Pozycjonowanie – złote zasady

Przeczytasz w około: 2 minuty

Spis treści:

Pozycjonowanie stron internetowych, jak każdy proces zorientowany na osiągnięcie lepszych wyników w Internecie, rządzi się pewnymi zasadami. Poniżej przedstawiamy najważniejsze, złote zasady pozycjonowania, które pozwolą z czasem poprawić pozycję strony w wynikach wyszukiwania:

1) Pierwszą rzeczą, o którą warto zadbać przy pozycjonowaniu strony internetowej jest odpowiednie rozmieszczenie słów kluczowych. Słowa kluczowe powinny znajdować się w odpowiednich miejscach strony i w odpowiedniej ilości. Przede wszystkim, powinny występować w adresach konkretnych podstron, w tytule strony oznaczonym tagiem <title>, w meta-opisie strony (tag <description>), w tagach nagłówkowych (najważniejszy – <h1>), a także – w samej nazwie domeny, choć to bywa trudniejsze do osiągnięcia. Samo rozmieszczenie fraz kluczowych w treści artykułów także ma znaczenie: nie powinny być one zbyt blisko siebie i powinny występować w tytule oraz w początkowej partii tekstu.

2) Warto stosować synonimy i odmiany różnych słów, fraz kluczowych.

3) Linkowanie na stronie powinno mieć maksymalnie trzykrotną głębokość, czyli powinno odpowiadać dwóm kliknięciom myszki.

4) Na podstronach powinny często pojawiać się nowe, tematyczne artykuły i wartościowe treści.

5) Nowe linki z for internetowych, blogów, a szczególnie z wartościowych (wysoka pozycja w Google) stron, zwłaszcza tematycznie podobnych.

6) Stosowanie słów kluczowych w opisach obrazków (użycie tagu <alt>).

7) Wiek domeny. Im dłużej działa strona pod daną domeną i im dłużej jest na niej ta sama tematyka, słowa kluczowe, tym lepiej.

8) Elementy “title” umieszczane w linkach i obrazkach w treści strony.

9) Strona dla ludzi, nie dla wyszukiwarki – wielu twórców stron internetowych zbyt skupia się na technicznych aspektach, zapominając, że strona powinna zaspokajać potrzeby odwiedzających.

10) Optymalizacja czasu wczytywania podstron. Mało kto zdaje sobie sprawę z faktu, że czas wczytywania treści na stronie ma znaczenie nie tylko z punktu widzenia użytkownika (i jego cierpliwości). Jest to kwestia istotna także dla wyszukiwarek internetowych, których nowoczesne algorytmy biorą pod uwagę coraz więcej czynników…

Potrzebujesz wsparcia w SEO?

Napisz do nas!
ROCKET MEDIA

Rocket Media Sp. z o.o.
ul. Strzegomska 140A
54-429 Wrocław

KRS: 0000490521
NIP: 8943050211