Na ratunek rekruterom. E-marketing dla branży HR

Przeczytasz w około: 4 minuty

Spis treści:

Koniec ery pracodawcy, teraz rynek należy do pracownika. W lutym Ministerstwo Pracy informowało, że stopa bezrobocia spadła do 6,8 proc. Nie wszystkich ten wynik cieszy. Dla przedsiębiorców oznacza to coraz większe trudności w znalezieniu wykwalifikowanych ludzi do pracy. Rocket Media lubi wyzwania, dlatego proponujemy nowe rozwiązanie – mariaż e-marketingu z HR.

Zmiana podejścia

Szukając kandydatów, masz przed oczami osoby, które całymi dniami przeglądają portale z ofertami pracy? Zapomnij o tym. Większość doświadczonych osób jest już aktywnych zawodowo i nawet nie myśli o zmianach. Dlatego, żeby do nich dotrzeć, nie wystarczy opublikować ogłoszenie na swojej stronie lub portalu zewnętrznym. Zamiast tego, lepiej podejść do zadania w zupełnie inny sposób – łącząc znajomość technik HR ze e-marketingiem. Jak to zrobić?

Na pierwszy ogień weź pozycjonowanie. Wrocław to skupisko wielu firm, z których każda chce się wyróżnić na tle konkurencji. A internet to bez wątpienia kanał, który przyciąga najwięcej potencjalnych kandydatów o różnych specjalizacjach. Jeśli ktoś będzie chciał się dowiedzieć więcej o przedsiębiorstwach z Twojej branży, powinien trafić w przeglądarce właśnie na Ciebie. SEO to jednak dopiero pierwszy krok, który musisz wykonać, by osiągnąć swój cel.

Zwiększ szanse na dotarcie do odbiorcy

Kolejnym zadaniem jest opracowanie dokładnego profilu kandydata, czyli marketingowej persony. Powinien obejmować nie tylko standardowe informacje, takie jak kwalifikacje i doświadczenie, ale również potencjalne zainteresowania. Wiedząc takie rzeczy, będziesz mógł określić, gdzie oferta pracy powinna być zamieszczona, żeby przyszły kandydat miał okazją ją zobaczyć.

Szukasz programisty, który lubi czytać branżowe pisma i strony? Opublikuj ofertę w odpowiednich mediach albo portalach społecznościowych. A może potrzebujesz eksperta, który zajmowałby się testowaniem oprogramowania w grach? W takim razie, zamieść ogłoszenie w grze komputerowej. Dobrym rozwiązaniem może też być e-mail marketing i buzz marketing poprowadzone w taki sposób, by trafić do Twojej grupy docelowej. Uruchomienie płatnych kampanii Google AdWords lub Facebook Ads również zwiększy szanse na trafienie z ofertą do właściwych osób.

Wzbudzaj zaciekawienie

Pamiętaj, że nie wystarczy sprawić, by potencjalni kandydaci zobaczyli reklamę, link lub e-mail. Muszą też kliknąć w wiadomość, by dowiedzieć się szczegółów. Żeby chcieli się z nimi zapoznać, trzeba sięgnąć po sposoby, z których korzysta content marketing. Dzięki niemu, zamiast standardowego tekstu oferty, otrzymasz treść, której nie oprze się potencjalny kandydat. Zachęci go do przejścia na stronę z ofertą i sprawi, że przeczyta zamieszczony tam tekst.

Content marketing przyda Ci się też, jeśli zechcesz wykorzystać mniej standardowe reklamy, które można z powodzeniem rozpowszechniać w mediach społecznościowych. Są to przede wszystkim infografiki i materiały wideo. Przyciągają wzrok i mogą być świetnym sposobem na dotarcie do większej liczby odbiorców.

Rób dobre wrażenie

Podobnie jak w przypadku e-marketingu, samo opracowanie reklamy to nie wszystko. Musisz jeszcze zadbać o korzystny wygląd swojej strony. Wrocław i lokalni pracodawcy często o tym zapominają, a przecież landing page będzie pierwszą rzeczą, którą zobaczy potencjalny kandydat. Miej też na uwadze, że będzie on chciał sprawdzić jak najwięcej informacji na temat firmy. Media społeczne to dokonały kanał do employer brandingu. Z tego powodu, koniecznie musisz zadbać o to, by Twój profil na Facebooku i LinkedIn robił pozytywne wrażenie na odbiorcach. Nie masz uzupełnionych danych adresowych albo opisu firmy? Koniecznie trzeba to nadrobić!

Analiza – największa zaleta

Wszystkie wyniki działań stosowanych w e-marketingu są mierzone i analizowane. W przypadku HR można to wykorzystać do sprawdzenia, które kanały i formy komunikacji dają najlepsze rezultaty. Można sprawdzić m.in. ilość wejść na stronę, dowiedzieć się skąd one pochodzą i zobaczyć, które podstrony cieszą się największym zainteresowaniem. Z taką wiedzą, łatwiej będzie Ci planować przebieg przyszłych kampanii rekrutacyjnych. Co jednak najważniejsze, zaczniesz szybciej docierać do osób, które znajdą w Twojej firmie korzystne warunki pracy i będą wspierać jej rozwój swoim działaniem.

Zajmujesz się rekrutacją i potrzebujesz wsparcia?

Skontaktuj się!
ROCKET MEDIA

Rocket Media Sp. z o.o.
ul. Strzegomska 140A
54-429 Wrocław

KRS: 0000490521
NIP: 8943050211