Spis treści:
Audyt SEO to dokładna analiza wszystkich technicznych elementów strony internetowej, które przez roboty indeksujące są traktowane jako czynniki rankingowe. Innymi słowy, audyt SEO ma za zadanie ocenić stopień dopasowania strony do wytycznych opracowanych przez Google. Audyt strony internetowej powinien być wykonany dla każdego serwisu, który w założeniu ma być pozycjonowany – raport sporządzony po wykonaniu audytu będzie bowiem podstawą do przygotowania strategii SEO i podjęcia właściwych działań.
Przeprowadzenie audytu strony internetowej jest zadaniem dość skomplikowanym i wymagającym wykorzystania profesjonalnych narzędzi, również płatnych. Choć w sieci można znaleźć wiele poradników na temat tego, jak zrobić audyt SEO, to najkorzystniejszym rozwiązaniem jest powierzenie wykonania analizy strony www profesjonalnej agencji SEO, której specjaliści posiadają wiedzę i doświadczenie oraz dysponują niezbędnymi narzędziami.
Koszty audytu SEO zależą od rodzaju i wielkości serwisu. Zazwyczaj więcej pracy podczas analizy wymagają sklepy internetowe, które również najczęściej charakteryzują się większą liczbą podstron, sięgającą niekiedy nawet setek tysięcy. Dlatego wycena audytu pozostaje zawsze w kwestii indywidualnych ustaleń pomiędzy właścicielem serwisu i agencją SEO, która ma podjąć się audytu.
Zlecając agencji wykonanie analizy strony www, warto wiedzieć, na czym polega audyt SEO i jakie elementy powinny się w nim znaleźć.
Na tym etapie analizuje się techniczne parametry serwisu, które są istotne pod kątem SEO. Wśród nich wymienić warto m.in.:
Widoczność strony informuje o tym, jak strona wygląda na tle konkurencji w wyszukiwarkach. Pozwala określić, na jaką liczbę fraz jest wyświetlana w wynikach wyszukiwania. Analiza widoczności może informować zarówno o wewnętrznych problemach serwisu, jak i niedostosowaniu do aktualizacji algorytmu.
Układ podstron w serwisie ma kluczowe znaczenie szczególnie w e-commerce’ach. Przemyślana struktura serwisu może przynieść długofalowe efekty, m.in. w widoczności strony czy pozycjonowaniu.
W tym obszarze należy wykonać audyt contentu, czyli sprawdzić, czy na stronie nie występuje zduplikowana treść. Istotna jest unikalność treści, ich jakość, merytoryczna wartość, nasycenie frazami kluczowymi oraz właściwe zoptymalizowanie pod kątem SEO (m.in. nagłówki H1–H6, punktory i numeracja, wyróżniki fragmentów tekstu, odpowiednia długość akapitów).
W przypadku zamiaru pozycjonowania strony internetowej, audyt SEO nie jest ewentualnością, ale koniecznością. Szczegółowa analiza strony internetowej umożliwi znalezienie wszystkich błędów oraz niezoptymalizowanych elementów, które mogą negatywnie wpływać na oceną strony www przez algorytmy wyszukiwarek. Wyniki audytu przybliżą m.in.:
Na podstawie wyników audytu SEO można podjąć właściwe działania w zakresie optymalizacji strony. Przygotowanie właściwej strategii SEO powinno zawsze zaczynać się właśnie od analizy wszystkich czynników istotnych dla algorytmów wyszukiwarek.
Chciałbyś dowiedzieć więcej o audycie SEO? Skontaktuj się z nami, by poznać szczegóły oferty i wyceną dla Twojego serwisu.
Rocket Media Sp. z o.o.
ul. Januszowicka 5
53-135 Wrocław
KRS: 0000490521
NIP: 8943050211