Pinterest rośnie w siłę – wykorzystaj potencjał marketingowy platformy

Przeczytasz w około: 5 minut
Pinterest - jak wykorzystać jego potencjał

Spis treści:

Pinterest rozwija się od 2010 roku i nabiera rozpędu. To ogromny zbiór zdjęć z najrozmaitszych kategorii, które miesięcznie przegląda 459 milionów użytkowników z całego świata. Tak duża i zaangażowana społeczność pozwala wielu markom rozwijać biznesy. Jak wykorzystać siłę nabywczą Pinteresta?

Pinterest – (nie)zwykły katalog z inspiracjami

Pinterest to amerykańska platforma społecznościowa, która pozwala na dzielenie się materiałami wizualnymi. Użytkownicy portalu, nazywani również Pinnersami, mogą tworzyć tablice z inspiracjami, do których przypinają materiały multimedialne w postaci zdjęć, grafik i materiałów video z krótkim opisem. Do własnej tablicy można również dodawać elementy, które znajdują się na tablicach innych użytkowników, a każdy Pin można polubić lub skomentować.

Pinnersi do swojej dyspozycji mają również odpowiednik facebookowego czy instagramowego newsfeeda, czyli okna, w którym pojawiają się nowo dodane treści użytkowników, których śledzimy. Warto podkreślić, że można obserwować jedynie poszczególne tablice lub cały profil danej osoby czy marki.

Inną możliwością jest przeglądanie tablic innych Pinnersów, wybierając odpowiednią kategorię. Portal udostępnia aż 30 różnych profili tematycznych, m.in. edukacja, fitness, kulinaria, fotografia czy design. Użytkownicy mogą również korzystać z zakładki gifts, która służy sprzedaży produktów – piny zawierają zdjęcia towarów, ich cenę oraz odnośnik do witryny sklepu.

Pinterest przede wszystkim jest wykorzystywany do szukania inspiracji i tworzenia planów – gromadzenia pomysłów na nowe dania, aranżacje wnętrz, sposobów spędzenia wakacji czy trików dotyczących pielęgnacji urody. Co istotne, aż 96% polskich Pinnersów deklaruje, że wcieliło w życie koncepcje zaczerpnięte z platformy, a ponad 50% wykorzystuje serwis do planowania różnego rodzaju wydarzeń i uroczystości.

jak wygląda newsfeed na Pintereście

Jakie branże powinny zaangażować się w działania na Pintereście?

Polski Pinterest gromadzi 4,3 mln aktywnych użytkowników – to ogromna grupa potencjalnych klientów Twoich usług czy produktów. Do portalu pasuje niemal każda kategoria towarów, poza tymi, które są zakazane przez regulamin serwisu, czyli:

  • wyroby tytoniowe,
  • produkty finansowe, np. kryptowaluty, pożyczki,
  • alkohol i inne używki,
  • produkty lecznicze,
  • gry hazardowe,
  • produkty dla dorosłych,
  • broń,
  • produkty sprzedawane w ramach prowadzonej kampanii politycznej.

Użytkownicy z Polski chętnie przeglądają wszystkie profile tematyczne inspiracji, lecz na prowadzenie wybijają się treści dotyczące:

  • mody (63% respondentów wskazywało na tę kategorię),
  • urody (59%),
  • kulinariów (w tym również porad dietetycznych, 45%),
  • wystroju wnętrz (43%).

Portal ten jest więc niezwykle atrakcyjnym narzędziem marketingowym dla marek z branży beauty, home decor czy sklepów oferujących wyposażenie kuchenne lub osób promujących markę własną, wpisującą się w powyższe zainteresowania. Pinterest jest szczególnie przydatny, jeśli strategia firmy opiera się na komunikacji wizualnej.

jakie branże pasują do Pinteresta

Dowiedz się, do kogo kierujesz reklamę na Pintereście

Aby trafnie zaplanować działania marketingowe na Pintereście, warto dowiedzieć się do kogo będziemy kierowali wizualne i tekstowe komunikaty. W Polsce Pinterest jest zdominowany przez użytkowniczki – kobiety stanowią 86% całej społeczności. Zdecydowana większość Pinnersów to osoby młode, w przedziale wiekowym 25-34 lata, które dbają o swoją kondycję fizyczną (aż 87 % użytkowników deklaruje, że regularnie uprawia sport).

Największe zaangażowanie wśród użytkowników przypada na okolice świąt sezonowych, takich jak Dzień Matki, Boże Narodzenie, Wielkanoc czy Walentynki. Użytkownicy szukają wówczas inspiracji dotyczących prezentów, świątecznych potraw czy wystroju wnętrz.

do kogo kierować reklamę na Pintereście

Płatny Pinterest marketing

Decydując się na płatne kampanie reklamowe na Pintereście, możemy wybierać spośród różnych celów promocji:

  1. budowanie świadomości marki, czyli pozyskiwanie nowych odbiorców,
  2. zwiększenie wyświetlenia materiału wideo,
  3. zwiększenie wyświetlenia graficznego pina reklamowego,
  4. konwersja, czyli wykonanie zaplanowanej czynności np. zapis do newslettera, przejście na witrynę sklepu internetowego czy zakup produktów,
  5. sprzedaż katalogowa – Pinterest pozwala na wgranie całych katalogów produktów, które są wyświetlane odbiorcom jako piny produktowe.

Podobnie jak w przypadku Instagrama czy Facebooka, kampanię produktową można targetować pod względem płci, wieku, słów kluczowych, zainteresowań czy lokalizacji.

Marki, które chcą rozwijać sprzedaż za pośrednictwem Pinteresta, mogą również nawiązać współpracę z influencerami działającymi na portalu. Wówczas właściciele popularnych kont zachęcają do zakupu wybranych towarów za pomocą linków afiliacyjnych.

Działania te są popularne za granicą, ale w Polsce wciąż czekają na odkrycie i pełne wykorzystanie komercyjnego potencjału portalu, szczególnie, że konkurencja wśród marek na Pintereście nie jest jeszcze duża.

Pinterest na wyciągnięcie ręki

Chcesz generować satysfakcjonujące wyniki sprzedażowe? Pomożemy Ci

Pragniesz rozpocząć współpracę z profesjonalną agencją marketingową, która pomoże Twojej marce stać się silną i rozpoznawalną?

Skontaktuj się ze specjalistami Rocket Media – wspólnie dobierzemy odpowiednie kanały komunikacji i stworzymy unikalną strategię w oparciu o konkretne grupy docelowe.

Wypełnij brief i dołącz do naszych zadowolonych klientów, którzy powierzyli nam rozszerzenie contentu, długofalowe działania PPC oraz wdrożenie strategii SEO.

Też chcesz osiągać świetne wyniki?

Skontaktuj się z nami
ROCKET MEDIA

Rocket Media Sp. z o.o.
ul. Strzegomska 140A
54-429 Wrocław

KRS: 0000490521
NIP: 8943050211