Jak skutecznie przeszliśmy proces depozycjonowania?

Przeczytasz w około: 2 minuty

Wróć do Case Studies

Często mówi się usłudze depozycjonowania. Wielu kojarzy z tym zmasowane kampanie, obejmujące najpopularniejsze systemy wymiany linków czy programy linkujące (np. rosyjski xRumer czy inne).

Jednak depozycjonowanie nie musi tak wyglądać – może być dość naturalnym działaniem.

Case study

Przez kilka miesięcy dla Klienta o dość negatywnej opinii w sieci prowadziliśmy

działania depozycjonujące.

Na początku musieliśmy doprowadzić do zaindeksowania strony Klienta, która (jak to niestety często bywa) była zablokowana w pliku robots.txt. Samo odblokowanie zajęło nam miejsce dla pozycjonowanych fraz (ok. 20) w TOP3. Było to o tyle skuteczne, że na większość fraz zajęliśmy 2, a nawet 3 miejsca na pierwszej stronie – główna, kontakt i niekiedy oferta.

Kolejnym skutecznym działaniem okazało się stworzenie podstrony “Opinie”, która momentalnie pojawiła się w TOP5 dla fraz zawierających słowo “opinie” we frazie kluczowej (było ich kilka). Kolejna pozycja na 1. stronie zajęta.

Przystąpiliśmy do tworzenia satelitarnych serwisów mocno zoptymalizowanych pod pozycjonowane frazy. Z uwagi na moc konkurentów (strony pokroju gazeta.pl) oraz mimo aktywnego linkowania witryny zaczęły pokazywać się w Top10 dopiero po kilku miesiącach spychając niżej negatywne dla naszego Klienta SERPy.

Dość mądrym posunięciem było wykorzystanie nienegatywnych wyników mający potencjał. Takich, które znajdowały się na wejściu do Top10, ale jeszcze nie miały tam zagnieżdżonej pozycji. Nienegatywne, czyli zarówno pozytywne, jak i całkowicie neutralne.

60% “zielonych” wyników

Podsumowanie

Depozycjonowanie w naszym wykonaniu było w gruncie rzeczy naturalną czynnością. Stało się tak dlatego, że mieliśmy wpływ na wyniki wyszukiwania – a to nigdy nie będzie 100% naturalne.

Efekty tych działań poprawiały się z miesiąca na miesiąc. Na końcu kampanii doszliśmy do ok. 60% “zielonych” (neutralnych i pozytywnych) wyników dla ok 20 rozważanych fraz. Prace rozpoczęły się z poziomu ok. 80% tych negatywnych.

Skontaktuj się z nami!

Case Study

Jak pozycjonować agencję social media? Case study pracy dla Frank & Greg

Marka Frank & Greg działa na rynku od 2021 roku – to kompleksowa agencja social media, wspierająca swoich klientów w prowadzeniu profili w mediach społecznościowych oraz tworzeniu spójnej komunikacji na wszystkich kanałach. Zobacz, jak specjaliści Rocket Media wsparli partnerów z Frank & Greg w zwiększeniu widoczności w sieci.

Czytaj więcej

262,5% wzrostu sprzedaży produktów, 1075% ROAS – case study klienta z branży finansowej

Jak osiągnąć sukces w najbardziej konkurencyjnych branżach? Zapraszamy do lektury naszego case study, w którym opisujemy przebieg kompleksowych działań, zrealizowanych dla firmy pożyczkowej, w zakresie pozycjonowania, content marketingu, kampanii płatnych oraz obsługi mediów społecznościowych.

Czytaj więcej

Zobacz, jakie efekty przyniosły naszemu klientowi podstawy SEO

W lutym 2021 roku do grona naszych klientów dołączyła firma Euroimpex  S.A.– dostawca oprogramowania i sprzętów drukujących dla przedsiębiorców, edukacji i administracji. Zapoznaj się z naszym artykułem i dowiedz się, jak podnieśliśmy ruch organiczny na stronie o 400% przy pomocy podstawowych narzędzi z arsenału SEO.

Czytaj więcej

Audyt UX czy audyt SEO – dlaczego warto zrobić obydwa?

Sprzedaż biletów, a może funkcja edukacyjna i informacyjna? Co powinno być nadrzędnym celem dla serwisów internetowych atrakcji turystycznych, teatrów, muzeów czy instytucji kultury?

Czytaj więcej

Kampania na medal! Jak zwiększyliśmy aż 5 – krotnie ROI w kampaniach sprzętu sportowego?

Dobrze przeprowadzona gra zespołowa – zrozumienie po stronie Klienta i Jego szybkie reagowanie na rekomendacje, a także zaangażowana praca całego zespołu i współpraca między działami SEO, PPC, Content&Strategy zaprocentowały wzrostem wyników.

Czytaj więcej

Wzrost przychodu o 70% z SEO i 92% z Google Ads

Wsparcie wielu kanałów promocji oraz płynne wykorzystanie budżetu, pozwoliły na osiągnięcie wyników praktycznie nieosiągalnych przy zastosowaniu tylko jednej formy promocji.

Czytaj więcej
Inne Case Study
ROCKET MEDIA

Rocket Media Sp. z o.o.
ul. Strzegomska 140A
54-429 Wrocław

KRS: 0000490521
NIP: 8943050211