Spis treści:
Nieustanna rozbudowa oferty firmy to jeden z najważniejszych kryteriów jej konkurencyjności. Należy pamiętać jednak, że działania promocyjne, uruchamiane wraz z ogłoszeniem wprowadzonych nowości, są równie ważne co faza Research & Development. Które kanały komunikacji pomogą Ci osiągnąć założone cele? Poniżej przedstawiamy 4 uniwersalne metody pozyskania nowych odbiorców dla Twojej marki.
Określenie „darmowy” to bez wątpienia jedno z najpotężniejszych oręży w arsenale każdego marketera. Jego wpływ na potencjalnego konsumenta jest nieoceniony – pomaga przekonać osobę niezdecydowaną, zachęca klientów szukających atrakcyjnych promocji i ułatwia zbudować dystans względem konkurencji. Doskonale prezentuje się również w każdym CTA.
Charakter podejmowanych działań promocyjnych powinien być uzależniony od rodzaju dystrybuowanych produktów czy świadczonych usług. Wśród najskuteczniejszych metod przykucia uwagi odbiorców, warto wymienić m.in. darmowy okres próbny lub wersję o ograniczonej funkcjonalności czy promocję łączoną w charakterze bezpłatnego dodatku do drugiego produktu.
Przygotowanie nieodpłatnego upominku otwiera przed nami szereg zupełnie nowych możliwości, które pozwolą nam dotrzeć zarówno do naszych obecnych klientów, jak i poszerzyć bazę potencjalnych kontaktów. Darmowa namiastka przygotowanego przez nas produktu bądź usługi stanowi doskonałe wsparcie w działaniach w ramach e-mail marketingu – najstarszej metody reklamy w internecie, która liczy sobie już ponad 40 lat.
Warto pamiętać jednak, że na przestrzeni lat świadomość przeciętnego internauty zauważalnie wzrosła – staliśmy się mniej chętni do dzielenia się swoimi osobistymi danymi, a nadmiar wiadomości mailowych zaczęliśmy traktować jako zjawisko niepożądane. Aby zachęcić potencjalnego klienta do korzystania z nowej usługi bądź produktu, warto podarować mu coś, co uzna on za przydatną wartość dodaną. Darmowy upominek może okazać się poszukiwanym języczkiem u wagi, który nakłoni go do przekazania nam swoich cennych danych personalnych.
Choć content marketing i elektroniczne public relations mają wiele elementów wspólnych, pojęć tych nie należy traktować tożsamo. Marketing treści jest zazwyczaj mocno osadzony w wewnętrznych kanałach dystrybucji – firmowym blogu, profilu na social mediach czy cyklicznych publikacjach (np. raportach i e-bookach), mających na celu wzmocnić rozpoznawalność marki. Działania z zakresu e-PR są zorientowane na budowanie wizerunku poza organizacją poprzez tworzenie notek prasowych dla mediów branżowych i lokalnych.
Opracowanie wysokiej jakości materiałów promocyjnych pomoże dotrzeć do szerokiego grona potencjalnych klientów. W przeciwieństwie do reklamy konwencjonalnej, o której pisaliśmy w jednym z naszych wcześniejszych artykułów, właściwa strategia z zakresu elektronicznego public relations ułatwia dotarcie do odbiorców, którzy mogą wykazywać rzeczywiste zainteresowanie nowym produktem. Korzyść ta dotyczy zarówno biznesów o charakterze lokalnym, jak i przedsiębiorstw specjalistycznych, oferujących swe usługi podmiotom z całego kraju i świata.
W jednym z poprzednich artykułów na naszym blogu przybliżaliśmy definicje czterech pokoleń konsumentów, przytaczając również najskuteczniejsze kanały reklamowe dla poszczególnych typów odbiorców (sprawdź artykuł Memy w marketingu on-line). Jeśli Twoja marka działa w branży, w której lwią część konsumentów stanowi tzw. pokolenie „Z” oraz millenialsi, inwestycja w influencer marketing może być rozwiązaniem dla Ciebie. Dlaczego współpraca z YouTuberami i cyfrowymi celebrytami może rozpropagować Twą nową usługę bądź produkt? Kluczem do sukcesu jest troska o autentyczność przekazu.
Wśród pokolenia „Y”, doskonale pamiętającego sieć sprzed ery social mediów, łatwo natrafić na negatywną opinię względem kondycji współczesnego internetu. Plaga fake newsów i wprowadzających w błąd reklam sprawia, że wartościowe źródła treści stają się cenniejsze niż kiedykolwiek. Współpraca z twórcami o nieposzlakowanej opinii może przyczynić się do lawinowego wzrostu popularności naszych produktów.
Warto pamiętać jednak, że młodsza część internautów nie waha się wyrazić w sieci dezaprobaty względem nierzetelnych recenzji i stojących za nimi twórcami. Podejmując decyzje zakupowe wspomagają się opiniami YouTuberów i Instagramerów, którzy kojarzą się im z obiektywnym, krytycznym spojrzeniem na recenzowane produkty i usługi. Postawienie na niewłaściwego influencera z pewnością przyniesie Twojej marce więcej szkody niż pożytku – o prawdzie tej przekonały się nawet największe marki, takie jak Pepsi, Adidas czy Electronic Arts.
Nie można opracować jednego, uniwersalnego sposobu na skuteczną promocję nowego produktu bądź usługi. Przyjęta strategia powinna uwzględniać zarówno specyfikę branży, w której działa nasza firma, jak i docelowej grupy odbiorców. Rozwiązania, które doskonale sprawdzą się w przypadku marki tworzącej innowacyjne oprogramowanie, mogą nie przynieść oczekiwanych rezultatów firmie dystrybuującej materiały medyczne.
Ustalając optymalną strategię komunikacji, warto rozważyć tzw. testy A/B i obserwować wypracowane rezultaty. Zastanawiasz się, które działania e-marketingowe przyniosą Ci największe zyski? Skontaktuj się z Rocket Media – współpracujemy z markami o ogólnopolskim zasięgu, które reprezentują szereg zróżnicowanych branż. Skorzystaj z naszego generatora usług dostępnego na stronie głównej, uzupełnij brief i zobacz, jakie rozwiązania możemy Ci zaproponować.
Rocket Media Sp. z o.o.
ul. Januszowicka 5
53-135 Wrocław
KRS: 0000490521
NIP: 8943050211