Co zamiast billboardu? Przewaga reklamy online nad tradycyjną

Przeczytasz w około: 4 minuty
reklamy na billboardach

Spis treści:

Ilość, wygląd i treść banerów reklamowych w przestrzeni publicznej tak bardzo przytłacza, że zjawisko to doczekało się swoich neologizmów. Reklamoza, billboardoza czy szyldoza to określenia, które dobitnie prezentują naszą ocenę względem reklamy outdoorowej. Dlaczego tak bardzo nie lubimy billboardów i jakie są alternatywne formy dotarcia z ofertą do klientów?

Dlaczego nie billboard? Reklamoza razi w oczy

Kultura miejsca zawarta jest w krajobrazie. Budynki pozbawione krzykliwych billboardów przyciągają wzrok architekturą sprzed wieków i wprowadzają elementarny ład w przestrzeni publicznej. Harmonijny krajobraz, w przeciwieństwie do chaosu reklamowego, zwiększa atrakcyjność miasta zarówno dla lokalnych mieszkańców, jak i turystów. Z tego właśnie powodu w wielu polskich miastach trwają prace nad tzw. uchwałą krajobrazową, która ma na celu zakazanie reklam wielkoformatowych. Niektóre z największych ośrodków, takich jak Gdańsk, Kraków czy Sopot, już wprowadziły w życie stosowne regulacje.

reklamy na billboardach

Uchwała krajobrazowa reguluje zasady i warunki sytuowania obiektów małej architektury, czyli śmietników, lamp, ławek czy znaków informacyjnych, a także tablic i urządzeń reklamowych oraz ogrodzeń.

Warto zaznaczyć, że obiekty reklamowe definiowane są jako „przedmioty materialne przeznaczone lub służące ekspozycji reklamy wraz z ich elementami konstrukcyjnymi”. Przepisy dotyczą więc nie tylko tradycyjnych billboardów, ale również konstrukcji eksponujących materiały, które promują pewne dobra bądź usługi. Dzięki ustawie z przestrzeni miejskiej powoli znikają m.in.:

  • plastikowe kasetony, które nie pasują do architektury otoczenia,
  • billboardy wielkoformatowe i te, które zasłaniają okna,
  • banery oraz nośniki reklamowe w krzykliwych kolorach niepasujące do estetyki budynków,
  • reklamy szpecące słupy oświetlenia ulicznego.

Pojawią się również miejsca objęte całkowitym zakazem stawiania i wieszania nośników reklamowych, są to m.in. parki miejskie, tereny leśne czy obiekty sakralne.

Miasta, które przyjęły uchwałę, nie tylko mogą wprowadzać ścisłe wytyczne dla poszczególnych dzielnic, ale również nakładać kary finansowe na reklamodawców, którzy nie przestrzegają przepisów. Warto podkreślić, że dotychczas firmy nadzorujące przestrzenie reklamowe czuły się bezkarnie.

Czym jest ślepota reklamowa?

ślepota reklamowa - billboardy

Jesteśmy tak bardzo przebodźcowani wielością reklam, ich jaskrawymi kolorami, wyróżnikami czy krzykliwymi fontami, że staliśmy się na niewrażliwi. Ślepota reklamowa (ang. Banner blindness) to określenie odnoszące się do opisanego zjawiska. Użytkownicy internetu są wyczuleni na krzykliwy i agresywny przekaz reklam, który działa na nich zniechęcająco. Myśląc o promocji naszej firmy warto porzucić pomysły o billboardach zaśmiecających miejski krajobraz. Należy również pamiętać, aby tworzona reklama online nie przypominała swojego papierowego odpowiednika.

O wiele większą skutecznością niż tradycyjne banery, cieszą się tzw. reklamy kontekstowe, czyli komunikaty reklamowe osadzone w kontekście bliskim odbiorcy. Przekazy te są możliwe do wykreowania dzięki połączonej pracy specjalistów PPC, content marketerów oraz grafików. Fachowcy z różnych dziedzin zajmą się stworzeniem atrakcyjnych wizualnie i treściowo materiałów reklamowych, a także dotarciem z przekazem do precyzyjnie określonej grupy potencjalnych klientów.

Reklama online – minimum kosztów, maksimum korzyści

reklama online: minimum kosztów, maksimum korzyści

Jak widzimy, krzykliwe billboardy wkrótce staną się przeszłością. Reklamą rządzi obecnie internet i o ile cele pozostają niezmienne, o tyle ich realizacji służą zupełnie nowe sposoby, wykorzystujące zaawansowane rozwiązania sieciowe. W przeciwieństwie do kampanii outdoorowych reklama internetowa odznacza się takimi korzyściami jak:

  • precyzyjne docieranie do grup docelowych,
  • policzalność – z 300 zł przeznaczonych na kampanię na Facebooku czy innym medium społecznościowym, każda złotówka zostanie wydana na konkretnego odbiorcę, zainteresowanego proponowanym towarem czy usługami,
  • otrzymanie dokładnych wyników skuteczności działań,
  • interaktywność – zazwyczaj reklama umożliwia dokonania natychmiastowej transakcji,
  • łatwiejszy kontakt z marką,
  • konkretne dane o odbiorcach reklamy, które mogą zostać wykorzystane podczas tworzenia kolejnych kampanii,
  • przyciągająca uwagę multimedialność, czyli jednoczesne wykorzystanie dźwięku, obrazu i tekstu.

Oddaj reklamę online Twojej firmy w dobre ręce

Ustawa krajobrazowa sprawi, że billboardoza powoli stanie się niechlubnym reliktem przeszłości, a polskie miasta zyskają nowy, spójny wygląd. Chcesz pójść z duchem czasu i zainwestować w reklamę online, ale nie wiesz od czego zacząć? Sukces Twojego przedsiębiorstwa to najważniejszy wyznacznik naszych działań – dołożymy wszelkich starań, by osiągnąć wyznaczone cele i wyróżnić Twoją markę na tle konkurencji. Specjaliści PPC i SEO zadbają o pozyskanie wysokiej jakości leadów sprzedażowych, a Ty otrzymasz mierzalne efekty naszej pracy.

Już teraz zapoznaj się z generatorem naszych usług, dostępnym na stronie głównej i dołącz do szerokiego grona zadowolonych klientów Rocket Media.

Też chcesz osiągać świetne wyniki?

Skontaktuj się z nami
ROCKET MEDIA

Rocket Media Sp. z o.o.
ul. Strzegomska 140A
54-429 Wrocław

KRS: 0000490521
NIP: 8943050211