Spis treści:
Są dwie przeszkody, które musisz pokonać, jeśli chcesz promować swoją kancelarię w internecie. Pierwsza jest związana z wizerunkiem. Nie zawsze wystarczy zdjęcie w todze, by wzbudzić zainteresowanie klienta. Zwłaszcza, że takich zdjęć są tysiące. Drugą przeszkodą są przepisy, które ograniczają Twoje prawo do reklamy usługi.
Na szczęście znamy kilka sposobów na to, by zwiększyć liczbę klientów bez naruszania prawa. Pomożemy Ci stworzyć wizerunek eksperta otwartego na potrzeby innych i podpowiemy, co należy zrobić, by jak najwięcej osób dowiedziało się o Twoich usługach. Wystarczy, że poznasz nasze wskazówki i zaczniesz sukcesywnie wcielać je w życie.
Doświadczenie i wiedza to wartości, których szukają wszyscy klienci kancelarii prawnych. A jak najlepiej pokazać swoje kwalifikacje i fachowe podejście do spraw? Wykorzystując narzędzia content marketingu! Ta forma promocji nie jest bezpośrednia, nie wzywa wprost do korzystania z konkretnych usług, dlatego można dzięki niej w subtelny sposób wzbudzić zainteresowanie Twoją kancelarią.
Zanim zaczniesz cokolwiek pisać, zastanów się do kogo chcesz kierować treści. Wiele kampanii marketingowych okazuje się stratą czasu właśnie dlatego, że nie były tworzone z myślą o konkretnym odbiorcy. Jeśli jesteś radcą prawnym współpracującym głównie z branżą deweloperską, nie chcesz, by zgłaszały się do Ciebie osoby fizyczne szukające wsparcia w procesie karnym.
Skup się na swojej specjalizacji i wypisz, w jakich sprawach czujesz się ekspertem. Pomyśl też, jakie potrzeby mogą mieć Twoi klienci, na czym im zależy i z czym zwykle mają problem.
Taka baza wiedzy to dobra podstawa do tego, żeby działać w content marketingu i tworzyć treści na różne kanały, takie jak:
Strona WWW
Strona internetowa to zwykle pierwsza rzecz, którą widzi potencjalny klient nim zdecyduje się na rozmowę. Na jej podstawie łatwo wyrobić sobie zdanie na temat kancelarii. Dlatego zacznij realizację planu marketingowego od przeczytania, jakie treści są zamieszczone na Twojej stronie. Sprawdź, czy ich ogólny przekaz zgadza się z rzeczywistą misją kancelarii. Zobacz też, czy wszystkie teksty są napisane w przystępny sposób, bez użycia skomplikowanych formułek prawniczych – one skutecznie odstraszają Twoich klientów. Internetowy odbiorca czuje zaufanie do osób, które pozwalają mu czuć się mądrym. Niezrozumiały język wywołuje odwrotny skutek.
Zadbaj o to, by każdy znalazł na stronie najważniejsze informacje, takie jak opisy specjalizacji, firmy oraz odpowiedzi na często zadawane pytania. W treści powinny się też znaleźć wezwania do działania. Proste frazy np. Zadaj nam pytanie albo Opowiedz nam o swojej sprawie będą dobrą zachętą skłaniającą do nawiązania kontaktu.
Warto też zamieścić na stronie rekomendacje klientów. Wzbudzają zaufanie i zachęcają do bliższego zapoznania się z ofertą. Zadbaj też o to, by na witrynie pojawiły się informacje o współpracownikach. Nie tylko te związane z ich ścieżką edukacyjno-zawodową, ale też dotyczące życia poza kancelarią. Warto wspomnieć o zainteresowaniach albo posiadanych zwierzętach. To ociepli wizerunek prawników i sprawi, że staną się mniej niedostępni i bardziej otwarci na ludzkie problemy. Z takimi osobami po prostu chce się współpracować!
Blog
Dla przeciętnego Kowalskiego większość przepisów brzmi niezrozumiale, dlatego jest mu potrzebny ktoś, kto potrafi je wytłumaczyć w prosty sposób. Kimś takim możesz być Ty – wystarczy, że zaczniesz prowadzić bloga. Pokaż, że wiedza o prawie nie jest zarezerwowana tylko dla wtajemniczonych! Dzięki blogowi możesz udowodnić, że jesteś ekspertem, ale takim, który zaopiekuje się klientem i poprowadzi go za rękę. Ważna jest przy tym regularność, dlatego postaraj się publikować artykuły przynajmniej raz w tygodniu. Jeśli teksty się spodobają, zaczną być polecane, a wieść o Twojej kancelarii pójdzie w świat.
Złote zasady pisania tekstów blogowych
Nie każdy ma lekkie pióro, dlatego outsourcing usług copywriterskich w przypadku bloga może być najlepszym pomysłem. Ważna jest jednak ścisła współpraca pomiędzy kancelarią a autorem tekstu. Dzięki temu treści będą miały ekspercki charakter, a jednocześnie będą w pełni zrozumiałe i interesujące dla czytelnika. Tę skuteczną formę współpracy udało nam się wypracować z wieloma kancelariami prawnymi.
E-book
Przy przeglądaniu stron www na pewno zdarzyło Ci się kiedyś trafić na propozycję pobrania darmowego e-booka z poradami. Ta forma marketingu ma ogromny potencjał w branży prawniczej. Już kilkunastostronicowy, ilustrowany plik, pozwala szczegółowo wytłumaczyć wybrane zagadnienie. Oferując go za darmo klientom zbudujesz ekspercki wizerunek, a osoby które dzięki niemu znajdą ważne informacje będą bardziej skłonne do tego, by korzystać z Twoich usług.
Poza tym, e-book to dobry sposób na generowanie leadów sprzedażowych, czyli tworzenie bazy osób potencjalnie zainteresowanych usługami prawniczymi. Opłatą za jego pobranie jest bowiem pozostawienie swoich danych kontaktowych.
Facebook i Instagram to media w których musisz skrócić dystans, jeśli chcesz osiągnąć sukces. LinkedIn i Twitter mogą być już bardziej formalne, ale wciąż musisz pamiętać o tym, że piszesz do ludzi! Obecność kancelarii w mediach społecznościowych może być dobrą okazją do tego, żeby pokazać ją od nieco innej, mniej formalnej strony.
Wybór konkretnych platform zależy głównie od tego, do kogo chcesz trafiać ze swoim przekazem. Na przykład Facebook jest skierowany do osób, które szukają przede wszystkim rozrywki i np. wypełnienia czasu w drodze do pracy. Ta platforma pozwala bezpośrednio zaangażować się w interakcję z użytkownikami, którzy mogą później chcieć nawiązać współpracę.
Z kolei LinkedIn jest skierowany głównie do przedsiębiorców, osób szukających pracy i takich, które chcą rozwijać swoją karierę. To dobry sposób na to, by trafiać do klientów z konkretnych branż.
Skutecznym narzędziem może się też okazać Twitter. To świetne miejsce do wymiany myśli i komentowania bieżących wydarzeń, także tych powiązanych z orzecznictwem.
Prowadzenie konta w mediach społecznościowych wymaga regularności w dodawaniu wpisów. Warto też poza tym udzielać się w dyskusjach na grupach tematycznych i pamiętać o dodawaniu komentarzy. Jeśli masz dużo pracy, zdecyduj się na outsourcing takiej usługi.
Jeżeli kogoś nie ma w Google, to znaczy, że nie istnieje. W końcu potencjalni klienci nie widzą o jego istnieniu! Dlatego zaraz po marketingu treści warto pomyśleć o SEO, czyli pozycjonowaniu strony w wyszukiwarce. To pozwoli znaleźć witrynę osobom zainteresowanym usługami prawniczymi.
Dzięki słowom kluczowym roboty wyszukiwarki wiedzą, jakie treści znajdują się na stronie. Na tej podstawie określają, czy dana witryna powinna znaleźć się w wynikach wyszukiwania przy konkretnych zapytaniach.
Przepisy zakazujące reklamy usług radcowskich i adwokackich skutecznie utrudniają życie polskim prawnikom. Na konsekwencje na pewno narazisz się działając na wzór amerykańskich kolegów po fachu i stawiając w mieście wielki billboard ze swoją podobizną. Są jednak sposoby, które pozwolą Ci zdobyć klientów legalnie i bardziej skutecznie.
Możesz bowiem bez obaw promować swoją kancelarię korzystając z płatnych kampanii. Warunek jest jeden: uważne formułowanie treści reklam. W Rocket Media trzymamy się m. in. poniższych zasad:
Kampanie reklam AdWords czy Facebook Ads są zawsze kierowane do określonej grupy docelowej. W tym wypadku będą to osoby zainteresowane konkretnymi usługami prawnymi z wybranej lokalizacji. Dzięki temu informacje o kancelarii nie będą trafiały do przypadkowych osób. To dobry sposób na zaistnienie w świadomości tych, którzy do tej pory nie mieli pojęcia o Twojej działalności. Pamiętaj tylko, że nie wystarczy, że ktoś kliknie na reklamę. Strona kancelarii musi zrobić na nim wrażenie – wtedy okaże się czy przygotowane wcześniej treści są ciekawe, a poruszanie się po stronie nie sprawia problemu. Połączone działania content marketingowe, SEO i SEM dają najlepsze wyniki!
Skuteczne promowanie kancelarii prawnej jest możliwe, ale wymaga zaangażowania. Nie każdy może sobie pozwolić na to, żeby poświęcać czas na pisanie treści i przygotowywanie kampanii SEM. Dlatego jeśli czujesz, że możesz potrzebować wsparcia w marketingu internetowym – opowiedz nam o swojej działalności! Na podstawie informacji o Twojej grupie docelowej, specjalnościach i problemach z jakimi się zmagasz stworzymy dla Ciebie najlepszą strategię promocyjną i pomożemy w jej wdrażaniu. Razem na pewno uda się osiągnąć cel i zachęcić klientów do korzystania z Twoich usług.
Rocket Media Sp. z o.o.
ul. Januszowicka 5
53-135 Wrocław
KRS: 0000490521
NIP: 8943050211