Tak działa SEO! Wzrost sprzedaży o 450% i rozpoznawalność w całej Polsce

Przeczytasz w około: 8 minut

Wróć do Case Studies

Na start mieli w kieszeni 10 tys. zł. Dziś wartość samego parku maszynowego nieznanej do niedawna wrocławskiej firmy przekracza już milion złotych. Media piszą o Ideashirt jako o „koszulkowym imperium”. Poznajcie historię naszego klienta. Z dumą możemy przyznać, że mieliśmy swój udział w jego sukcesie.

Gdy rozpoczynaliśmy współpracę w marcu 2015 r., Ideashirt była niewielką firmą działającą głównie na rynku lokalnym we Wrocławiu. Mało kto kojarzył markę, niewiele osób odwiedzało stronę sklepu, a wpisując w Google „koszulki z nadrukiem”, próżno było szukać linku do Ideashirt na pierwszej stronie wyszukiwarki.

Dziś, po wpisaniu najpopularniejszych fraz dla sklepu z koszulkami z nadrukiem, strona naszego klienta pojawia się na samej górze strony. Produkty sprzedają się w całej Polsce, a o sukcesie marki chętnie piszą portale internetowe.

Ideashirt – kim jest nasz klient?

Screen kreatora koszulek

Ideashirt to firma z branży odzieżowej. Prowadzi sklep stacjonarny we Wrocławiu oraz platformę e-commerce, przez którą można projektować i zamówić koszulkę z własnym nadrukiem.

Generator nadruków jest tak prostym systemem, że umożliwia stworzenie dowolnego wzoru w kilka minut. Jak podkreśla jeden z założycieli Ideashirt Michał Błauciak, zamówienia bez problemu składają nawet 6-letnie dzieci.

Pierwsze spotkanie

Klient pojawił się u nas ze sprecyzowanymi potrzebami. Zorientowany w branży e-commerce i świadomy możliwości e-marketingu, doskonale wiedział, że jego biznes potrzebuje przede wszystkim dobrego SEO.

Wcześniej podejmował już próby pozycjonowania swojego sklepu w wyszukiwarce Google. Przez jakiś czas skutecznie, ale pewnego dnia zauważył, że przestał pojawiać się w pierwszej dziesiątce wyników (tzw. TOP 10). To przełożyło się na spadek zamówień. Zaniepokojony zwrócił się do naszej firmy o pomoc w rozwiązaniu tego problemu.

Potrzeby i cele

Szybko ustaliliśmy, że spadek z TOP10 to wynik nałożonego na klienta filtra Google, czyli „kary” za stosowanie niepożądanych przez wyszukiwarkę praktyk SEO. Brak doświadczenia i aktualnej wiedzy z zakresu pozycjonowania, może skończyć się właśnie w ten sposób.

Klient zgłosił się do nas z konkretnym problemem. Jego wyniki w Google drastycznie spadały

W rozmowie z klientem udało nam się odkryć też jego głębsze potrzeby. Powrót do TOP10 był tylko jedną z nich. Twórcy Ideashirt chcieli także zwiększyć rozpoznawalność marki i dotrzeć z informacją o istnieniu produktów oferowanych przez firmę nie tylko do mieszkańców Wrocławia. Zależało im też na budowaniu pozytywnego wizerunku wokół swojej działalności. Do tej pory stykali się raczej z opinią, że projektowanie własnej koszulki jest trudne i długotrwałe. Chcieli ją zmienić.

Dzięki pracy zespołowej i intensywnej komunikacji z klientem, wpadamy na najlepsze pomysły.

Podsumowując, ustaliliśmy wspólnie, że naszym celem będzie:

  • Usunięcie filtra nałożonego przez Google,
  • Powrót do listy TOP 10 w wynikach wyszukiwania,
  • Zwiększenie sprzedaży produktów Ideashirt,
  • Zwiększenie rozpoznawalności marki (również poza Wrocławiem).

Jak się z nami pracowało?

Twórcy Ideashirt od początku nam ufali (trafili do Rocket Media z polecenia innego naszego klienta). Mieliśmy więc niemal pełną swobodę w prowadzeniu działań związanych z pozycjonowaniem. Oczywiście konsultowaliśmy każdy pomysł, ale propozycje zmian w strategii i wprowadzania zmian optymalizacyjnych w serwisie były przyjmowane z entuzjazmem i szybko akceptowane. To pozwalało na sprawne podejmowanie działań.

Dzięki zaufaniu i szybkim reakcjom na linii agencja-klient, oczekiwanie na efekty nie przeciągało się.

Walka o pozycje krok po krok

Dobra strategia i skrupulatna realizacja była kluczem do sukcesu.

W przypadku każdego klienta, dobieramy działania SEO do indywidualnych potrzeb. Z potrzeb tworzymy cele, z problemów – wyzwania. Naszą strategią w przypadku Ideashirt, było w kolejności:

Usunięcie filtra:

  • Trzykrotna analiza linków i zrzeczenie się części z nich
  • Czyszczenie linków

Powrót na wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania

  • Zwiększenie nasycenia słów kluczowych na stronie internetowej
  • Dodanie unikalnych opisów kategorii
  • Stałe prace optymalizacyjne na stronie
  • Prowadzenie bloga firmowego, który umożliwił zdynamizowanie strony
  • Wprowadzanie na www kolejnych słów kluczowych i dodatkowych treści, co Google traktuje jako ogromną zaletę
  • Zmiana subdomen, które tworzyły się podczas zakładania konta na stronie na typ nofollow
  • Zmniejszenie ilości podstron w serwisie do potrzebnego minimum (kanibalizacja fraz – jedna fraza wyświetlała się na ok 5 podstronach)
  • Stała analiza konkurencji i linków

Zwiększenie sprzedaży produktów Ideashirt:

  • Położenie akcentu na działaniach związanych ze słowami kluczowymi, które konwertują (skutkują zamówieniami)
  • Wprowadzanie na bloga treści o charakterze marketingowym
  • Wprowadzenie rozwiązań UX (według naszych wytycznych), które miały ułatwić użytkownikom poruszanie się w portalu. Klient początkowo był niechętny wprowadzaniu zmian na stronie, ale pierwsze efekty przekonały go, by nam zaufał.
  • Wprowadzenie kampanii Google Adwords (w ostatnim etapie sprzedaży)
  • Real-time marketing. Promując produkty z nadrukiem (nie tylko koszulki!) na blogu, pisaliśmy o aktualnych wydarzeniach. Ten pomysł początkowo nie podobał się klientowi, ale na szczęście udało nam się go przekonać – to real-time marketing ostatecznie sprawił, że wskoczyliśmy z powrotem na 3 miejsce w wyszukiwarce Google
  • SEO lokalne

Zwiększenie rozpoznawalności marki (również poza Wrocławiem):

  • Tworzenie nowych Landing Pages pod pozycjonowanie lokalne w największych miastach w Polsce
  • Dopasowanie komunikacji do odbiorców. Na Facebooku skupialiśmy się na młodszych odbiorcach, do starszych docieraliśmy poprzez bloga
  • SEO lokalne
  • Real-time marketing lokalny

Zbudowanie pozytywnego wizerunku firmy (proste i szybkie projektowanie koszulek):

  • Akcentowanie w komunikacji tego, jak proste jest projektowanie koszulek z Ideashirt
  • Tworzenie treści poradnikowych
  • Działania oparte o real-time marketing. Pozwoliły nam być bliżej klientów o szczególnych zainteresowaniach

Przeciwności losu

W każdym projekcie można natrafić na trudności. Ich przezwyciężenie daje największą satysfakcję.

Każdy projekt to wzloty i upadki. Również w przypadku Ideashirt natrafiliśmy na niespodziewane przeszkody, które musieliśmy pokonać. Problemem, który pojawił się na drodze do sukcesu okazała się być sezonowość produktu. W miesiącach od sierpnia do października, potencjał słów w TOP 10 wyraźnie spadł. W sezonie wakacyjnym ludzie po prostu nie szukali koszulek z nadrukiem tak często, jak w pozostałym okresie.

Sezonowość okazała się problemem

Mało tego, sam trend, jakim jest kupowanie koszulek z własnym nadrukiem nieustannie spada.

Spadający trend na zamawianie koszulek z nadrukiemSpadający trend na zamawianie koszulek z nadrukiem

By utrzymać rosnącą sprzedaż, poświęciliśmy długie godziny na analizę trendów. Skupiliśmy działania wokół kalendarza okolicznościowego i śledziliśmy wydarzenia lokalne w każdym większym mieście w Polsce.

Udało się! Mimo ogólnego spadku w branży, sprzedaż Ideashirt wciąż rośnie!

A teraz to, na co wszyscy czekali, czyli… EFEKTY!

Trzy lata współpracy przyniosły spektakularne efekty

Trzy lata współpracy przyniosły spektakularne efekty

CEL EFEKT
Wyjście z filtra Filtr zdjęty, sytuacja się już nigdy nie powtórzyła
Powrót do TOP 10 Kluczowe frazy są w TOP 3!
Zwiększenie sprzedaży w internecie Wzrost o 450 %!!!
Zwiększenie rozpoznawalności i budowa pozytywnego wizerunku Ideashirt jest znana w każdym dużym mieście w Polsce, a media piszą o sukcesie firmy*

 

Filtr, czyli „karę”, którą Google nałożyło na stronę Ideashirt za niepożądane działania SEO, usunęliśmy już w pierwszych tygodniach współpracy. Do dziś nasze działania są absolutnie poprawne i bezpieczne – sytuacja nie powtórzyła się ani razu.

Choć na początku współpracy liczyliśmy na powrót to TOP 10 w wynikach wyszukiwania Google, to udało się pójść krok naprzód. Klienci, którzy wpisują kluczowe frazy dla koszulkowego biznesu, znajdą stronę Ideashirt już w pierwszej trójce wyszukiwania!

Działania SEO przekładają się na sprzedaż w Internecie – to jasne. Ale wyniki współpracy z Ideashirt okazały się spektakularne. Klient był bardzo zadowolony z efektów działań organicznych, dlatego powierzył nam także działania płatne i contentowe. Z jakim skutkiem?

W trakcie trwania naszej umowy sprzedaż online wzrosła aż o 450 proc. Tak wysoki wynik to suma zaangażowania wielu specjalistów z różnych dziedzin. Wszystko zaczęło się jednak od solidnych, wysokich pozycji w Google!

sprzedaż online wzrosła aż o 450 proc.

EPILOG

A oto bohaterowie naszej historii!

A oto bohaterowie naszej historii!

Czy udało się zwiększyć rozpoznawalność marki i zbudować wokół niej pozytywny wizerunek? Przy wsparciu naszych copywriterów i dzięki „medialnemu” zmysłowi specjalistów ds. content marketingu, internauci mogli dowiedzieć się o Ideashirt m. in. z takich publikacji:  https://mambiznes.pl/wlasny-biznes/kwota-10-000-zl-stworzyli-koszulkowe-imperium-84427

Co dalej?

Nasza współpraca trwa. Inicjujemy kolejne działania, realizujemy coraz bardziej zaawansowane strategie i kampanie.

Jeśli chciałbyś pracować z nami i wznieść swój biznes na sprzedażowy szczyt (albo chociaż do TOP 3), skontaktuj się z nami.

Skontaktuj się z nami!

Case Study

Audyt UX czy audyt SEO – dlaczego warto zrobić obydwa?

Sprzedaż biletów, a może funkcja edukacyjna i informacyjna? Co powinno być nadrzędnym celem dla serwisów internetowych atrakcji turystycznych, teatrów, muzeów czy instytucji kultury?

Czytaj więcej

Kampania na medal! Jak zwiększyliśmy aż 5 – krotnie ROI w kampaniach sprzętu sportowego?

Dobrze przeprowadzona gra zespołowa – zrozumienie po stronie Klienta i Jego szybkie reagowanie na rekomendacje, a także zaangażowana praca całego zespołu i współpraca między działami SEO, PPC, Content&Strategy zaprocentowały wzrostem wyników.

Czytaj więcej

Wzrost przychodu o 70% z SEO i 92% z Google Ads

Wsparcie wielu kanałów promocji oraz płynne wykorzystanie budżetu, pozwoliły na osiągnięcie wyników praktycznie nieosiągalnych przy zastosowaniu tylko jednej formy promocji.

Czytaj więcej

Korzyści z Google Ads dla małego e-commerce z branży turystycznej

Często spotykamy się z twierdzeniem, że kampanie Google Ads mogą przynieść zadowalające efekty jedynie przy wykorzystaniu dużego budżetu. Nasze doświadczenie wskazuje na zupełnie odmienne wnioski.

Czytaj więcej

Jak zwiększyć ruch na stronie dzięki SEO i PPC?

Wysokie pozycje w Google nigdy nie są dla nas celem samym w sobie. Choć dobrze jest widzieć, jak strony naszych Klientów osiągają coraz lepsze wyniki w wyszukiwarce, zdajemy sobie sprawę, że to wszystko powinno mieć również odzwierciedlenie w innych kwestiach.

Czytaj więcej

Jak skutecznie przeszliśmy proces depozycjonowania?

Często mówi się usłudze depozycjonowania. Wielu kojarzy z tym zmasowane kampanie, obejmujące najpopularniejsze systemy wymiany linków czy programy linkujące (np. rosyjski xRumer czy inne). Jednak depozycjonowanie nie musi tak wyglądać – może być dość naturalnym działaniem.

Czytaj więcej
Inne Case Study
ROCKETMEDIA

Rocket Media Sp. z o.o.
ul. Wagonowa 2D
53-609 Wrocław

KRS: 0000490521
NIP: 8943050211

Ochrona prywatności

Szanowny Kliencie, Chcemy oferować Ci usługi i materiały marketingowe, które będą przydatne w rozwoju Twojej firmy. Naszym celem jest precyzyjne i skuteczne wsparcie Twojego biznesu. Żeby móc go osiągnąć, potrzebujemy Twojej zgody na dopasowanie naszych działań do Twojego zachowania. Gwarantujemy, że zadbamy o Twoją prywatność, Twoje dane będą u nas bezpieczne, a Ty będziesz mógł cofnąć swoją zgodę w każdej chwili poprzez specjalny formularz, który utworzyliśmy na podstronie polityka prywatności.

Prosimy o zapoznanie się z treścią i wyrażenie zgody:
Zgadzam się na przechowywanie w moim urządzeniu plików coockies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych zapisywanych w tych plikach, które pozostawiam w ramach korzystania z niniejszego Serwisu. Mam świadomość, że moje dane będą przetwarzane w celu analizy mojego zachowania na stronie Rocketmedia.pl przez Rocket Media Sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu przy ul. Wagonowej 2d oraz zaufanych partnerów tej firmy. Zgodę mogę wycofać w każdej chwili za pomocą formularza zamieszczonego w zakładce polityka prywatności.

Chcę korzystać z serwisu Rocket Media i wyrażam zgodę