Czasem zupełnie nie słuchamy naszych klientów. Tak zdarzyło się, gdy pewien sklep narciarski zwrócił się do Rocket Media z prośbą o zwiększenie wyników sprzedaży w sezonie. Chciał, by zwrot z inwestycji w reklamę wyniósł 1000%. Zamiast tego, osiągnęliśmy 2500%. Cóż, zdarza się. Najlepszym.
Sklep Ski24.pl, prowadzący sprzedaż taniego sprzętu narciarskiego. Na stronie dostępne są nowe produkty, często z poprzednich sezonów. Dzięki temu, klient może pozwolić sobie na wysoką jakość w niskiej cenie.
Panuje w niej relatywnie duża konkurencja. O klienta walczy się głównie ceną, a produkty są sezonowe. W miesiącach zimowych trzeba więc „wycisnąć” z kampanii reklamowych jak najwięcej.
Klient miał już wcześniej doświadczenie w prowadzeniu kampanii płatnych w Google. Poprzednia agencja nie zapewniła mu jednak satysfakcjonujących wyników sprzedażowych i rozczarowała w kwestii komunikacji. Do Rocket Media przyszedł z konkretnymi oczekiwaniami. Interesowały go:
Ze względu na nieudaną współpracę z poprzednią agencją, klient miał w sobie dużo nieufności. Na początku kontrolował każdy nasz krok: dopytywał, które reklamy działają, które nie, chciał wiedzieć dlaczego i sprawdzał, czy używamy odpowiednich słów kluczowych. Jego zaufanie zdobyliśmy jednak od razu, gdy pokazaliśmy pierwsze wyniki: od tego momentu dał nam wolną rękę.
Głównym wyzwaniem było osiągnięcie przyjętego poziomu ROAS na poziomie 1000%. By osiągnąć ten poziom, należało sprzedać jak najwięcej produktów klienta o jak najwyższej jakości, wydając przy tym na AdWords jak najmniej.
Prześledziliśmy historie działań klientów sklepu, dzięki czemu wiedzieliśmy, jakie słowa konwertują (czyli skutkują pożądanymi przez nas działaniami – w tym przypadku zakupem sprzętu narciarskiego). Na ich podstawie doprecyzowaliśmy zakres słów kluczowych, które miały potencjał na konwersję w przyszłości.
Przez jakiś czas testowaliśmy bazy użytkowników, którzy w określonym czasie przebywali w sklepach sportowych i turystycznych w galeriach handlowych. Wykorzystaliśmy więc bazę opartą o geolokalizacji. Niestety, skuteczność wyświetlania się reklam była bardzo niewielka, więc szybko zrezygnowaliśmy z tej kampanii.
Nie mieliśmy komfortowych warunków na zaplanowanie i przeprowadzenie kampanii, ze względu na ograniczony czas i presję. Klient zwrócił się do naszej agencji tuż przed sezonem, musieliśmy wystartować błyskawicznie – ludzie już zaczynali szukać sprzętu.
Problemy pojawiły się także przy wdrażaniu remarketing dynamicznego – nie mieliśmy dostępu do kodu, więc musieliśmy robić to przez GTM. Ostatecznie się udało, ale nie było łatwo.
Sukces osiągnęliśmy przede wszystkim dzięki wspólnemu działaniu Klienta i ekspertów Rocket Media (specjalistów SEM i copywriterów). Sposobem na przezwyciężenie przeciwności losu było konsekwentne włączanie kolejnych kampanii i docieranie do użytkowników nowymi kanałami.
1 MLN zł przychodu
ROAS = 2500%
Już w pierwszym miesiącu udało się uzyskać minimalny ROAS:
W rekordowym miesiącu – lutym, po skutecznej optymalizacji osiągnięto ROAS już na poziomie 3500%:
W całym okresie zimowym od listopada do końca lutego, przychód z kampanii wyniósł blisko milion złotych. Osiągnięty ROAS w tym okresie to prawie 2500%!
Powyższe dane nie odzwierciedlają jednak poziomu zadowolenia klienta, który zaufał nam na tyle, że ostatnio powierzył nam swój kolejny sklep.
Spodobała Ci się ta historia? Dowiedz się, jak możemy poprawić sprzedaż w Twojej firmie. Zapoznaj się z ofertą rocketmedia.pl.
Rocket Media Sp. z o.o.
ul. Januszowicka 5
53-135 Wrocław
KRS: 0000490521
NIP: 8943050211