O tym jak ważna jest optymalizacja strony mówimy od dawna. Zresztą nie tylko my. W SEO-świecie ogólnie przyjęło się, że zaczynamy od optymalizacji. Jednak to o czym wszyscy wiedzą, nie wszyscy jednak stosują.

Nie zdajemy sobie sprawy jak odpowiednia optymalizacja może nie tyle ułatwić pracę pozycjonerowi co najzwyczajniej przynieść korzyści Klientowi.

Skromny case study

Teorii słyszymy bardzo dużo na każdy temat. Jednak jak się nie przekonamy co i jak działa zawsze będzie pozostawał element sceptycyzmu i dobrze znanego “po co”, “nie warto”.

Działania miały miejsce w kwietniu. Branża średnio konkurencyjna z niedużą stroną Klienta. Czy zmiany optymalizacyjne były wielkie? Nie, ponieważ strona była już wcześniej optymalizowana, a raczej budowana z uwzględnieniem optymalizacji.

Jakie zmiany zostały wprowadzone?

  • drobne modyfikacje w metadanych
  • dopasowania nagłówków i treści w akapitach do słów kluczowych.
  • lekko zmieniony układ strony głównej
  • dodany nowy artykuł na blogu (spowodowało modyfikację na stronie główną – box “Najnowsze posty”)

Najwięcej zmian wprowadzonych było w okolicy 3-4 kwietnia.

Jak wpłynęło to na pozycje? Zapraszam do analizy zrzutu poniżej:

optymalizacjaOwszem, zmiany nie są powalające, ale o tyle istotne, że mowa o przejściu z 2. na 1. stronę. Po kontakcie z Klientem otrzymałem informację o zwiększonym “ruchu w interesie”.

Jak widać wyniki potrafią poskakać, ale ogólny trend jest wzrostowy.

Podsumowanie

Wielu z Was pewnie napotyka problemy natury technicznej przy wprowadzaniu zmian. Zdarza się, że wizja specjalisty SEO i Klienta czy projektanta strony rozmywa się. Jednakże przy odpowiedniej komunikacji i współpracy, którą warto wypracować wprowadzane na stronie zmiany mogą okazać się niezwykle wartościowe.

Oceń ten artykuł

Skontaktuj się z nami

 +48 71 757 50 56
 biuro@rocketmedia.pl





wyrażam zgodę Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych (imię, adres e-mail, nr telefonu) przez administratora - Rocket Media sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu, adres: ul. Wagonowa 2D, 53-609 Wrocław, KRS 0000490521, NIP 8943050211 w celach marketingowych, do czasu odwołania niniejszej zgody przez wypełnienie formularza dostępnego w zakładce Polityka Prywatności. Przysługuje mi prawo dostępu, sprostowania oraz usunięcia danych, ograniczenia ich przetwarzania, a także prawo do wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych.

wyrażam zgodę Wyrażam zgodę na otrzymywanie od administratora - Rocket Media sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu, adres: ul. Wagonowa 2D, 53-609 Wrocław, KRS 0000490521, NIP 8943050211 informacji handlowych za pośrednictwem poczty elektronicznej, informacji handlowych w rozumieniu ustawy z dn. 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. 2002 nr 144 poz. 1204 ze zm.), do czasu odwołania niniejszej zgody przez wypełnienie formularza dostępnego w zakładce Polityka Prywatności."

wyrażam zgodę Wyrażam zgodę na przekazywanie przez Rocket Media sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu, adres: ul. Wagonowa 2D, 53-609 Wrocław, KRS 0000490521, NIP 8943050211 treści, dotyczących oferty tej spółki na podany przeze mnie numer telefonu, w tym przy użyciu automatycznych systemów wywołujących w rozumieniu ustawy z dnia 16 lipca 2004 r. Prawo telekomunikacyjne (Dz. U z 2014 r. poz. 243 ze zm.)"