Czasem zupełnie nie słuchamy naszych klientów. Tak zdarzyło się, gdy pewien sklep narciarski zwrócił się do Rocket Media z prośbą o zwiększenie wyników sprzedaży w sezonie. Chciał, by zwrot z inwestycji w reklamę wyniósł 1000%.

Zamiast tego, osiągnęliśmy 2500%. Cóż, zdarza się. Najlepszym.

KLIENT

Sklep Ski24.pl, prowadzący sprzedaż taniego sprzętu narciarskiego. Na stronie dostępne są nowe produkty, często z poprzednich sezonów. Dzięki temu, klient może pozwolić sobie na wysoką jakość w niskiej cenie.

CHARAKTERYSTYKA BRANŻY

Panuje w niej relatywnie duża konkurencja. O klienta walczy się głównie ceną, a produkty są sezonowe. W miesiącach zimowych trzeba więc „wycisnąć” z kampanii reklamowych jak najwięcej.

POTRZEBY KLIENTA

Klient miał już wcześniej doświadczenie w prowadzeniu kampanii płatnych w Google. Poprzednia agencja nie zapewniła mu jednak satysfakcjonujących wyników sprzedażowych i rozczarowała w kwestii komunikacji. Do Rocket Media przyszedł z konkretnymi oczekiwaniami. Interesowały go:

  • Pełna transparentność działań
  • Wyczerpujące informacje o każdym podejmowanym kroku
  • Dynamiczna i bieżąca wymiana informacji
  • Niezwłoczne reakcje na zmiany w asortymencie
  • Osiągnięcie zwrotu z inwestycji w reklamę (ROAS) na poziomie 1000%

OBAWY KLIENTA

Ze względu na nieudaną współpracę z poprzednią agencją, klient miał w sobie dużo nieufności. Na początku kontrolował każdy nasz krok: dopytywał, które reklamy działają, które nie, chciał wiedzieć dlaczego i sprawdzał, czy używamy odpowiednich słów kluczowych. Jego zaufanie zdobyliśmy jednak od razu, gdy pokazaliśmy pierwsze wyniki: od tego momentu dał nam wolną rękę.

NASZE WYZWANIE

Głównym wyzwaniem było osiągnięcie przyjętego poziomu ROAS na poziomie 1000%. By osiągnąć ten poziom, należało sprzedać jak najwięcej produktów klienta o jak najwyższej jakości, wydając przy tym na AdWords jak najmniej.

NASZ MODUS OPERANDI

– Odpowiednia struktura konta, bazująca na strukturze serwisu klienta.

– Głęboki podział grup reklam i słów kluczowych.

– Atrakcyjne treści reklamowe do każdej kampanii.

– Kompleksowe wykorzystanie możliwości AdWords: reklam testowych, reklam graficznych, reklam dynamicznych, kampanii w Google Shopping, remarketingu tradycyjnego, remarketingu dynamicznego, remarketingu w sieci wyszukiwania, targetowania w Google Display Network.

POMYSŁY, Z KTÓRYCH SKORZYSTALIŚMY

Prześledziliśmy historie działań klientów sklepu, dzięki czemu wiedzieliśmy, jakie słowa konwertują (czyli skutkują pożądanymi przez nas działaniami – w tym przypadku zakupem sprzętu narciarskiego). Na ich podstawie doprecyzowaliśmy zakres słów kluczowych, które miały potencjał na konwersję w przyszłości.

POMYSŁY, Z KTÓRYCH OSTATECZNIE NIE SKORZYSTALIŚMY

Przez jakiś czas testowaliśmy bazy użytkowników, którzy w określonym czasie przebywali w sklepach sportowych i turystycznych w galeriach handlowych. Wykorzystaliśmy więc bazę opartą o geolokalizacji. Niestety, skuteczność wyświetlania się reklam była bardzo niewielka, więc szybko zrezygnowaliśmy z tej kampanii.

PRZECIWNOŚCI LOSU

Nie mieliśmy komfortowych warunków na zaplanowanie i przeprowadzenie kampanii, ze względu na ograniczony czas i presję. Klient zwrócił się do naszej agencji tuż przed sezonem, musieliśmy wystartować błyskawicznie – ludzie już zaczynali szukać sprzętu.

Problemy pojawiły się także przy wdrażaniu remarketing dynamicznego – nie mieliśmy dostępu do kodu, więc musieliśmy robić to przez GTM. Ostatecznie się udało, ale nie było łatwo.

Sukces osiągnęliśmy przede wszystkim dzięki wspólnemu działaniu Klienta i ekspertów Rocket Media (specjalistów SEM i copywriterów). Sposobem na przezwyciężenie przeciwności losu było konsekwentne włączanie kolejnych kampanii i docieranie do użytkowników nowymi kanałami.

EFEKTY

Efekty współpracy z e-commerce

Efekty współpracy z e-commerce

STATYSTYKI

Już w pierwszym miesiącu udało się uzyskać minimalny ROAS:

Wyniki kampanii AdWords dla e-commerce

Wyniki kampanii

W rekordowym miesiącu – lutym, po skutecznej optymalizacji osiągnięto ROAS już na poziomie 3500%:

Wyniki kampanii AdWords dla e-commerce

Wyniki kampanii

W całym okresie zimowym od listopada do końca lutego, przychód z kampanii wyniósł blisko milion złotych. Osiągnięty ROAS w tym okresie to prawie 2500%!

Wyniki kampanii AdWords dla e-commerce

Wyniki kampanii AdWords

Powyższe dane nie odzwierciedlają jednak poziomu zadowolenia klienta, który zaufał nam na tyle, że ostatnio powierzył nam swój kolejny sklep.

Spodobała Ci się ta historia? Dowiedz się, jak możemy poprawić sprzedaż w Twojej firmie. Zapoznaj się z ofertą rocketmedia.pl

Skontaktuj się z nami

 +48 71 757 50 56
 biuro@rocketmedia.pl






tak , wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych [ czytaj więcej ]

tak , wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji handlowych [ czytaj więcej ]

tak , wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji handlowych [ czytaj więcej ]