Co nowego w Ahrefs, czyli zmiana wyglądu najpopularniejszego narzędzia do analizy linków | Rocket Media

Dokładnie tydzień temu (21.04.2016) specjaliści od Ahrefs zaprezentowali nam nowy interfejs popularnego narzędzia do analizy linków. Czy jest to zmiana na lepsze? Według nas zdecydowanie tak.

Obecnie można jeszcze korzystać z obu wersji, przełączając się na stary widok przyciskiem w prawym górnym rogu. Nowa odsłona Ahrefs zawiera jednak ciekawe usprawnienia, dlatego warto się do niej przekonać. Zmiany mają to do siebie, że często spotykają się z odrzuceniem. Przygotowaliśmy więc mały skrót dodatkowych funkcji Ahrefs’a, z których warto zacząć korzystać, bo mogą ułatwić pozycjonerom codzienną pracę.

 

1

 

  1. Nowa odsłona Dashboard

W starej wersji początkowo widzieliśmy jedynie monitorowane przez nas serwisy:

 

2

Obecnie poza dodanymi witrynami, w pierwotnym widoku znajduje się również pole do wprowadzania fraz, stron czy domen, w celu przeprowadzenia analizy.

3

Po wpisaniu adresu URL, domeny bądź słowa kluczowego ze strony głównej, automatycznie zostaniemy przeniesieni do odpowiedniej zakładki. Jest to z pewnością oszczędność czasu oraz wygoda dla użytkownika.

 

  1. Dodatkowy wskaźnik – Organic Search dla PL

Do tej pory analizując serwis, mogliśmy jedynie przejrzeć linki prowadzące do witryny (backlinks). Od niedawna posiadamy też możliwość sprawdzenia danych z organicznych wyników wyszukiwania, a w nowej wersji zyskujemy dodatkowo opcję zawężenia prezentowanych statystyk do tych pochodzących z terenu Polski.

W zakładce Organic Keywords znajdziemy słowa oraz pozycje na których serwis wyświetla się w SERP’ach. Dostaniemy również komplet informacji o pozyskanym ruchu organicznym prowadzącym do witryny oraz adres URL wskazywany przez wyszukiwarkę Google dla konkretnej frazy. Nie są to nowe możliwości Ahrefsa, jednak w tej chwili zestawienie jest bardziej czytelne, łatwiej  dostępne, a przede wszystkim liczba krajów, dla których możemy przeprowadzić analizę zwiększyła się z 7 do 15.

4

Wcześniej Organic Research mogliśmy znaleźć w zakładce Positions Explorer.

Movements przedstawia z kolei zmiany, jakie zachodzą w SERP’ach dla konkretnych fraz. Nie chodzi tutaj jedynie o monitoring pozycji dla fraz. Co ciekawe, widzimy również spadek bądź wzrost ruchu, jaki miał miejsce w ostatnim czasie.

5

Top pages pokazuje traffic (ruch organiczny), jaki pozyskujemy z konkretnych fraz. Ponadto widzimy, ile słów kluczowych kierowanych jest na daną podstronę oraz które z nich uznawane jest za najważniejsze. Po rozwinięciu możemy również zobaczyć pozycje, jakie zajmuje strona dla konkretnych fraz w wynikach wyszukiwania.

6

Organic Research (obecnie Organic Search) był dostępny jeszcze przed wprowadzeniem nowego layout, jednak w tej jest lepiej widoczny, a przez to i bardziej przydatny.

 

  1. Zakładka Alerts

Ahrefs usprawniono ponadto o zakładkę Alerts. Przedstawia ona, co dzieje się z witryną, zarówno w zakresie backlinków, jak i nowych słów kluczowych. Możemy również znaleźć w niej informację o pojawieniu się nowego contentu powiązanego z naszymi słowami kluczowymi. We wcześniejszym wyglądzie mogliśmy znaleźć te informacje w głównym widoku oraz zakładce Email Notofications.

New Keywords – powiadomienie o nowych słowach kluczowych. Tutaj możemy ustawić, kraj jaki chcemy monitorować, liczbę wyszukań dla danego słowa (Volume) oraz częstotliwość otrzymywania raportów (raz na tydzień, miesiąc).

7

Backlinks Alerts – powiadomienie o linkach prowadzących do witryny. Mamy możliwość ustawienia, jak często chcemy otrzymywać maile z powiadomieniami – codziennie, raz w tygodniu, czy raz w miesiącu. Sami decydujemy również, jakie witryny będą objęte monitoringiem oraz które backlinki interesują nas najbardziej – nowe, usunięte, a może wszystkie?

8

Mentions – wzmianki dotyczące serwisu oraz powiązanych słów kluczowych. Po wybraniu interesującej nas frazy, ustawieniu, gdzie ma się ona pojawić (w Title, w treści, bądź wszędzie) i doprecyzowaniu języka, będziemy dostawać mailowe powiadomienia o ustalonej wcześniej częstotliwości.

9

Wyróżnienie funkcji Alerts na belce głównej przypomina, że jest to ciekawa funkcja Ahrefs’a, z której warto korzystać na co dzień.

 

  1. Keyword Explorer i jego nowe możliwości

Keyword Explorer nie tylko zmienił miejsce, awansując z rozwijanego menu na belkę główną, ale przede wszystkim został wzbogacony o cenne podpowiedzi.

1011

Obecnie Keyword Explorer wskazuje nowe słowa kluczowe oraz trudności w ich wypozycjonowaniu (Keyword difficulty β), podając przy tym wyniki w SERP’ach, ich główne parametry, linki oraz sygnały z Social Media. Ważną kwestią jest również możliwość wybrania lokalizacji, którą chcemy rozważyć, pozycjonując serwis na konkretne frazy, w tym również z Polski.

1213

W tym widoku mamy również możliwość wyboru, czy interesują nas wszystkie, pasujące, czy może przybliżone frazy do tej wpisanej w wyszukiwarkę. Dokonując analizy, możemy wspomagać się dostępnymi filtrami, w celu wyłonienia interesujących nas wyników.

14

Podsumowując, zapomniana i mało przydatna funkcja Ahrefs’a zyskała w tej chwili na wartości. Keywords Explorer wydaje się również bardzo intuicyjny.

Większość z nas nie przepada za nowościami, przez co możliwość powrócenia do ‘znanego’ staje się bardzo kuszącą opcją. Zapewne z tego właśnie powodu specjaliści Ahrefs uraczyli nas przyciskiem Old version. Jednak zważając na ciekawe funkcje obecnej wersji narzędzia, my zalecamy dać szansę nowemu.

 

Co nowego w Ahrefs, czyli zmiana wyglądu najpopularniejszego narzędzia do analizy linków
Oceń ten artykuł

Skontaktuj się z nami

 +48 71 757 50 56
 biuro@rocketmedia.pl






Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych [ czytaj więcej ]

Wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji handlowych [ czytaj więcej ]

Wyrażam zgodę na przekazywanie oferty spółki [ czytaj więcej ]