Z rosnącą popularnością serwisu społecznościowego Facebook wśród chyba każdej grupy społecznej nowoczesnego, innowacyjnego świata, bez wątpienia idzie w parze znaczenie tego portalu w dziedzinie marketingu i biznesu. Zależność jest prosta i znana od zawsze: gdzie najwięcej osób spędza czas wolny, tam warto inwestować w reklamę. Obecnie więc stworzenie nawet rozbudowanej, atrakcyjnej strony internetowej dla danej firmy często nie wystarcza, by dana firma skupiła uwagę odbiorców, a więc potencjalnych klientów. Przecież “przechodnie”, patrzący na reklamy w Internecie skupiają się nie wobec jakichś stron producentów i sprzedawców, ale wokół – no właśnie – Facebooka. Warto więc poznać podstawowe zasady optymalizacji swojego fanpage’a na tym właśnie portalu.

1) Przede wszystkim, niezależnie od rodzaju firmy, zawsze twórz profil strony na Facebooku. I dbaj o niego, publikując nowe treści. Nie ma nic gorszego niż “martwy” profil firmy, na którym ostatni post (i komentarz) umieszczono pół roku temu.

2) Nazwa profilu fanpage’a powinna być identyczna, jak nazwa Twojej firmy/marki. W przypadku innych nazw, prawdopodobieństwo, że ktoś znajdzie właśnie Twoją firmę w gąszczu innych znacznie maleje.

3) Dbaj o zawartość merytoryczną profilu (informacje o firmie, działalności, produktach, aktualności). Przy rozbudowie fanpage’a pomóc może Ci specjalna aplikacja FBML, zwiększająca możliwości w kwestii umieszczania na stronie dodatkowych zdjęć, filmów wideo czy linków, tekstów, ciekawostek.

4) Rozszerz pozycjonowanie swojej strony internetowej o pozycjonowanie także profilu na Facebooku. Umieszczaj linki do fanpage’a w wartościowych miejscach na tej samej zasadzie, na jakiej robisz to w przypadku tradycyjnego pozycjonowania SEO.

5) Zadbaj o integrację własnej strony internetowej z profilem na Facebooku. Niech nowe artykuły, newsy, ogłoszenia, promocje i informacje o produktach, pierwotnie umieszczane na Twojej stronie internetowej, pojawiają się także w postaci wstępu i linki na profilu facebookowym. Na samej stronie umieść widoczny (najczęściej spotykany po lewej lub prawej stronie) obrazkowy link do swojego fanpage’a.

6) Z kwestii technicznych, zadbaj o stosowanie słów kluczowych nawet w drobnych czy okazjonalnych postach umieszczanych na Facebooku. Opisuj także dodawane filmy i zdjęcia – zwiększy to szanse optymalnego zindeksowania ich przez Google.

7) W zakładce “informacje” na swoim profilu zamieść najważniejsze z punktu widzenia pozycjonowania linki, a także główne słowa kluczowe Twojej witryny/profilu. Wiele firm ignoruje pole informacyjne lub traktuje je po macoszemu, co negatywnie odbija się na późniejszej pozycji w wyszukiwarce.

Oceń ten artykuł

Skontaktuj się z nami

 +48 71 757 50 56
 biuro@rocketmedia.pl





Please leave this field empty.