W październiku Google zaktualizował zasady dotyczące reklam w Google Ads, a także instruował użytkowników, jak przygotować swoje serwisy na Black Friday 2020 / Cyber Monday 2020, by osiągnąć dobre wyniki organiczne. Zachęcamy do przeczytania SEO Newsów z października 2020 r.:

 

1. Zmiany w Google Ads – zdarzenia o charakterze wrażliwym

W październiku wiele zmian w Google dotyczyło kampanii Google Ads oraz zasad kierowania reklam do użytkowników. Jedną z większych zmian w Google, jakie weszły w życie z początkiem ubiegłego miesiąca, była aktualizacja zasad dotyczących nieodpowiednich treści. Google Ads blokuje możliwość czerpania zysków z reklam wykorzystujących niekorzystną sytuację globalną do korzyści majątkowych. Poniżej prezentujemy dwie najważniejsze zasady, które wprowadziło Google:

  1. “Reklamy, które mogą być postrzegane jako próba czerpania zysków ze zdarzeń o charakterze wrażliwym mających znaczące skutki społeczne, kulturowe lub polityczne, takich jak sytuacja nadzwyczajna, klęska żywiołowa, zagrożenie zdrowia publicznego, działania terrorystyczne i powiązana aktywność lub masowe akty przemocy.”
  2. “Reklamy sugerujące, że ofiary zdarzenia o charakterze wrażliwym są odpowiedzialne za jego wywołanie, lub zawierające podobne stwierdzenia obwiniające ofiary; reklamy sugerujące, że ofiary zdarzenia o charakterze wrażliwym nie zasługują na pomoc lub rekompensatę skutków takiego zdarzenia.”

Źródło: https://support.google.com/adspolicy/answer/10014384?hl=pl

 

2. Zmiana zasad wyświetlania niektórych reklam nieletnim

Kolejna październikowa aktualizacja Google również dotyczy reklam Google Ads. W krajach Unii Europejskiej oraz Wielkiej Brytanii zostanie ograniczone wyświetlanie reklam produktów zawierających duże ilości cukru, tłuszczu lub soli osobom nieletnim. Google chce tym samym wspierać odpowiedzialne reklamowanie żywności i napojów bezalkoholowych. Zasady weszły w życie 6 października 2020 roku.

zmiany w reklamach Google Ads

Więcej o tych zmianach można przeczytać tutaj: https://support.google.com/adspolicy/answer/9919030?hl=pl

 

3. Black Friday i Cyber Monday 2020. Jak przygotować swoją stronę?

Black Friday 2020Wielkimi krokami zbliżają się do nas dwie wielkie akcje sprzedażowe: Black Friday 2020 i Cyber Monday 2020. Z tego powodu Google zdecydował się przygotować kilka wskazówek pomocnych przy optymalizacji strony na te wydarzenia:

  • Stworzenie dedykowanego landing page

Odpowiednio wcześnie utworzona strona dedykowana na te akcje sprzedażowe może zwiększyć szansę na pojawienie się Twojego serwisu w “topach”. Dając botom Google więcej czasu na indeksację strony, zwiększamy swoje szanse na uzyskanie dobrych pozycji w trakcie trwania Black Friday 2020.

  • Optymalizacja strony pod kątem SEO

Ważne też jest, aby stronę dedykowaną tym dwóm akcjom prawidłowo zoptymalizować pod kątem SEO. Prawidłowe meta tagi czy spora ilość wartościowego contentu na pewno zwiększy szanse na przebicie się do TOP 10 wyników organicznych.

  • Linkowanie wewnętrzne

Kolejnym elementem, który może poprawić nasze rokowania do zajęcia miejsc na szczycie wyników Google, jest prawidłowe linkowanie wewnętrzne do landing pages dedykowanym tym akcjom sprzedażowym. Link do strony z promocjami na Black Friday lub Cyber Monday powinien znajdować się w widocznym miejscu na stronie głównej naszego serwisu.

  • Odpowiednia grafika

Prawidłowy rozmiar i jakość grafiki wpłynie nie tylko na prędkość ładowania strony, ale także sprawi, że nowy landing będzie bardziej atrakcyjny dla użytkownika.

  • Indeksacja nowo utworzonej strony

Po utworzeniu dedykowanej na te akcje strony, ważne jest, aby wysłać je do indeksacji dzięki Google Search Console. Dzięki temu zabiegowi możemy przyśpieszyć indeksację strony przez googleboty, co może skrócić czas potrzebny na znalezienie się naszej witryny w wynikach organicznych.

Dzięki wyżej wymienionym wskazówkom masz szansę na dobre wykorzystanie możliwości, jakie dają akcje Black Friday 2020 oraz Cyber Monday 2020. Powodzenia!

 

4. Zmiany w wynikach organicznych

Październik był spokojnym miesiącem, jeśli chodzi o zmiany w branży SEO. Narzędzie Algoroo nie wykryło większych wahań pozycji, z wyjątkiem 5.10., kiedy różnice przekraczały 2 miejsca:

Algoroo: zmiany w SERP (desktop) - październik 2020

W przypadku zmian w wynikach wyszukiwania dla urządzeń mobilnych narzędzie Algoroo pokazywało w październiku bardzo zbliżone dane:

Algoroo: zmiany w SERP (mobile) - październik 2020

Gigant z Mountain View nie informował też o wprowadzeniu zmian w algorytmie źródłowym w ciągu ubiegłego miesiąca.


 

Summary
SEO News PAŹDZIERNIK 2020
Article Name
SEO News PAŹDZIERNIK 2020
Description
W październiku 2020 Google zaktualizował zasady dotyczące reklam w Google Ads, a także instruował użytkowników, jak przygotować swoje serwisy na Black Friday 2020 / Cyber Monday 2020.
Author
Publisher Name
Rocket Media
Publisher Logo

Skontaktuj się z nami

 +48 71 757 50 56
 biuro@rocketmedia.pl






tak , wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych [ czytaj więcej ]

tak , wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji handlowych [ czytaj więcej ]

tak , wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji handlowych [ czytaj więcej ]