Milion złotych przychodu w 3 miesiące. Jak to zrobiliśmy?

Przeczytasz w około: 4 minuty

Wróć do Case Studies

Czasem zupełnie nie słuchamy naszych klientów. Tak zdarzyło się, gdy pewien sklep narciarski zwrócił się do Rocket Media z prośbą o zwiększenie wyników sprzedaży w sezonie. Chciał, by zwrot z inwestycji w reklamę wyniósł 1000%. Zamiast tego, osiągnęliśmy 2500%. Cóż, zdarza się. Najlepszym.

KLIENT

Sklep Ski24.pl, prowadzący sprzedaż taniego sprzętu narciarskiego. Na stronie dostępne są nowe produkty, często z poprzednich sezonów. Dzięki temu, klient może pozwolić sobie na wysoką jakość w niskiej cenie.

CHARAKTERYSTYKA BRANŻY

Panuje w niej relatywnie duża konkurencja. O klienta walczy się głównie ceną, a produkty są sezonowe. W miesiącach zimowych trzeba więc „wycisnąć” z kampanii reklamowych jak najwięcej.

POTRZEBY KLIENTA

Klient miał już wcześniej doświadczenie w prowadzeniu kampanii płatnych w Google. Poprzednia agencja nie zapewniła mu jednak satysfakcjonujących wyników sprzedażowych i rozczarowała w kwestii komunikacji. Do Rocket Media przyszedł z konkretnymi oczekiwaniami. Interesowały go:

  • Pełna transparentność działań
  • Wyczerpujące informacje o każdym podejmowanym kroku
  • Dynamiczna i bieżąca wymiana informacji
  • Niezwłoczne reakcje na zmiany w asortymencie
  • Osiągnięcie zwrotu z inwestycji w reklamę (ROAS) na poziomie 1000%

OBAWY KLIENTA

Ze względu na nieudaną współpracę z poprzednią agencją, klient miał w sobie dużo nieufności. Na początku kontrolował każdy nasz krok: dopytywał, które reklamy działają, które nie, chciał wiedzieć dlaczego i sprawdzał, czy używamy odpowiednich słów kluczowych. Jego zaufanie zdobyliśmy jednak od razu, gdy pokazaliśmy pierwsze wyniki: od tego momentu dał nam wolną rękę.

NASZE WYZWANIE

Głównym wyzwaniem było osiągnięcie przyjętego poziomu ROAS na poziomie 1000%. By osiągnąć ten poziom, należało sprzedać jak najwięcej produktów klienta o jak najwyższej jakości, wydając przy tym na AdWords jak najmniej.

NASZ MODUS OPERANDI

  • Odpowiednia struktura konta, bazująca na strukturze serwisu klienta.
  • Głęboki podział grup reklam i słów kluczowych.
  • Atrakcyjne treści reklamowe do każdej kampanii.
  • Kompleksowe wykorzystanie możliwości AdWords: reklam testowych, reklam graficznych, reklam dynamicznych, kampanii w Google Shopping, remarketingu tradycyjnego, remarketingu dynamicznego, remarketingu w sieci wyszukiwania, targetowania w Google Display Network.

POMYSŁY, Z KTÓRYCH SKORZYSTALIŚMY

Prześledziliśmy historie działań klientów sklepu, dzięki czemu wiedzieliśmy, jakie słowa konwertują (czyli skutkują pożądanymi przez nas działaniami – w tym przypadku zakupem sprzętu narciarskiego). Na ich podstawie doprecyzowaliśmy zakres słów kluczowych, które miały potencjał na konwersję w przyszłości.

POMYSŁY, Z KTÓRYCH OSTATECZNIE NIE SKORZYSTALIŚMY

Przez jakiś czas testowaliśmy bazy użytkowników, którzy w określonym czasie przebywali w sklepach sportowych i turystycznych w galeriach handlowych. Wykorzystaliśmy więc bazę opartą o geolokalizacji. Niestety, skuteczność wyświetlania się reklam była bardzo niewielka, więc szybko zrezygnowaliśmy z tej kampanii.

PRZECIWNOŚCI LOSU

Nie mieliśmy komfortowych warunków na zaplanowanie i przeprowadzenie kampanii, ze względu na ograniczony czas i presję. Klient zwrócił się do naszej agencji tuż przed sezonem, musieliśmy wystartować błyskawicznie – ludzie już zaczynali szukać sprzętu.

Problemy pojawiły się także przy wdrażaniu remarketing dynamicznego – nie mieliśmy dostępu do kodu, więc musieliśmy robić to przez GTM. Ostatecznie się udało, ale nie było łatwo.

Sukces osiągnęliśmy przede wszystkim dzięki wspólnemu działaniu Klienta i ekspertów Rocket Media (specjalistów SEM i copywriterów). Sposobem na przezwyciężenie przeciwności losu było konsekwentne włączanie kolejnych kampanii i docieranie do użytkowników nowymi kanałami.

EFEKTY

1 MLN zł przychodu

ROAS = 2500%

STATYSTYKI

Już w pierwszym miesiącu udało się uzyskać minimalny ROAS:

Wyniki kampanii AdWords dla e-commerce

W rekordowym miesiącu – lutym, po skutecznej optymalizacji osiągnięto ROAS już na poziomie 3500%:

Wyniki kampanii AdWords dla e-commerce

W całym okresie zimowym od listopada do końca lutego, przychód z kampanii wyniósł blisko milion złotych. Osiągnięty ROAS w tym okresie to prawie 2500%!

Wyniki kampanii AdWords dla e-commerce

Powyższe dane nie odzwierciedlają jednak poziomu zadowolenia klienta, który zaufał nam na tyle, że ostatnio powierzył nam swój kolejny sklep.

Spodobała Ci się ta historia? Dowiedz się, jak możemy poprawić sprzedaż w Twojej firmie. Zapoznaj się z ofertą rocketmedia.pl.

Skontaktuj się z nami!

Case Study

Audyt UX czy audyt SEO – dlaczego warto zrobić obydwa?

Sprzedaż biletów, a może funkcja edukacyjna i informacyjna? Co powinno być nadrzędnym celem dla serwisów internetowych atrakcji turystycznych, teatrów, muzeów czy instytucji kultury?

Czytaj więcej

Kampania na medal! Jak zwiększyliśmy aż 5 – krotnie ROI w kampaniach sprzętu sportowego?

Dobrze przeprowadzona gra zespołowa – zrozumienie po stronie Klienta i Jego szybkie reagowanie na rekomendacje, a także zaangażowana praca całego zespołu i współpraca między działami SEO, PPC, Content&Strategy zaprocentowały wzrostem wyników.

Czytaj więcej

Wzrost przychodu o 70% z SEO i 92% z Google Ads

Wsparcie wielu kanałów promocji oraz płynne wykorzystanie budżetu, pozwoliły na osiągnięcie wyników praktycznie nieosiągalnych przy zastosowaniu tylko jednej formy promocji.

Czytaj więcej

Tak działa SEO! Wzrost sprzedaży o 450% i rozpoznawalność w całej Polsce

Na start mieli w kieszeni 10 tys. zł. Dziś wartość samego parku maszynowego nieznanej do niedawna wrocławskiej firmy przekracza już milion złotych. Media piszą o Ideashirt jako o „koszulkowym imperium”. Poznajcie historię naszego klienta.

Czytaj więcej

Korzyści z Google Ads dla małego e-commerce z branży turystycznej

Często spotykamy się z twierdzeniem, że kampanie Google Ads mogą przynieść zadowalające efekty jedynie przy wykorzystaniu dużego budżetu. Nasze doświadczenie wskazuje na zupełnie odmienne wnioski.

Czytaj więcej

Milion złotych przychodu w 3 miesiące. Jak to zrobiliśmy?

Czasem zupełnie nie słuchamy naszych klientów. Tak zdarzyło się, gdy pewien sklep narciarski zwrócił się do Rocket Media z prośbą o zwiększenie wyników sprzedaży w sezonie. Chciał, by zwrot z inwestycji w reklamę wyniósł 1000%. Zamiast tego, osiągnęliśmy 2500%. Cóż, zdarza się. Najlepszym.

Czytaj więcej
Inne Case Study
ROCKETMEDIA

Rocket Media Sp. z o.o.
ul. Wagonowa 2D
53-609 Wrocław

KRS: 0000490521
NIP: 8943050211

Ochrona prywatności

Szanowny Kliencie, chcemy oferować Ci usługi i materiały marketingowe, które będą przydatne w rozwoju Twojej firmy. Naszym celem jest precyzyjne i skuteczne wsparcie Twojego biznesu. Żeby móc go osiągnąć, potrzebujemy Twojej zgody na dopasowanie naszych działań do Twojego zachowania. Gwarantujemy, że zadbamy o Twoją prywatność, Twoje dane będą u nas bezpieczne, a Ty będziesz mógł cofnąć swoją zgodę w każdej chwili poprzez specjalny formularz, który utworzyliśmy na podstronie polityka prywatności.

Prosimy o zapoznanie się z treścią i wyrażenie zgody:
Zgadzam się na przechowywanie w moim urządzeniu plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych zapisywanych w tych plikach, które pozostawiam w ramach korzystania z niniejszego Serwisu. Mam świadomość, że moje dane będą przetwarzane w celu analizy mojego zachowania na stronie Rocketmedia.pl przez Rocket Media Sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu przy ul. Wagonowej 2d oraz zaufanych partnerów tej firmy. Zgodę mogę wycofać w każdej chwili za pomocą formularza zamieszczonego w zakładce polityka prywatności.

Chcę korzystać z serwisu Rocket Media i  wyrażam zgodę