonych treści – od początku naszej współpracy cyklicznie opracowujemy wraz z klientem harmonogram tematów na artykuły blogowe oraz sponsorowane. Firmowy blog każdego miesiąca rozrasta o treści przygotowywane zarówno przez nasz zespół copywriterów, jak i specjalistów po stronie klienta. Nasza agencja tworzy teksty o charakterze informacyjnym – klient opracowuje artykuły o bieżących aktualnościach oraz trendach panujących w branży.

Dobra komunikacja kluczem do dobrych wyników

Początek współpracy z marką Euroimpex upłynął na wspólnym omówieniu audytu. Spotkanie rozpoczynające wspólne działania odgrywa kluczową rolę w kolejnych etapach – to doskonała okazja do objaśnienia budzących pytania kwestii i wymianie opinii na temat nowych pomysłów i koncepcji. Po pierwszym omówieniu audytu zdecydowaliśmy się na kontakt drogą mailową.

Jednym z najważniejszych czynników, mających wpływ na całokształt naszej pracy z klientem, jest jego duża świadomość na temat zakresu naszej współpracy i dostrzeganie skuteczności podejmowanych przez nasz zespół działań. Zaangażowanie klienta najlepiej obrazuje nasza współpraca w zakresie tworzenia treści – przeplatanie treści informacyjnych z tekstami autorstwa specjalistów z danej branży stanowi zwiększa merytoryczny i kompleksowy charakter bloga.

Na skuteczność naszych działań wpływa również komunikacja z dedykowaną osobą zajmującą się marketingiem, która doskonale pojmuje charakter naszych działań. Doświadczony marketer bardzo dobrze orientuje się w założeniach sugerowanych przez nas zmian i wdraża je, dzięki czemu jesteśmy w stanie wypełnić założenia ustalone na początku współpracy.

Jakie efekty osiągnęliśmy?

Wśród najważniejszych działań, które wpłynęły na osiągnięte przez nas wyniki, warto wymienić przede wszystkim optymalizację strony (m.in. w zakresie metadanych) oraz rozbudowę istniejący stron produktowych oraz usługowych. Jednym z kluczowych czynników, pozwalających na podniesienie widoczności strony, było systematyczne prowadzenie bloga.

Przytoczony powyżej wykres stanowi doskonały przykład długoterminowej skuteczności dobrego contentu oraz zaangażowania klienta w prowadzone działania. Zobrazowany na wykresie pik zbiegł się w czasie z momentem, w którym klient opublikował wpis, poruszający bardzo aktualną i świeżą tematykę, wykorzystujący frazę z ogromnym potencjałem. Gotowy tekst, opublikowany w odpowiednim momencie, przyciągnął na stronę bardzo dużą liczbę użytkowników.

Choć lwia część prowadzonej z klientem współpracy odbywa się bez najmniejszych przeszkód natury komunikacyjnej, w trakcie prac optymalizacyjnych napotkaliśmy na wyzwania związane z możliwościami edycji samej strony bez udziału programistów. Dołożyliśmy wszelkich starań, aby przystosować domenę do rekomendowanych w audycie zmian, podnosząc tym samym jej wydajność i responsywność.

Podstawy SEO przyniosły oczekiwane rezultaty

Warto podkreślić, że w osiągnięciu powyższych wyników znaczący wpływ miało wdrożenie podstawowych elementów SEO, takich jak metadane czy meta title. Zadbaliśmy, aby poprawnie uzupełnione informacje odpowiadały na potrzeby użytkowników, co zauważalnie przyczyniło się do wzrostu ruchu na stronie. Dane te stanowią jeden z pierwszych kroków w pozycjonowaniu serwisu, który procentuje po pierwszych miesiącach współpracy.

Drugim fundamentalnym obszarem działań pozycjonerskich jest pozyskiwanie linków z portali zewnętrznych (linkbuilding) oraz regularne tworzenie treści. Obszary te wymagają stałej i systematycznej pracy i mają duże znaczenie w poprawie profilu linkowania serwisu i zwiększenia jego widoczności. Rezultaty wykonanych przez nas prac są widoczne na wykresie widoczności, pochodzącym z platformy Senuto:

Na powyższym wykresie zaznaczyliśmy start podjętych działań, który nastąpił w marcu 2021 r. kreską start działań. Klient szybko zastosował się do przedstawionych przez nas w audycie propozycji, dzięki czemu mogliśmy przystąpić do realizacji wszystkich objętych umową prac wkrótce po przedstawieniu rekomendacji.

Na spodziewane efekty i wzrost widoczności przyszło nam czekać do przełomu sierpnia i września 2021 roku. Wynoszący 6 miesięcy okres przejściowy pomiędzy rozpoczęciem prac a większą widocznością portalu stanowi modelowy przykład półrocznego „okienka”, po którym możemy spodziewać się wyraźnych rezultatów prowadzonych przez ten czas prac.

Co było przyczyną zmian w widoczności serwisu?

Większe wahania widoczności strony klienta były uzależnione od cyklicznych zmian algorytmów Google. Pierwszy widoczny wzrost widoczności nastąpił w grudniu 2021 roku, gdy przeprowadzono aktualizację recenzji produktów – priorytet w wynikach wyszukiwania uzyskały treści, które demonstrują wiedzę z pierwszej ręki oraz doświadczenie danej marki.

W kwietniu 2022 roku mierzyliśmy się z niewielkim spadkiem widoczności, związanym z kolejną aktualizacją algorytmów związanych z recenzjami produktów. Wahania te były jednak krótkotrwałe, a widoczność strony wróciła do poziomów sprzed obniżenia notowań już miesiąc później.

Liczba zaindeksowanych podstron wzrosła o 130%

W momencie przeprowadzania wstępnego audytu, wyszukiwarka Google wyświetlała 157 wyników, związanych ze stroną naszego klienta. Na przestrzeni niecałych dwóch lat współpracy znacząco poprawiliśmy ten wynik – strona marki Euroimpex posiada obecnie 361 wyników w Google, co oznacza wzrost o 130% na przestrzeni 22 miesięcy.

Profil linkowania domeny

U progu rozpoczęcia współpracy z naszym klientem, profil domeny w narzędziu Ahrefs prezentował się następująco:

W trakcie niemal dwuletnich działań nad widocznością strony, udało nam się podnieść wszystkie kluczowe parametry witryny, takie jak:

  • ranking strony w zestawieniu narzędzia Ahrefs,
  • wskaźniki URL rating oraz domain ranking, które określają siłę profilu linkowania – pozyskane linki pochodzą z mocnych, branżowych serwisów,
  • liczbę zaindeksowanych linków zwrotnych,
  • liczbę domen odsyłających na stronę klienta,
  • słowa kluczowe, na jakie strona pojawia się w wynikach wyszukiwania,
  • ruch organiczny.

Podstawy SEO wciąż przynoszą oczekiwane efekty

Nasza współpraca z marką Euroimpex stanowi modelowy przykład wdrożenia fundamentalnych działań zorientowanych na podniesienie widoczności strony, w których skuteczność osiąganych wyników jest rezultatem ścisłej współpracy agencji z klientem. Kluczowym czynnikiem w poprawie widoczności domeny jest czynny udział specjalistów po stronie klienta – zarówno na etapie wdrożeń zawartych w audycie, jak i współudziale przy tworzeniu publikowanych treści.

400% wzrostu w zakresie ruchu organicznego, 130% wzrost liczby wyników wyszukiwania oraz poprawa wszystkich kluczowych parametrów Ahrefs to tylko część rezultatów, jakie przyniosła nam ścisła współpraca ze świadomym klientem, który wspierał nas na każdym etapie realizacji działań.

Pomożemy Ci osiągnąć sukces w sieci

Szukasz agencji marketingu internetowego, która zapewni Ci kompleksowe wsparcie w procesie budowania pozycji swojej witryny? Być może zastanawiasz się nad uruchomieniem kampanii płatnej bądź wzbogacenia strony o unikalne treści wysokiej jakości?

Nie zwlekaj – już dziś skontaktuj się z zespołem Rocket Media, świadczącym kompleksowe usługi w zakresie SEO, PPC oraz content marketingu. Dołącz do grona zadowolonych klientów naszej firmy i przekonaj się, jak wiele korzyści może zapewnić Twojej firmie współpraca z naszymi specjalistami.

Skontaktuj się z nami!

Case Study

Jak pozycjonować agencję social media? Case study pracy dla Frank & Greg

Marka Frank & Greg działa na rynku od 2021 roku – to kompleksowa agencja social media, wspierająca swoich klientów w prowadzeniu profili w mediach społecznościowych oraz tworzeniu spójnej komunikacji na wszystkich kanałach. Zobacz, jak specjaliści Rocket Media wsparli partnerów z Frank & Greg w zwiększeniu widoczności w sieci.

Czytaj więcej

262,5% wzrostu sprzedaży produktów, 1075% ROAS – case study klienta z branży finansowej

Jak osiągnąć sukces w najbardziej konkurencyjnych branżach? Zapraszamy do lektury naszego case study, w którym opisujemy przebieg kompleksowych działań, zrealizowanych dla firmy pożyczkowej, w zakresie pozycjonowania, content marketingu, kampanii płatnych oraz obsługi mediów społecznościowych.

Czytaj więcej

Zobacz, jakie efekty przyniosły naszemu klientowi podstawy SEO

W lutym 2021 roku do grona naszych klientów dołączyła firma Euroimpex  S.A.– dostawca oprogramowania i sprzętów drukujących dla przedsiębiorców, edukacji i administracji. Zapoznaj się z naszym artykułem i dowiedz się, jak podnieśliśmy ruch organiczny na stronie o 400% przy pomocy podstawowych narzędzi z arsenału SEO.

Czytaj więcej

Audyt UX czy audyt SEO – dlaczego warto zrobić obydwa?

Sprzedaż biletów, a może funkcja edukacyjna i informacyjna? Co powinno być nadrzędnym celem dla serwisów internetowych atrakcji turystycznych, teatrów, muzeów czy instytucji kultury?

Czytaj więcej

Kampania na medal! Jak zwiększyliśmy aż 5 – krotnie ROI w kampaniach sprzętu sportowego?

Dobrze przeprowadzona gra zespołowa – zrozumienie po stronie Klienta i Jego szybkie reagowanie na rekomendacje, a także zaangażowana praca całego zespołu i współpraca między działami SEO, PPC, Content&Strategy zaprocentowały wzrostem wyników.

Czytaj więcej

Wzrost przychodu o 70% z SEO i 92% z Google Ads

Wsparcie wielu kanałów promocji oraz płynne wykorzystanie budżetu, pozwoliły na osiągnięcie wyników praktycznie nieosiągalnych przy zastosowaniu tylko jednej formy promocji.

Czytaj więcej
Inne Case Study
ROCKET MEDIA

Rocket Media Sp. z o.o.
ul. Strzegomska 140A
54-429 Wrocław

KRS: 0000490521
NIP: 8943050211