Grupa Darmado to właściciel trzech marek sprzedających sprzęt sportowy – zarówno zimowy (narty, deski snowboardowe) jak i letni (rowery, sprzęt do wind- oraz kitesurfingu). Firma prowadzi trzy sklepy internetowe, m.in. snowshop.pl oraz salony stacjonarne w Warszawie, Gdańsku i Chałupach. Swoją ofertę kieruje raczej do średnio- i zaawansowanych miłośników sportu oraz profesjonalistów. Na tle konkurencji wyróżnia się wysokim poziomem obsługi oraz fachowym doradztwem w zakresie doboru sprzętu. 

Nasza współpraca rozpoczęła się w połowie 2019 roku. Klient powierzył nam prowadzenie działań SEO i równolegle, prowadzenie kampanii PPC. Wcześniej były one prowadzone przez inną agencję.

To co bardzo nas cieszy, to fakt, że Klient trafił do nas z polecenia. Zostaliśmy zarekomendowani przez innego Klienta, który był bardzo zadowolony z efektów naszych działań. Przy okazji bardzo dziękujemy za dobre słowo. To dla nas duże wyróżnienie, że polecają nas firmy, z którymi współpracujemy.

Nasze wyzwania

Jakie cele i wyzwania postawiła przed nami firma Darmado? 

    • przede wszystkim podniesienie wskaźników rentowności (w działaniach prowadzonych z poprzednią agencją ROAS utrzymywał się na poziomie 200-400%)
    • zwiększenie ruchu w sklepach online z działań SEO oraz poprawienie konwersji z działań SEO
    • zwiększenie świadomości marek: bikesalon.pl, snowshop.pl oraz surfshop.pl na rynku profesjonalnego sprzętu sportowego.

Klient nie był początkującym graczem w sprzedaży online. Od samego początku współpracy wykazywał doświadczenie i wiedzę z obszarów działań digital. Wiedział, jakie wskaźniki chce poprawić i był otwarty na testy.

Od czego zaczęliśmy?

Klient przede wszystkim obawiał się przekazania wszystkich działań w ręce jednej agencji. Był też zaniepokojony, że zmiana podmiotu prowadzącego kampanię, konieczność rekonfiguracji może spowodować spadek obecnych wyników. Podeszliśmy do tego ze sportową strategią.

Tak jak zawodnicy przed nowym sezonem sprawdzają sprzęt i serwisują go, tak my rozpoczęliśmy działania od przeprowadzenia audytów dla wszystkich 3 serwisów, przygotowania planu rekomendowanych wdrożeń, a potem przeprowadzenia prac wdrożeniowych. Najważniejsze z nich to:

    • optymalizacja metadanych
    • opracowanie wytycznych SEO
    • zgłoszenie zoptymalizowanych podstrony w wyszukiwarce Google
    • monitoring pozycji słów kluczowych
    • tworzenie i optymalizacja podstron np. pod ważne okazje sprzedażowe
    • link building
    • przygotowanie harmonogramów publikacji wewnętrznych i zewnętrznych
    • wdrożenie danych strukturalnych dla produktów, przykład: 

 

Ważne było też, by Klient widział zmiany, które wprowadzamy oraz ich wpływ na ruch i sprzedaż w sklepie. Dlatego część pracy poświęciliśmy na komunikację i raportowanie.

Przygotowanie kampanii PPC

Kampanie PPC rozpoczęliśmy od posprzątania boiska. Na nowo skonfigurowaliśmy konta, analitykę, zrobiliśmy przegląd obecnych kreacji i przygotowaliśmy wytyczne dla nowych. 

Tworząc kampanie Google Ads wykorzystaliśmy niemal cały wachlarz możliwości, jakie oferuje nam Google, m.in:

    • kampanie merchant
    • kampanie search
    • kampanie GDN
    • remarketing
    • remarketing dynamiczny
    • remarketing w sieci wyszukiwania
    • kampanie long tail
    • kampanie na YT

Przed rozpoczęciem współpracy z nami, Klient nie był przekonany do reklam na Facebooku. Udało nam się go przekonać do przetestowania tego kanału i konsekwentnie zwiększać sprzedaż pochodzącą między innymi z kampanii: 

    • z celem sprzedaż z katalogu (przede wszystkim remarketing dynamiczny)
    • z celem konwersji
    • z celem na ruch w sklepach stacjonarnych
    • z celem na ruch w witrynie.

Przykładowe kreacje w kampanii:

Warto podkreślić, że wszystkie przedstawione działania (SEO i PPC) zostały przeprowadzone dla wszystkich trzech marek Klienta. 

Wyniki dla zakończonych kampanii

Za nami niecały rok współpracy, którą kontynuujemy. Z dotychczasowych sezonów sportowych mamy za sobą w pełni jedynie ten zimowy – związany ze sprzedażą sprzętu snowboardowego i narciarskiego. Wyniki, którymi możemy się pochwalić to:

    • wzrost przychodów o ponad 50%
    • spadek kosztów o 10%
    • wzrost ruchu o 70%
    • ROAS na poziomie 1000%

Co ważne: Klient nie był przekonany do reklam Facebook Ads – udało nam się go przekonać i pokazać jak duży potencjał kryje się w tym kanale. Dziś Klient w oparciu o wyniki decyduje się lokować w tej formie reklamy większe budżety. Nasze wyniki to:

    • wzrost ROAS o 150 %
    • wzrost przychodu o 230%

A co z SEO? Czy dobrze zoptymalizowana i widoczna w wynikach wyszukiwania strona sprzedaje lepiej? Wyniki mówią same za siebie: 

    • wzrost przychodów o prawie 57%
    • wzrost ruchu o ponad 22%

Dobrze przeprowadzona gra zespołowa – zrozumienie po stronie Klienta i Jego szybkie reagowanie na rekomendacje, a także zaangażowana praca całego zespołu i współpraca między działami SEO, PPC, Content&Strategy zaprocentowały wzrostem wyników. 

Model, w którym działania SEO są prowadzone wspólnie z działaniami PPC daje wiele możliwości. Np. monitoring fraz i trendów przynosi wiedzę, jakie tematy warto poruszać w content marketingu oraz jakie produkty promować zarówno w długim, jak i krótkim okresie. Integracja działań SEO i PPC przynosi wyższą sprzedaż i niższy koszt konwersji.

 

Skontaktuj się z nami

 +48 71 757 50 56
 biuro@rocketmedia.pl






tak , wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych [ czytaj więcej ]

tak , wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji handlowych [ czytaj więcej ]

tak , wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji handlowych [ czytaj więcej ]