Nowa usługa, nowy produkt. Jak je promować?

Przeczytasz w około: 5 minut
jak promować nowy produkt czy usługę

Spis treści:

Nieustanna rozbudowa oferty firmy to jeden z najważniejszych kryteriów jej konkurencyjności. Należy pamiętać jednak, że działania promocyjne, uruchamiane wraz z ogłoszeniem wprowadzonych nowości, są równie ważne co faza Research & Development. Które kanały komunikacji pomogą Ci osiągnąć założone cele? Poniżej przedstawiamy 4 uniwersalne metody pozyskania nowych odbiorców dla Twojej marki.

1. Prześlij darmową próbkę do dotychczasowych klientów

Określenie „darmowy” to bez wątpienia jedno z najpotężniejszych oręży w arsenale każdego marketera. Jego wpływ na potencjalnego konsumenta jest nieoceniony – pomaga przekonać osobę niezdecydowaną, zachęca klientów szukających atrakcyjnych promocji i ułatwia zbudować dystans względem konkurencji. Doskonale prezentuje się również w każdym CTA.

Charakter podejmowanych działań promocyjnych powinien być uzależniony od rodzaju dystrybuowanych produktów czy świadczonych usług. Wśród najskuteczniejszych metod przykucia uwagi odbiorców, warto wymienić m.in. darmowy okres próbny lub wersję o ograniczonej funkcjonalności czy promocję łączoną w charakterze bezpłatnego dodatku do drugiego produktu.

2. Postaw na e-mail marketing

Przygotowanie nieodpłatnego upominku otwiera przed nami szereg zupełnie nowych możliwości, które pozwolą nam dotrzeć zarówno do naszych obecnych klientów, jak i poszerzyć bazę potencjalnych kontaktów. Darmowa namiastka przygotowanego przez nas produktu bądź usługi stanowi doskonałe wsparcie w działaniach w ramach e-mail marketingu – najstarszej metody reklamy w internecie, która liczy sobie już ponad 40 lat.

Warto pamiętać jednak, że na przestrzeni lat świadomość przeciętnego internauty zauważalnie wzrosła – staliśmy się mniej chętni do dzielenia się swoimi osobistymi danymi, a nadmiar wiadomości mailowych zaczęliśmy traktować jako zjawisko niepożądane. Aby zachęcić potencjalnego klienta do korzystania z nowej usługi bądź produktu, warto podarować mu coś, co uzna on za przydatną wartość dodaną. Darmowy upominek może okazać się poszukiwanym języczkiem u wagi, który nakłoni go do przekazania nam swoich cennych danych personalnych.

spotkanie zespołu projektowego

3. Zainwestuj w e-PR

Choć content marketing i elektroniczne public relations mają wiele elementów wspólnych, pojęć tych nie należy traktować tożsamo. Marketing treści jest zazwyczaj mocno osadzony w wewnętrznych kanałach dystrybucji – firmowym blogu, profilu na social mediach czy cyklicznych publikacjach (np. raportach i e-bookach), mających na celu wzmocnić rozpoznawalność marki. Działania z zakresu e-PR są zorientowane na budowanie wizerunku poza organizacją poprzez tworzenie notek prasowych dla mediów branżowych i lokalnych.

Opracowanie wysokiej jakości materiałów promocyjnych pomoże dotrzeć do szerokiego grona potencjalnych klientów. W przeciwieństwie do reklamy konwencjonalnej, o której pisaliśmy w jednym z naszych wcześniejszych artykułów, właściwa strategia z zakresu elektronicznego public relations ułatwia dotarcie do odbiorców, którzy mogą wykazywać rzeczywiste zainteresowanie nowym produktem. Korzyść ta dotyczy zarówno biznesów o charakterze lokalnym, jak i przedsiębiorstw specjalistycznych, oferujących swe usługi podmiotom z całego kraju i świata.

spotkanie zespołu projektowego

4. Zaprzyjaźnij się z influencer marketingiem

W jednym z poprzednich artykułów na naszym blogu przybliżaliśmy definicje czterech pokoleń konsumentów, przytaczając również najskuteczniejsze kanały reklamowe dla poszczególnych typów odbiorców (sprawdź artykuł Memy w marketingu on-line). Jeśli Twoja marka działa w branży, w której lwią część konsumentów stanowi tzw. pokolenie „Z” oraz millenialsi, inwestycja w influencer marketing może być rozwiązaniem dla Ciebie. Dlaczego współpraca z YouTuberami i cyfrowymi celebrytami może rozpropagować Twą nową usługę bądź produkt? Kluczem do sukcesu jest troska o autentyczność przekazu.

Wśród pokolenia „Y”, doskonale pamiętającego sieć sprzed ery social mediów, łatwo natrafić na negatywną opinię względem kondycji współczesnego internetu. Plaga fake newsów i wprowadzających w błąd reklam sprawia, że wartościowe źródła treści stają się cenniejsze niż kiedykolwiek. Współpraca z twórcami o nieposzlakowanej opinii może przyczynić się do lawinowego wzrostu popularności naszych produktów.

Warto pamiętać jednak, że młodsza część internautów nie waha się wyrazić w sieci dezaprobaty względem nierzetelnych recenzji i stojących za nimi twórcami. Podejmując decyzje zakupowe wspomagają się opiniami YouTuberów i Instagramerów, którzy kojarzą się im z obiektywnym, krytycznym spojrzeniem na recenzowane produkty i usługi. Postawienie na niewłaściwego influencera z pewnością przyniesie Twojej marce więcej szkody niż pożytku – o prawdzie tej przekonały się nawet największe marki, takie jak Pepsi, Adidas czy Electronic Arts.

wybór odpowiedniej strategii

Nie jesteś pewien, która z powyższych metod sprawdzi się najlepiej?

Nie można opracować jednego, uniwersalnego sposobu na skuteczną promocję nowego produktu bądź usługi. Przyjęta strategia powinna uwzględniać zarówno specyfikę branży, w której działa nasza firma, jak i docelowej grupy odbiorców. Rozwiązania, które doskonale sprawdzą się w przypadku marki tworzącej innowacyjne oprogramowanie, mogą nie przynieść oczekiwanych rezultatów firmie dystrybuującej materiały medyczne.

Ustalając optymalną strategię komunikacji, warto rozważyć tzw. testy A/B i obserwować wypracowane rezultaty. Zastanawiasz się, które działania e-marketingowe przyniosą Ci największe zyski? Skontaktuj się z Rocket Media – współpracujemy z markami o ogólnopolskim zasięgu, które reprezentują szereg zróżnicowanych branż. Skorzystaj z naszego generatora usług dostępnego na stronie głównej, uzupełnij brief i zobacz, jakie rozwiązania możemy Ci zaproponować.

Też chcesz osiągać świetne wyniki?

Skontaktuj się z nami
ROCKET MEDIA

Rocket Media Sp. z o.o.
ul. Strzegomska 140A
54-429 Wrocław

KRS: 0000490521
NIP: 8943050211