SERM

SERM

Badania przeprowadzone przez Google wskazują, że aż 88% użytkowników wyszukuje w sieci opinie na temat produktów i firm, którymi są zainteresowani. Z kolei wyniki ankiety brytyjskiej agencji Bright Local pokazują, że aż 80% osób kupujących przez Internet wierzy recenzjom zamieszczanym w sieci tak samo mocno, co rekomendacjom znajomych. Reputacja przedsiębiorstwa więc jest kluczowym elementem, który potrafi wzmocnić lub osłabić jego popularność wśród potencjalnych klientów. E‑wiarygodność przekłada się na realny zysk i stanowi prawdziwą wizytówkę firmy.

Niestety, celowe szkodzenie wizerunkowi przedsiębiorcy w Internecie to dość częsta praktyka. Zamieszczanie oczerniających, przedawnionych i zwyczajnie nieprawdziwych informacji to jedne z taktyk wykorzystywanych przez nieuczciwą konkurencję. Jak się przed nimi uchronić?

Czym jest SERM?

SERM (w rozwinięciu: Search Engine Reputation Management) to narzędzie, które pozwala na skuteczną kontrolę wizerunku w sieci. Dlatego też tradycyjne działania SEO warto wzbogacić o pozycjonowanie wizerunkowe. Pozwala ono oczyścić wyniki wyszukiwania na frazy związane z daną firmą (np. jej nazwą) z opinii szkalujących jej dobre imię. W praktyce negatywne komentarze są stopniowo wypychane przez treści o charakterze pozytywnym lub neutralnym. Dzieje się to bez nieetycznych zabiegów połączonych z tworzeniem nieprawdziwych komentarzy czy wpisów. Wzmocnienie wizerunku firmy pozytywnymi opiniami sprawia, że na pierwszej stronie wyników wyszukiwania potencjalni klienci znajdują przede wszystkim przychylne informacje na jej temat.

Skontaktuj się z nami

 +48 71 757 50 56
 biuro@rocketmedia.pl





Please leave this field empty.