14. SEMcamp – wrażenia

Przeczytasz w około: 2 minuty

Spis treści:

Cykliczne spotkanie ludzi z branży, które tym razem odbyło się 6 grudnia, to świetna okazja, żeby posłuchać o nowościach, ciekawych case’ach czy poglądach. I tym razem nie zabrakło Rocket Media na tym wydarzeniu.

Spotkanie w zeszły piątek było podzielone jak zwykle na kilka prezentacji. Pojawiały się zarówno tematy związane ściśle z AdWords, jaki czystym SEO.

Przegląd

Mariusz Gąsiewski mówił jak zwykle ciekawie o optymalizacji konwersji. Pokazał wiele przykładów, jak można zwiększyć poziom konwersji na stronie docelowej.

Przemek Modrzewski opowiadał natomiast o znaczeniu segmentacji w Google Analytics. Dość szczegółowo pokazał mechanizm odkrywania tzw. “Persony” bazując na danych demograficznych.

Joanna Czekaj, jako pierwsza i niestety jedyna kobieta na SEMcamp prezentowała reklamowy case study dla największego Klienta Valuemedia – operatora usług telekomunikacyjnych Netia.
Dość obrazowo pokazała jak prowadzona była kampania AdWords przedstawiając zarówno problemy jak i sukcesy.

Marcin Duraj natomiast, w naturalny dla siebie sposób, opowiadał o poczynaniach Google w mijającym roku. Śmiało przedstawiał swoje poglądy i wskazówki nie zostawiając suchej nitki na pracownikach Quality Team’u.

Skrypty w AdWords, ich zastosowanie i praktyczne wykorzystanie, przedstawił Mateusz Godala. Posłużył się kilkoma przykładami, które dość interesująco pokazywały do czego można wykorzystać prognozy pogodowe.

Piotr Kowalski z Google opowiadał o reklamach PLA związanych z Google Merchant Center. Szczegółowo opowiadał o konfiguracji oraz w typowy dla pracownika Google sposób udzielał “odpowiednich” informacji.

Google Analytics Universal było działką Piotra Rudnickiego. Z zaangażowaniem opowiadał o wadach i zaletach nowej wersji GA. Jasno zaznaczył dla kogo jest ona przeznaczona, a dla kogo nie.

Na koniec przewidziana była prezentacja Karola Dziedzica, który mówił o profilu linków, o zagrożeniach oraz propozycjach analizy pozyskanych odnośników.

Minusem konferencji była organizacja. Niestety całość z kolejnymi przemówieniami się opóźniała. Prezentacja Karola miała skończyć się o 17:20, a w efekcie przesunięć zaczęła się dopiero przed 18:00.

Wydarzenie jednak ma dość pozytywny wydźwięk i warto od czasu do czasu poświęcić dzień by posłuchać co mają do powiedzenia osoby, które od dłuższego czasu zdobywają doświadczenie w świecie SEM.

Polecamy!

ROCKET MEDIA

Rocket Media Sp. z o.o.
ul. Strzegomska 140A
54-429 Wrocław

KRS: 0000490521
NIP: 8943050211