SEO-aktualności MAJ 2019: nowy silnik Google, zmiany wyglądu SERP, analityka dla sklepów

Przeczytasz w około: 3 minuty

Wróć do Bloga

Maj okazał się w branży SEO miesiącem, w którym nie było czasu na nudę. Najwięcej nowości przygotował Google,  wprowadzając nowy silnik renderujący i zmieniając wygląd strony z wynikami wyszukiwania na urządzeniach mobilnych. To zresztą nie wszystko – w maju rozpoczęły się testy funkcji dostępnej w Google Analytics, która pokazuje stosunek liczby odsłon stron internetowych sklepów do liczby odwiedzin ich stacjonarnych odpowiedników.

1. Googlebot z nowym silnikiem renderującym

7 maja Google ogłosił, że dla swojego robota indeksującego strony internetowe uruchamia nową wersję silnika renderującego Chromium, który będzie na bieżąco aktualizowany razem z przeglądarką Chrome. W porównaniu z poprzednim crawlerem obecny Googlebot będzie obsługiwał ponad 1000 nowych funkcji, m.in. ES6 (ECMAScript 6) i nowsze funkcje JavaScript. O szczegółach można przeczytać na Google webmaster Central Blog (Źródło).

2. Nowa odsłona wyników wyszukiwania Google na urządzeniach mobilnych

Google wprowadził zmiany w wyglądzie stron z wynikami wyszukiwania dla urządzeń przenośnych. Jak pokazuje obrazek poniżej, jako pierwszy zaprezentowany jest płatny wynik, który w obecnej wersji wyróżniony jest jedynie pogrubionym słowem Ad (w polskim Google jest to Reklama). Obok niego znajduje się adres URL strony reklamowanej– od teraz koloru czarnego.

W przypadku wyników organicznych nazwa strony internetowej i jej ikona (favicon) obecnie pojawiają się nad tytułem i opisem witryny. Poradnik dla właścicieli stron, w którym wyjaśniono, w jaki sposób skutecznie dodać ikonę (favicon) dla witryny, znajduje się pod tym linkiem: https://support.google.com/webmasters/answer/9290858.

Wyniki wyszukiwania na smartfonach

3. Google testuje mierzenie odwiedzin sklepów stacjonarnych

Na kontach niektórych klientów w Google Analytics pojawił się nowy raport w wersji beta – “Wizyty w sklepie stacjonarnym”. Dzięki niemu będzie można sprawdzić, na ile odsłony strony internetowej przełożyły się na odwiedziny sklepu stacjonarnego. Statystyki będą oparte na anonimowych danych, wykorzystujących historię lokalizacji (jeśli jest włączona). Aby raport mógł pojawić się na koncie Google Analytics, konieczne jest jego połączenie z kontami w usługach Google Ads i Google Moja Firma. Do tego uruchomiony musi być także raport w usłudze Google Signals. Wszystkim zainteresowanym tą nowością polecamy zapoznanie się z informacjami dostępnymi na stronie https://support.google.com/analytics/answer/7573498. 

4. Zmiany w wynikach organicznych

W maju zmiany w wynikach wyszukiwania google.com na urządzeniach stacjonarnych najmocniej odczuwalne były 1 i 2 maja, a także 22 i 24 maja – różnice przekroczyły wówczas 2 pozycje w indeksie:

W przypadku wyników na urządzeniach mobilnych jedynie 22 maja widoczne były różnice, przekraczające 2,45 pozycji. W pozostałych dniach miesiąca większe wahania nie były odczuwalne.

ROCKETMEDIA

Rocket Media Sp. z o.o.
ul. Wagonowa 2D
53-609 Wrocław

KRS: 0000490521
NIP: 8943050211

Ochrona prywatności

Szanowny Kliencie, chcemy oferować Ci usługi i materiały marketingowe, które będą przydatne w rozwoju Twojej firmy. Naszym celem jest precyzyjne i skuteczne wsparcie Twojego biznesu. Żeby móc go osiągnąć, potrzebujemy Twojej zgody na dopasowanie naszych działań do Twojego zachowania. Gwarantujemy, że zadbamy o Twoją prywatność, Twoje dane będą u nas bezpieczne, a Ty będziesz mógł cofnąć swoją zgodę w każdej chwili poprzez specjalny formularz, który utworzyliśmy na podstronie polityka prywatności.

Prosimy o zapoznanie się z treścią i wyrażenie zgody:
Zgadzam się na przechowywanie w moim urządzeniu plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych zapisywanych w tych plikach, które pozostawiam w ramach korzystania z niniejszego Serwisu. Mam świadomość, że moje dane będą przetwarzane w celu analizy mojego zachowania na stronie Rocketmedia.pl przez Rocket Media Sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu przy ul. Wagonowej 2d oraz zaufanych partnerów tej firmy. Zgodę mogę wycofać w każdej chwili za pomocą formularza zamieszczonego w zakładce polityka prywatności.

Chcę korzystać z serwisu Rocket Media i  wyrażam zgodę