Na start mieli w kieszeni 10 tys. zł. Dziś wartość samego parku maszynowego nieznanej do niedawna wrocławskiej firmy przekracza już milion złotych. Media piszą o Ideashirt jako o „koszulkowym imperium”. Poznajcie historię naszego klienta. Z dumą możemy przyznać, że mieliśmy swój udział w jego sukcesie.
Gdy rozpoczynaliśmy współpracę w marcu 2015 r., Ideashirt była niewielką firmą działającą głównie na rynku lokalnym we Wrocławiu. Mało kto kojarzył markę, niewiele osób odwiedzało stronę sklepu, a wpisując w Google „koszulki z nadrukiem”, próżno było szukać linku do Ideashirt na pierwszej stronie wyszukiwarki.
Dziś, po wpisaniu najpopularniejszych fraz dla sklepu z koszulkami z nadrukiem, strona naszego klienta pojawia się na samej górze strony. Produkty sprzedają się w całej Polsce, a o sukcesie marki chętnie piszą portale internetowe.
Ideashirt to firma z branży odzieżowej. Prowadzi sklep stacjonarny we Wrocławiu oraz platformę e-commerce, przez którą można projektować i zamówić koszulkę z własnym nadrukiem.
Generator nadruków jest tak prostym systemem, że umożliwia stworzenie dowolnego wzoru w kilka minut. Jak podkreśla jeden z założycieli Ideashirt Michał Błauciak, zamówienia bez problemu składają nawet 6-letnie dzieci.
Klient pojawił się u nas ze sprecyzowanymi potrzebami. Zorientowany w branży e-commerce i świadomy możliwości e-marketingu, doskonale wiedział, że jego biznes potrzebuje przede wszystkim dobrego SEO.
Wcześniej podejmował już próby pozycjonowania swojego sklepu w wyszukiwarce Google. Przez jakiś czas skutecznie, ale pewnego dnia zauważył, że przestał pojawiać się w pierwszej dziesiątce wyników (tzw. TOP 10). To przełożyło się na spadek zamówień. Zaniepokojony zwrócił się do naszej firmy o pomoc w rozwiązaniu tego problemu.
Szybko ustaliliśmy, że spadek z TOP10 to wynik nałożonego na klienta filtra Google, czyli „kary” za stosowanie niepożądanych przez wyszukiwarkę praktyk SEO. Brak doświadczenia i aktualnej wiedzy z zakresu pozycjonowania, może skończyć się właśnie w ten sposób.
W rozmowie z klientem udało nam się odkryć też jego głębsze potrzeby. Powrót do TOP10 był tylko jedną z nich. Twórcy Ideashirt chcieli także zwiększyć rozpoznawalność marki i dotrzeć z informacją o istnieniu produktów oferowanych przez firmę nie tylko do mieszkańców Wrocławia. Zależało im też na budowaniu pozytywnego wizerunku wokół swojej działalności. Do tej pory stykali się raczej z opinią, że projektowanie własnej koszulki jest trudne i długotrwałe. Chcieli ją zmienić.
Podsumowując, ustaliliśmy wspólnie, że naszym celem będzie:
Twórcy Ideashirt od początku nam ufali (trafili do Rocket Media z polecenia innego naszego klienta). Mieliśmy więc niemal pełną swobodę w prowadzeniu działań związanych z pozycjonowaniem. Oczywiście konsultowaliśmy każdy pomysł, ale propozycje zmian w strategii i wprowadzania zmian optymalizacyjnych w serwisie były przyjmowane z entuzjazmem i szybko akceptowane. To pozwalało na sprawne podejmowanie działań.
Dzięki zaufaniu i szybkim reakcjom na linii agencja-klient, oczekiwanie na efekty nie przeciągało się.
W przypadku każdego klienta, dobieramy działania SEO do indywidualnych potrzeb. Z potrzeb tworzymy cele, z problemów – wyzwania. Naszą strategią w przypadku Ideashirt, było w kolejności:
Usunięcie filtra:
Każdy projekt to wzloty i upadki. Również w przypadku Ideashirt natrafiliśmy na niespodziewane przeszkody, które musieliśmy pokonać. Problemem, który pojawił się na drodze do sukcesu okazała się być sezonowość produktu. W miesiącach od sierpnia do października, potencjał słów w TOP 10 wyraźnie spadł. W sezonie wakacyjnym ludzie po prostu nie szukali koszulek z nadrukiem tak często, jak w pozostałym okresie.
Mało tego, sam trend, jakim jest kupowanie koszulek z własnym nadrukiem nieustannie spada.
By utrzymać rosnącą sprzedaż, poświęciliśmy długie godziny na analizę trendów. Skupiliśmy działania wokół kalendarza okolicznościowego i śledziliśmy wydarzenia lokalne w każdym większym mieście w Polsce.
Udało się! Mimo ogólnego spadku w branży, sprzedaż Ideashirt wciąż rośnie!
Trzy lata współpracy przyniosły spektakularne efekty
CEL | EFEKT |
Wyjście z filtra | Filtr zdjęty, sytuacja się już nigdy nie powtórzyła |
Powrót do TOP 10 | Kluczowe frazy są w TOP 3! |
Zwiększenie sprzedaży w internecie | Wzrost o 450 %!!! |
Zwiększenie rozpoznawalności i budowa pozytywnego wizerunku | Ideashirt jest znana w każdym dużym mieście w Polsce, a media piszą o sukcesie firmy* |
Filtr, czyli „karę”, którą Google nałożyło na stronę Ideashirt za niepożądane działania SEO, usunęliśmy już w pierwszych tygodniach współpracy. Do dziś nasze działania są absolutnie poprawne i bezpieczne – sytuacja nie powtórzyła się ani razu.
Choć na początku współpracy liczyliśmy na powrót to TOP 10 w wynikach wyszukiwania Google, to udało się pójść krok naprzód. Klienci, którzy wpisują kluczowe frazy dla koszulkowego biznesu, znajdą stronę Ideashirt już w pierwszej trójce wyszukiwania!
Działania SEO przekładają się na sprzedaż w Internecie – to jasne. Ale wyniki współpracy z Ideashirt okazały się spektakularne. Klient był bardzo zadowolony z efektów działań organicznych, dlatego powierzył nam także działania płatne i contentowe. Z jakim skutkiem?
W trakcie trwania naszej umowy sprzedaż online wzrosła aż o 450 proc. Tak wysoki wynik to suma zaangażowania wielu specjalistów z różnych dziedzin. Wszystko zaczęło się jednak od solidnych, wysokich pozycji w Google!
sprzedaż online wzrosła aż o 450 proc.
A oto bohaterowie naszej historii!
Czy udało się zwiększyć rozpoznawalność marki i zbudować wokół niej pozytywny wizerunek? Przy wsparciu naszych copywriterów i dzięki „medialnemu” zmysłowi specjalistów ds. content marketingu, internauci mogli dowiedzieć się o Ideashirt m. in. z takich publikacji: https://mambiznes.pl/wlasny-biznes/kwota-10-000-zl-stworzyli-koszulkowe-imperium-84427
Nasza współpraca trwa. Inicjujemy kolejne działania, realizujemy coraz bardziej zaawansowane strategie i kampanie.
Jeśli chciałbyś pracować z nami i wznieść swój biznes na sprzedażowy szczyt (albo chociaż do TOP 3), skontaktuj się z nami.
Rocket Media Sp. z o.o.
ul. Januszowicka 5
53-135 Wrocław
KRS: 0000490521
NIP: 8943050211