Wyszukiwania lokalne są coraz częściej używane przez użytkowników, co zostało dostrzeżone i usprawnione przez Google. Nic więc dziwnego, że pozycjonowanie lokalne jest coraz bardziej łakomym kąskiem dla wielu firm. 

Choć pozycjonowanie lokalnych fraz jest dużo łatwiejsze niż ogólnopolskie,  to wiele firm nie wykorzystuje tego potencjału, przez co w wynikach wyszukiwania widać jedynie kilka stron firmowych. Warto więc pamiętać o kilku rzeczach, dzięki którym będzie można zdobyć wysoką pozycję w lokalnych SERP-ach.

Daj znać Google, skąd jesteś

google_lokalnieNajważniejszą kwestią jest optymalizacja strony pod kątem fraz lokalnych. Przede wszystkim w danych kontaktowych należy podać pełen adres. Poza tym w opisie firmy warto wspomnieć, skąd pochodzimy i na jakim obszarze realizujemy swoje usługi. Zalecane jest również, by na stronie Kontakt znalazła się mapka z zaznaczoną lokalizacją naszego przedsiębiorstwa.

Poza optymalizacją swojej strony, warto również roznieść wieści w Internecie o swojej firmie. W pierwszej kolejności powinniśmy zająć się konfiguracją wizytówki w mapach Google. Dobrze zoptymalizowany profil w tym narzędziu pozwoli nam zaistnieć w mapach Google.

Kolejnym miejscem, w którym warto zamieścić notkę o swojej firmie, są  katalogi firm. Na takich stronach często wymagane jest podanie swoich danych teleadresowych, dzięki czemu zdobywamy kolejne miejsce, w którym klienci mogą dowiedzieć się o naszej siedzibie.

Pozycjonowanie lokalne w urządzeniach mobilnych

Większość osób posiada już smartfony i właśnie na takich urządzeniach często szuka usług, restauracji czy dojazdu do danego miejsca. Warto postarać się o to, by użytkownicy urządzeń mobilnych mogli łatwo odnaleźć naszą witrynę internetową.

Poza wizytówką w mapach Google i obecnością na lokalnych serwisach, powinniśmy zrealizować pewne działania na samej stronie. Chodzi oczywiście o jej wersję mobilną, a więc konstruowanie witryny zgodnie z zasadą responsive web design. Dzięki temu, będzie ona nie tylko wygodniejsza dla użytkownika, ale także może osiągnąć lepszą pozycję w wynikach wyszukiwania. Niedawno pojawiła się informacja, że w wyszukiwarce Google na smartfony i tablety, spychane będą strony niedostosowane do urządzeń mobilnych1 . Z takiego podejścia cieszą się internauci, natomiast firmy, jeśli chcą zaistnieć dla tych użytkowników, będą musiały dostosować się do tych wymogów.

Firmy powinny jak najszybciej skupić swoje działania na wyszukiwaniach lokalnych. Nawet jeśli ich liczba jest mniejsza niż przy frazach ogólnopolskich, to mogą one przynieść większą konwersję. Dodatkowym, zachęcającym faktem jest to, że pozycjonowanie lokalne nie jest tak trudne do przeprowadzenia.

Kinga Wójcikowska, Rocket Media

Źródła:

1. Google ma karać za brak strony mobilnej?, Interaktywnie.com, 21 czerwca 2013

Skontaktuj się z nami

 +48 71 757 50 56
 biuro@rocketmedia.pl
A webform by Podio