Spis treści:
Optymalizacja strony internetowej i optymalizacja profilu firmowego na Facebooku to nie jedyne wyzwania, jakie na polu pozycjonowania w wynikach wyszukiwania swojej marki, podjąć musi specjalista od marketingu internetowego w swojej firmie. Coraz większe znaczenie w kontekście wyszukiwania i prezentowania wyników wyszukiwania na stronie Google’a zyskuje wykorzystanie w tym celu dodatkowego, oczywiście odpowiednio zaprojektowanego, profilu Google+. O czym warto pamiętać?
1) Algorytm Google’a coraz częściej i coraz czulej reaguje na trendy i wydarzenia pochodzące z serwisów społecznościowych. Ogólną polityką marketingu internetowego powinno być więc ogólnie intensywne prezentowanie nowych i wartościowych treści na profilu Google+, ale także aktywne prowadzenie dyskusji z odbiorcami. Prezentowanie tych treści nie może być jednak przeprowadzane “na siłę” – Google bardzo nie lubi spamu i szybko odfiltruje “spamerską” firmę, która zasypuje sieć tysiącami bezwartościowych postów. Poza tym, mało przydatne i rozwlekłe konta Google+ są bardzo widoczne i użytkownicy (a także algorytmy wyszukiwarki…) zaczynają je omijać szerokim łukiem.
2) Komentowanie treści wartościowych użytkowników Google+. Tak jest – nie samym „postowaniem” człowiek/firma żyje. Okazuje się, że dyskusje pod własnymi postami rozpocząć można poprzez odnoszenie się do istniejących już dyskusji/postów. W ten sposób łatwo pozyskać interesujących (a więc wartościowych z punktu widzenia Google’a) czytelników.
3) Dbałość o technikalia. Tak jak w przypadku strony na Facebooku, tak i w przypadku Google+ warto zadbać o aspekty techniczne i świadczące o profesjonalizmie firmy. Warto więc umieścić na swoim profilu odpowiedni opis firmy, zawierający słowa kluczowe, a także nie wstrzymywać się przed publikacją zdjęć, filmów i innych materiałów, powiązanych z naszymi usługami czy produktami. Ważne okazać może się też przyciągające uwagę główne zdjęcie lub logo, a także linki, odnoszące się do właściwej strony firmowej, na której przeczytać można więcej informacji.
Rocket Media Sp. z o.o.
ul. Januszowicka 5
53-135 Wrocław
KRS: 0000490521
NIP: 8943050211