Strona mobilna powoli staje się już standardem. W latach 2012-2016 czterokrotnie zwiększyło się wykorzystanie smartfonów w skali globalnej[1]. Aż 80% polskich właścicieli tych urządzeń, wykorzystuje je do wyszukiwania informacji w sieci. Natomiast 14% z nich deklaruje, że internet przegląda częściej na telefonie, niż na komputerze.

Jednocześnie rośnie liczba osób, które decydują się na zakupy mobilne. Aż 37%[2] internautów robi zakupy korzystając w urządzeń przenośnych. Jeśli tę grupę zawęzimy jedynie do klientów e-commerce, odsetek kupujących mobilnie wynosi 53%! Jeśli zatem Twoja strona nie jest jeszcze przystosowana pod obsługę tych ekranów, najwyższy czas to zmienić. Oto kilka porad, jak to zrobić. Warto także sprawdzić, czy wcześniej przygotowana witryna nadal spełnia standardy Google i co ewentualnie warto na niej jeszcze zmienić.

Spytaj Google o radę

wskazówki google

Jest to absolutnie pierwszy krok, jaki należy zrobić planując zmiany na stronie firmowej. Google od jakiegoś czasu preferuje witryny, które są przyjazne urządzeniom mobilnym. Do tego zapowiada kolejne kroki w tym kierunku, o czym pisaliśmy w artykule „Marketing internetowy w 2017”. Na szczęście udostępnia także narzędzie, które diagnozuje stopień dopasowania witryny pod urządzenia mobilne.

Wystarczy wejść na test optymalizacji mobilnej i wpisać w pole adres swojej strony. Google przeanalizuje ją i wyświetli stopień jej dopasowania pod mobile, a także najważniejsze elementy do zmiany. W pierwszej kolejności skup się właśnie na tych wskazówkach.

Pamiętaj, że urządzenia mobilne to nie tylko telefony, ale także tablety. Oba typy tych urządzeń mogą występować w różnych rozmiarach. Z tego też względu najlepiej jest stworzyć stronę responsywną, która będzie elastycznie dopasowywać się do ekranu, na jakim zostanie wyświetlona. Jeśli jednak nie masz możliwości uruchomienia strony responsywnej, warto zastanowić się nad wersją mobile, która powinna występować pod adres m.adresstrony.pl

Popracuj nad czasem wczytywania się strony

czas wczytywania strony

Jedno jest pewne – czas ładowania się strony będzie niezmiennie tym elementem, nad którym warto pracować nieustannie. Chyba że Twojej stronie udało się już uzyskać idealny czas, który wynosi 2 sekundy. Jeśli nie – zastanów się i porozmawiaj z programistą, co jeszcze możecie zmienić, aby przybliżyć się do tego wyniku.

Czas wczytywania się Twojej strony możesz poznać dzięki narzędziu PageSpeed Tools od Google. Po analizie dowiesz się, co i w jaki sposób poprawić zarówno na stronie mobilnej, jak i na tej przeznaczonej pod desktop. Warto zacząć od podstawy, czyli od zmniejszenia wagi grafik na stronie.

Dostosuj treści

treść na stronie

Pamiętaj, że nawet jeśli pod względem kodu oraz grafiki strona jest dostosowana pod urządzenia mobilne, również treści powinny być tworzone z myślą o użytkownikach mobilnych. Najlepiej wczytaj swoją stronę na własnym telefonie i zobacz, czy treść zachęca do tego, aby pozostać w tym miejscu dłużej. Może warto przesunąć informację o plikach cookies, ale skrócić nazwy poszczególnych kategorii w menu? Zastanów się także nad skróceniem tytułów oraz podzieleniu artykułów na akapity, które będą dobrze wyglądały także na smartfonach. Strona mobilna powinna być maksymalnie przyjazna dla użytkowników.

Jeśli jednak nie masz już żadnych pomysłów na to, co można zmienić na stronie, a zależy Ci na zwiększeniu jej widoczności w wynikach wyszukiwania – najlepiej jest zlecić audyt strony. Specjalista przeanalizuje każdy jej aspekt i będzie w stanie wskazać konieczne do wprowadzenia zmiany.

 

[1] Raport „Google Consumer Barometer Report” przygotowany przez Kantar TNS i Google

[2] Raport mShopper 2.0 przeprowadzony na zlecenie Allegro i pod patronatem Izby Gospodarki Elektronicznej

Strona mobilna w 3 krokach
5 (100%) 2 głos/y

Skontaktuj się z nami

 +48 71 757 50 56
 biuro@rocketmedia.pl