O tym jak ważna jest optymalizacja strony mówimy od dawna. Zresztą nie tylko my. W SEO-świecie ogólnie przyjęło się, że zaczynamy od optymalizacji. Jednak to o czym wszyscy wiedzą, nie wszyscy jednak stosują.

Nie zdajemy sobie sprawy jak odpowiednia optymalizacja może nie tyle ułatwić pracę pozycjonerowi co najzwyczajniej przynieść korzyści Klientowi.

Skromny case study

Teorii słyszymy bardzo dużo na każdy temat. Jednak jak się nie przekonamy co i jak działa zawsze będzie pozostawał element sceptycyzmu i dobrze znanego “po co”, “nie warto”.

Działania miały miejsce w kwietniu. Branża średnio konkurencyjna z niedużą stroną Klienta. Czy zmiany optymalizacyjne były wielkie? Nie, ponieważ strona była już wcześniej optymalizowana, a raczej budowana z uwzględnieniem optymalizacji.

Jakie zmiany zostały wprowadzone?

  • drobne modyfikacje w metadanych
  • dopasowania nagłówków i treści w akapitach do słów kluczowych.
  • lekko zmieniony układ strony głównej
  • dodany nowy artykuł na blogu (spowodowało modyfikację na stronie główną – box “Najnowsze posty”)

Najwięcej zmian wprowadzonych było w okolicy 3-4 kwietnia.

Jak wpłynęło to na pozycje? Zapraszam do analizy zrzutu poniżej:

optymalizacjaOwszem, zmiany nie są powalające, ale o tyle istotne, że mowa o przejściu z 2. na 1. stronę. Po kontakcie z Klientem otrzymałem informację o zwiększonym “ruchu w interesie”.

Jak widać wyniki potrafią poskakać, ale ogólny trend jest wzrostowy.

Podsumowanie

Wielu z Was pewnie napotyka problemy natury technicznej przy wprowadzaniu zmian. Zdarza się, że wizja specjalisty SEO i Klienta czy projektanta strony rozmywa się. Jednakże przy odpowiedniej komunikacji i współpracy, którą warto wypracować wprowadzane na stronie zmiany mogą okazać się niezwykle wartościowe.

Oceń ten artykuł

Skontaktuj się z nami

 +48 71 757 50 56
 biuro@rocketmedia.pl