Spis treści:
Prowadzisz firmę, która dopiero rozpoczyna swoją przygodę z e-marketingiem? A może posiadasz już pierwsze doświadczenia z reklamą w sieci, lecz nie przyniosła Ci oczekiwanych zysków? Zapoznaj się z poniższym artykułem i dowiedz się, na jakie korzyści możesz liczyć, wiążąc się z kompetentną agencją marketingową.
Przeglądając oferty największych agencji marketingu internetowego z pewnością zauważyłeś, że ich oferty opierają się o co najmniej 3 fundamentalne czynniki – SEO, PPC oraz content marketing.
SEO (ang. Search Engine Optimization) to ogół działań, które mają na celu umieszczenie Twojej strony na samym szczycie wyników wyszukiwania. Specjaliści SEO „porządkują” i ulepszają Twoją witrynę, czyniąc ją bardziej przejrzystą i godną polecenia w oczach Google. Usprawnienia strony mogą być czasochłonne i nie przynosić imponujących rezultatów z dnia na dzień – podjęte działania zaprocentują jednak w najbliższej przyszłości, czyniąc z Twojej domeny chętnie odwiedzane miejsce w Internecie.
Kampanie PPC (ang. Pay Per Click) polegają na tworzeniu zestawów płatnych reklam, wyświetlających się m.in. na portalach społecznościowych czy w wynikach wyszukiwania. W przeciwieństwie do wyników organicznych (naturalnych), przygotowane przez specjalistów PPC reklamy zawsze znajdą się na samej górze wyszukiwarki – jednakże, każde kliknięcie w reklamę będzie wiązać się z opłatą. Działania te z powodzeniem stosuje się przede wszystkim w wysoce konkurencyjnych branżach.
Zadaniem copywriterów i specjalistów od content marketingu jest nasycenie Twojej strony wartościowymi treściami, które przyciągną odwiedzających i zyskają sympatię mechanizmów wyszukiwarek. Zespół ds. contentu odciąży Cię od przygotowywania treści na bloga, opisów produktowych czy treści sponsorowanych, publikowanych na wiodących polskich portalach.
Nic nie stoi na przeszkodzie, aby powierzyć powyższe zadania trzem doświadczonym freelancerom, którzy zadbają o jak najlepsze rezultaty poszczególnych działań. Warto pamiętać jednak, że ich wynagrodzenie może znacznie przekroczyć stawki agencyjne.
Co więcej, rozdrobnienie działań marketingowych może przyczynić się do problemów komunikacyjnych i organizacyjnych, które negatywnie odbiją się na wynikach. Pracujący ze sobą na co dzień specjaliści agencji e-marketingowej pozostają w nieustannej komunikacji, wydobywając z podejmowanych działań najlepsze rezultaty.
Nikt nie lubi kupować kota w worku – decydując się na powierzenie firmy w ręce freelancera lub agencji e-marketingowej chcesz mieć pewność, że podołają oni zleconym zadaniom. Niestety, kompetencje zewnętrznych specjalistów nierzadko są trudne do zweryfikowania. Wielu z nich nie posiada rozbudowanego portfolio, a wykonywane przez nich prace mogą podlegać umowom o zachowaniu poufności.
Doświadczona agencja marketingowa wyróżnia się szerokim portfolio zadowolonych klientów, którzy reprezentują zróżnicowane sektory i branże. Firmy te często umieszczają na swoich blogach rozbudowane case study, w których precyzyjnie opisują rezultaty podejmowanych działań. O efektach pracy agencji możesz przekonać się również osobiście, przeglądając strony poszczególnych klientów.
Marketing internetowy to branża, która wymaga kosztownych inwestycji w sprawdzone, wiarygodne narzędzia do pomiaru rezultatów pracy. Choć na rynku nie brakuje przydatnych darmowych wtyczek i bezpłatnych alternatyw względem droższych rozwiązań, wiodące agencje e-marketingowe stawiają zazwyczaj na sprawdzone (choć kosztowne) technologie. Wydatki na dostęp do specjalistycznych systemów analizy danych mogą sięgać nawet kilku tysięcy złotych miesięcznie. Wśród najbardziej popularnych marek warto wymienić m.in.:
Fundamentalne narzędzie dla specjalistów SEO, służące m.in. do analizy jakości linków prowadzących do stron klienta. Ahrefs posiada rozbudowane algorytmy i autorskie metryki stron, dzięki którym bez trudu przeanalizujemy rezultaty swoich działań.
Senuto to rozbudowany program do monitorowania widoczności strony i pozycji słów kluczowych klientów w wyszukiwarce Google. Stanowi on również nieodzowne wsparcie w codziennej współpracy specjalistów SEO z działem content marketingu – dostarcza informacji na temat najchętniej wyszukiwanych przez internautów zapytań i pozwala zaplanować treści adekwatne do ich oczekiwań.
Oprogramowanie Brand24 pozwala monitorować pojawiające się w sieci wzmianki wokół danej marki, słowa kluczowego czy konkretnego produktu. Stanowi cenne narzędzie dla każdego specjalisty od mediów społecznościowych, zapewniając cenne raporty i analizy, pomaga również wzmacniać pozytywny wizerunek firmy.
Zaawansowane narzędzia analityczne to absolutny must have w każdej agencji marketingu internetowego. Jednakże, opłacenie wszystkich niezbędnych usług może okazać się niezwykle kosztowne – część freelancerów posiada dostęp jedynie do niektórych z niezbędnych usług, posiłkując się darmowymi wtyczkami i mniej precyzyjnymi zamiennikami, które prezentują wyniki w mało dokładnym przybliżeniu.
Miesięczne koszty współpracy z agencją e-marketingową są zróżnicowane i uzależnione od zakresu przeprowadzonych działań. Warto pamiętać jednak, że wsparcie zespołu specjalistów ds. marketingu online może kosztować Cię mniej niż zatrudnienie jednego specjalisty na pełen etat.
Współpraca z Rocket Media zaczyna się już od 1500 złotych przy pakiecie Minimum oraz 3000 złotych w pakiecie Optimum – nasi specjaliści przeanalizują Twoją witrynę i stworzą dla Ciebie w pełni dopasowany plan, który pomoże Ci wykorzystać pełnię potencjału marketingu w sieci. Wspólna praca działu SEO, PPC i content marketingu zwiększy obecność Twojej marki w internecie, przyciągnie nowych klientów i pomoże zwiększyć wypracowane zyski.
Zapoznaj się z naszym generatorem usług, określ interesujący Cię cel biznesowy i czekaj na wiadomość od naszych specjalistów, którzy zaproponują Ci najbardziej adekwatne rozwiązania dla Twojej firmy.
Rocket Media Sp. z o.o.
ul. Januszowicka 5
53-125 Wrocław
KRS: 0000490521
NIP: 8943050211