SEO i UX – kiedy warto zdecydować się na to połączenie?

Przeczytasz w około: 5 minut
projektowanie i makietowanie stron ux na laptopie

Spis treści:

Osoby, które regularnie śledzą branżowe trendy w zakresie pozycjonowania, coraz częściej spotkają się z teorią, według której działania SEO, bez wdrożenia odpowiedniego procesu UX, nie są w stanie cieszyć się maksymalną szansą na powodzenie. Nic jednak dziwnego – oba te rozwiązania skutecznie się uzupełniają, wpływając na pozycję całej strony internetowej. Jakie efekty potrafi przynieść duet w postaci SEO i UX? Zapraszamy do lektury.

Chcesz polepszyć rankowanie swojej strony internetowej? Nie zapomnij o zadbaniu o jej użyteczność

Jak pokazują rankingi, Google niezmiennie od lat uznawana jest za jedną najpopularniejszych wyszukiwarek internetowych na świecie, udostępniając internautom bogaty zasób różnorodnych informacji, np. na temat interesujących ich usług. Chcąc polepszyć rankowanie swojej strony internetowej w tejże wyszukiwarce, przedsiębiorcy decydują się na działania z zakresu SEO, które pomagają im w wybiciu się na tle konkurencyjnych witryn.

Samo zachęcenie internauty do odwiedzenia Twojej witryny może okazać się jednak niewystarczające. Aby skupić uwagę odbiorców na oferowanych produktach, warto zadbać o przyjazną i odpowiednio użyteczną budowę platformy, dzięki której wzbudzisz w zainteresowanych pozytywne odczucia w stosunku do Twojej firmy.

Zastanawiasz się, czym powinna wyróżniać się witryna internetowa, powstała w oparciu o kluczowe aspekty UX? Platforma user-friendly cechuje się przede wszystkim przejrzystym i atrakcyjnym designem, nieskomplikowaną nawigacją, trafnymi komunikatami, a także ogólnie pojętą funkcjonalnością, która przekłada się na sprawne działanie całej strony.

Jakie korzyści daje połączenie działań SEO i UX?

Chcąc zachęcić użytkownika do powrotu na witrynę internetową, warto zdecydować się na wdrożenie rozwiązań, które usprawnią komunikację pomiędzy klientem a platformą Twojej marki. Dobrym pomysłem jest zastosowanie odpowiednio zaplanowanej strategii, która łączyć będzie działania monitorujące zarówno ruch na stronie, jak i zachowania internautów.

Celem działań pozycjonerskich, opartych na połączeniu SEO i UX, nie jest więc wyłącznie zachęcenie internauty do odwiedzenia strony, ale skłonienie go do zaangażowania się w poznanie jej zawartości. I choć niektóre z założeń obu strategii mogą delikatnie od siebie odbiegać, duża część działań z zakresu pozycjonowania może zostać wzbogacona o rozwiązania User Experience, oddziałując tym samym na pozytywne doświadczenia użytkowników.

1.     Unikalne treści i uporządkowana nawigacja strony

Jakościowe i atrakcyjne dla oka treści to jeden z kluczowych aspektów, który pomaga internaucie ocenić potencjał całej witryny. Chcąc skutecznie przyciągnąć uwagę odbiorcy, warto zadbać o oryginalne teksty, które wzbogacone będą dodatkowo o grafikę oraz materiały wideo. Zwróć także uwagę na strukturę samych publikacji – nie zapominaj o stosowaniu nagłówków, wypunktowań oraz pogrubień.

Podczas przygotowywania zawartości strony należy zastosować także działania, które usprawnią proces indeksacji Twojej witryny. Odpowiednio wdrożone linkowanie wewnętrzne wpłynie zarówno na pozycjonowanie strony, jak i wsparcie strategii UX – internauci zyskają bowiem możliwość uzupełnienia swojej wiedzy na temat proponowanych im zagadnień.

2.     Atrakcyjne i chwytliwe meta description

Opis meta to krótki i treściwy tekst, który wyświetlany jest w wynikach wyszukiwania po wygooglowaniu konkretnej frazy. Głównym zadaniem meta description jest zachęcenie internauty do odwiedzenia danej witryny – opis ogranicza się zwykle do około 160 znaków, streszczając zawartość strony i nawołując odbiorcę do działania. Krótki, około 70-znakowy meta title musi być z kolei czytelny i bogaty w niezbędne hasła, a w jego treści powinno znaleźć się słowo kluczowe. Umiejętnie skonstruowane opisy wpłyną zarówno na rankowanie strony, jak i zwiększenie liczby kliknięć.

3.     Dopasowanie strony do wymagań urządzeń mobilnych

Jak zawarto w najnowszym raporcie dotyczącym rynku e-commerce w Polsce autorstwa Gemius, IAM oraz PBI, smartfony stanowią obecnie najpopularniejsze urządzenia mobilne, które wykorzystywane są przez Polaków w celu realizacji zakupów online. Chcąc zadbać o komfort użytkowania strony internetowej, warto pamiętać o wdrożeniu rozwiązań, które wpłyną na responsywność całej witryny.

Odpowiednio responsywna strona internetowa dostosowuje się bowiem do wymogów każdego z nośników mobilnych, zarówno pod kątem funkcjonalności, jak i elementów wizualnych – grafik oraz właściwości tekstów. Rozwiązanie to nie wpłynie wyłącznie na strategię UX Twojej marki – wyszukiwarki kładą bardzo duży nacisk na podejście mobile-first, wskutek czego w pełni responsywne witryny wyświetlane są wyżej.

Zastanawiasz się, w jaki sposób możesz wpłynąć na widoczność swojej strony internetowej? Zaufaj specjalistom z Rocket Media

Odpowiednia optymalizacja witryny internetowej stanowi fundament skutecznej strategii marketingowej – działania związane z SEO i UX są bowiem podstawą efektownego generowania ruchu na stronie. Chcąc przyciągnąć użytkownika na swoją platformę, a następnie zaciekawić go publikowanymi tam treściami, warto zdecydować się na współpracę z doświadczonymi specjalistami, którzy pomogą Ci w osiągnięciu celów biznesowych Twojej marki. Skontaktuj się z nami telefonicznie bądź mailowo, aby poznać szczegóły oferty Rocket Media.

Też chcesz osiągać świetne wyniki?

Skontaktuj się z nami
ROCKET MEDIA

Rocket Media Sp. z o.o.
ul. Strzegomska 140A
54-429 Wrocław

KRS: 0000490521
NIP: 8943050211