Jak walczyć o pozycję w konkurencyjnej branży? Porady ekspertów

Przeczytasz w około: 5 minut

Spis treści:

Promocja nie przełożyła się na sprzedaż? Informacja o nowej usłudze przeszła po internecie bez echa? Być może padłeś ofiarą starcia z silną, dobrze zorganizowaną konkurencją. Zapoznaj się z poradami naszych ekspertów SEO i PPC, którzy podpowiadają, jak pokonać największych rywali w sieci.

 

Szacuje się, że z internetu korzysta każdego dnia ponad 25 milionów Polaków, a łączna liczba polskich internautów przekroczyła już 30 milionów. Jak wynika z badań E-commerce w Polsce, przeprowadzonego przez firmę Gemius, aż 73% z podłączonych do sieci osób przynajmniej raz zrobiła zakupy w internecie. 22 miliony potencjalnych klientów to ogromny rynek, o który warto walczyć na wszelkie możliwe sposoby.

Pamiętaj jednak, że Twoja konkurencja z pewnością myśli tak samo. Co zrobić, aby zmaksymalizować korzyści płynące z reklamy w internecie?

Sukces w sieci jest teraz ważniejszy niż kiedykolwiek

Na drodze do sukcesu firmy w sieci stoją zarówno skomplikowane i nieintuicyjne przepisy, jak i biznesowi rywale, którzy z wypatrują Twoich potknięć. W dobie popularności social media nie można też zapominać o jakości obsługi klienta – jeden niezadowolony kupujący może wpłynąć na rozpoznawalność Twojej marki znacznie bardziej niż dziesiątki pozytywnie zakończonych transakcji.

Na szczęście, przedsiębiorca nie musi wyruszać na podbój świata sprzedaży on-line samotnie. Warto korzystać z wiedzy i doświadczenia specjalistów, by właściwie diagnozować i eliminować problemy komunikacyjne.

Najbardziej konkurencyjne branże z perspektywy naszych ekspertów

Które biznesy pozycjonuje się najtrudniej? Z czego wynikają napotkane przeszkody? O czym należy pamiętać, nawiązując współpracę z agencją marketingową? Powyższe trzy pytania zadaliśmy naszym specjalistom od SEO i PPC, którzy od lat specjalizują się w e-marketingu dla najbardziej wymagających marek.

Tomasz Niewczas o trudnościach w branży medycznej i finansowej

Z uwagi na bardzo dużą konkurencję, najtrudniejsze do pozycjonowania są serwisy z branży medycznej, finansowej i budowlanej. – mówi Tomasz Niewczas, SEO Project Manager w Rocket Media – Walka o wysokie pozycje w tych dziedzinach wiąże się ze sporym nakładem środków i regularną, ciężką pracą. Co więcej, serwisy z branży medycznej i finansowej należą do kategorii YMYL (Your Money or Your Life) – która musi spełniać szereg specjalnych wytycznych, aby znaleźć się na pierwszej stronie wyników wyszukiwania. Kluczem do dobrych rezultatów jest czynna współpraca z agencją, cierpliwość i systematyczność, które z pewnością przełożą się na wzrost ruchu i widoczności serwisu klienta.

Paweł Mierzchała: O uwagę walczy 90 000 sklepów online

Paweł Mierzchała, SEO Project Manager naszej firmy, zwraca uwagę na wyzwania, które stoją przed branżą e-commerce. – Zgodnie z raportem Senuto, w Polsce działa już około 90 000 sklepów internetowych i liczba ta stale rośnie. Do najbardziej konkurencyjnych rynków zaliczyłbym przede wszystkim szeroko pojętą technologię i komputery, dom i ogród oraz modę i styl. Warto zwrócić uwagę również na branżę finansową (kredyty, podatki, ubezpieczenia), medyczną oraz deweloperską i budowlaną.

Najtrudniej pozycjonuje się te witryny, których konkurencja cieszy się największym zaufaniem w oczach Google. Bardzo ciężko walczy się z serwisami, które działają na rynku wiele lat, cieszą się wysokimi parametrami SEO i bardzo wysoką widocznością, tak jak np. allegro.pl. W przypadku sektora YMYL warto pamiętać o wysokiej jakości publikowanych treści oraz monitorowaniu zmian w algorytmach Google, które mogą drastycznie zmienić dotychczasowe wyniki.

Dobra współpraca pomiędzy agencją a klientem opiera się o dokładną weryfikację sytuacji w branży, określenie konkurencji i rzetelną analizę na temat przyszłej pracy nad SEO, tworzonymi treściami czy zagadnieniami UX. Współpraca poszczególnych działów zapewni zadowalającą widoczność w wynikach wyszukiwania, która przełoży się na większy ruch i zapytania w postaci telefonów, maili, subskrypcji czy wypełnionych formularzy – podkreśla Paweł.

Łukasz Gracz o wyzwaniach w kampaniach płatnych

Czy wnioski działu SEO pokrywają się z opiniami specjalistów PPC? Zapytaliśmy o to Łukasza Gracza, PPC Managera naszej firmy. – Konkurencyjność zależy przede wszystkim od usługi, jaką świadczymy względem klientów. W sektorze e-commerce bardzo konkurencyjna jest branża odzieżowa. Jeśli naszym zadaniem jest zbieranie leadów sprzedażowych, najwięcej wyzwań napotkamy w branży finansowej.

Trudności te wynikają w obu przypadkach z dużej liczby reklamodawców. Każda firma chce sprzedać swój produkt lub usługę, co winduje stawki do bardzo wysokich kwot. Na rynku działa zarówno duża grupa małych i średnich reklamodawców, jak i kilka marek o ogromnych budżetach, które skutecznie utrudniają pomniejszym firmom walkę o klienta.

Aby współpraca z agencją przyniosła jak najlepsze rezultaty, należy dobrze określić swoją przewagę konkurencyjną i zapewniane klientom korzyści, komunikując je w umiejętny sposób. Należy również znać swoją grupę docelową, dzięki czemu będziemy w stanie lepiej dotrzeć do potencjalnych odbiorców – uważa Łukasz.

Nie czekaj do ostatniej chwili – skontaktuj się z Rocket Media

Doskonale wiemy, że wysoka konkurencyjność dotyka niemal każdej branży – nieważne, czy rywalizujesz z 5 czy 20 firmami, Twoim celem zawsze powinien być fotel lidera. Jeśli zaniechasz starań o jak najlepsze rezultaty, zadowalając się dotychczasowymi wynikami, szybko może okazać się, że Twoi oponenci nie próżnowali i zwiększyli swoje dochody oraz zasięgi.

Odbudowanie zaniedbanych wyników jest znacznie trudniejsze i bardziej kosztowne niż regularna troska o widoczność w sieci. Uniknij kłopotów ze sprzedażą i zgłoś się do specjalistów Rocket Media – wspólnie zadbamy o Twój sukces w sieci i upewnimy się, że na stale zagościsz w czołówce wyników wyszukiwania.

Też chcesz osiągać świetne wyniki?

Skontaktuj się z nami
ROCKET MEDIA

Rocket Media Sp. z o.o.
ul. Strzegomska 140A
54-429 Wrocław

KRS: 0000490521
NIP: 8943050211