5 banalnych pytań, które zadajemy naszym klientom. Znasz odpowiedzi?

Przeczytasz w około: 5 minut

Spis treści:

Z doświadczenia wiemy, że kluczem do sukcesu kampanii marketingowej jest solidne przygotowanie. Dlatego bez względu na to, czy rozważasz pozycjonowanie, content marketing, lead generation czy PPC – zaczniemy pracę z Tobą od zebrania odpowiedzi na poniższe pytania. Niektóre brzmią banalnie, ale bez nich nie pokonamy twojej konkurencji.

Kim jest twój klient?

Kampania powinna być skierowana do konkretnej grupy odbiorców – jeśli chcesz trafiać do wszystkich, prawdopodobnie nie dotrzesz do nikogo. Nie wystarczy jednak stwierdzić, że grupa docelowa to np. młodzi ludzie albo osoby, które oczekują dziecka. Odpowiedź na pytanie o klienta musi być szczegółowa. Tylko wtedy można będzie naprawdę wczuć się w jego sytuację i poznać jego potrzeby. W tym celu najlepiej opracować jedną lub kilka person. Każda z nich powinna mieć m.in. przypisaną płeć, wiek, wykształcenie, zawód, zainteresowania a nawet imię i ulubione powiedzonko. Warto zastanowić się, co mogłaby robić w czasie wolnym, jakie ma plany i ambicje. Koniecznie trzeba też określić jej status społeczny i finansowy oraz dowiedzieć się, czy te ją satysfakcjonują. Prawidłowo sporządzona persona pozwoli zrozumieć motywacje, które kierują potencjalnymi klientami i stworzyć reklamy, które do nich trafią.

Wiesz, co robi twoja konkurencja?

Odpowiedź na to pytanie pomoże Ci prawidłowo określić swoją sytuację na rynku i wskazać kierunek dalszych działań. Sprawdź, jakie firmy mają podobną ofertę co Ty – zarówno w internecie, jak i lokalnie. Następnie przyjrzyj się metodom, które wykorzystują do pozyskiwania klientów. Zobacz, w jaki sposób komunikują poprzez swoje reklamy i do kogo je kierują. Przyjrzyj się zwłaszcza tym firmom, które odnoszą największy sukces i wypisz czynniki, które w Twojej opinii przyczyniły się do jego zbudowania. Być może część z nich stanie się inspiracją do działań, które wspomogą Twoje kampanie i ułatwią pozyskiwanie leadów sprzedażowych, SEO i inne działania marketingowe.

Czym się różnisz od swojej konkurencji?

Jeśli znasz już swoich rywali w walce o uwagę klientów, czas zastanowić się, co sprawia, że Twoja oferta jest wyjątkowa. Wszyscy chwalą się produktami wysokiej jakości, ale tylko Ty poświęcasz czas na staranne dobranie półproduktów? Powiedz o tym w swojej kampanii. A może pozostali używają innowacyjnych metod, podczas gdy Ty proponujesz tradycyjne, rzemieślnicze podejście? W takim razie, warto się tym pochwalić. Jeśli wszyscy pokazują produkt, Ty pokaż w reklamie ludzi, którzy go stworzyli i opowiedz ich historie.

Gdy agencja reklamy pozna twoje wyróżniki, będzie mogła stworzyć niepowtarzalną treść i dobrać do niej indywidualnie dopasowaną formę.

Ale pamiętaj. Odbiorcy nie lubią pustych słów. Nie wystarczy, że poinformujesz ich o swoim nowoczesnym podejściu – podaj im konkrety, np. klasę maszyn, których używasz albo imiona dostawców z jakimi współpracujesz. To zwiększy zaufanie grupy docelowej i zachęci do zapoznania się z Twoją ofertą.

Jaki jest twój cel i termin jego realizacji?

W każdej kampanii trzeba dokładnie określić cel działań. Oczywiście, w większości przypadków firmy chcą po prostu zwiększyć sprzedaż, ale warto wziąć pod uwagę także mniejsze cele. Może to być np. zwiększenie rozpoznawalności marki albo wzbudzenie zainteresowania ofertą. Najlepiej ustawiać cele, które będą przynosiły długofalowe korzyści, takie jak wywołanie w odbiorcy pozytywnych skojarzeń związanych z marką lub stworzenie wizerunku profesjonalisty.

Cel jest istotny, ale należy również ustanowić realną datę jego osiągnięcia. To pozwoli rozplanować kampanię w czasie w taki sposób, by była najbardziej efektywna.

Czego się obawiasz?

Nie każdy zdaje sobie sprawę, jak ważne jest to pytanie. Tymczasem sprecyzowanie obaw pomaga znaleźć środki do walki z przeciwnościami losu, stojącymi na drodze do sukcesu kampanii. Zastanów się, co budzi Twoje wątpliwości. Boisz się, że za późno rozpoczynasz działania marketingowe? Obawiasz się reakcji konkurencji? Martwisz się, że sezonowość usług zablokuje sukces?

Wiedząc, co może stanąć nam na drodze, szybciej znajdziemy sposób, by sobie z tym poradzić. Poczytaj case studies i dowiedz się, jak inni zareagowali w podobnych sytuacjach. Możesz też spróbować wyobrazić sobie kryzysową sytuację, przeanalizować ją i wymyślić, jak mógłbyś ją rozwiązać. Dzięki takiej strategii, zminimalizujesz ryzyko niepowodzeń i szybko zapobiegniesz potencjalnym problemom.

Współpraca z agencją

Dobra agencja e-marketingowa, powinna zadać Ci powyższe pytania już na pierwszym spotkaniu. Bez opisanych wyżej informacji, opracowanie skutecznej kampanii jest niemal niemożliwe.

Jeśli planujesz współpracę, warto sprecyzować odpowiedzi jeszcze przed spotkaniem. Przychodząc przygotowanym, usprawnisz pracę nad Twoją kampanią i będziesz o krok bliżej celu. Niektórzy klienci dowiadują się o tym, kto jest ich grupą docelową dopiero po uruchomieniu kampanii AdWords lub lead generation. To o wiele za późno – wtedy można już tylko doprecyzować wiedzę i zoptymalizować kampanię, co nie przyniesie tak dobrych efektów.

Wsparcie w e-marketingu?

Zadzwoń!
ROCKET MEDIA

Rocket Media Sp. z o.o.
ul. Strzegomska 140A
54-429 Wrocław

KRS: 0000490521
NIP: 8943050211