Spis treści:
Strona youtube.com niezmiennie znajduje się w ścisłej czołówce najpopularniejszych witryn na świecie. Ponad bilion użytkowników ogląda na nim filmy każdego miesiąca, a w każdej minucie jest uploadowanych 72 godziny materiałów filmowych.
To chyba wystarczy, by SEO-masterzy poczuli żyłę złota, a YouTube temu przyklaskuje. Aby Twój fantastyczny film zyskał popularność, musi być przede wszystkim znaleziony przez użytkowników. I tu zaczyna się rola SEO.
Kiedy mamy już założone konto na Gmail’u, możemy założyć konto na kanale YouTube:
W zależności od tego, jaki kanał chcemy utworzyć (imienny czy firmowy), wybieramy odpowiednią opcję:
Uzupełnianie najważniejszych informacji odbywa się już w pierwszym kroku, jednak należy pamiętać, że zawsze istnieje możliwość edycji tych danych. Poniższe wytyczne, które opisujemy w tym wpisie dotyczą kanału firmowego.
Jeśli kanał jest związany z działalnością firmy, to nazwa kanału powinna być jej nazwą.
Właściwie dopasowana ikona również ma znaczenie dla budowania widoczności i wiarygodności. Ikoną kanału zazwyczaj jest logo firmy. Grafika powinna być jednak idealnie dopasowana pod wytyczne, które narzuca YouTube, czyli:
Pamiętajmy, że estetyczny wygląd to podstawa!
Połączenie z zewnętrznymi kanałami: Facebookiem, Twitterem oraz Instagramem jest rekomendowane przez YouTube (i przez nas) już na etapie tworzenia kanału.
Po uzupełnieniu podstawowych informacji, w kolejnym kroku można spersonalizować kanał, czyli w tym momencie możemy uporządkować informacje i dodać baner.
Grafika, która będzie służyć jako zdjęcie w tle naszego kanału YouTube, może być powiązana z brandem lub działalnością firmy. Obrazek, który zostanie umieszczony, musi wyglądać estetycznie i pasować do wytycznych, jakie narzuca YouTube. Zalecany rozmiar grafiki kanału: 2560 x 1440 o maksymalnym rozmiarze pliku 6 MB.
Optymalizacja treści pod filmikiem jest niezwykle istotna, ponieważ opis filmu to jeden z najważniejszych jego elementów. Tekst, który znajduje się pod filmikiem musi dokładnie opisywać co znajduje się w publikowanym materiale. Opis powinien zachęcić użytkowników do dłuższego oglądania obecnego filmu oraz do oglądania poprzednich oraz nowych filmów.
Jak w każdej treści, tak również tutaj powinna znaleźć się wybrana fraza kluczowa – ta sama, która zostanie użyta w tytule i nazwie pliku filmu. Zwróć też szczególną uwagę na:
Jak na każdej stronie internetowej ważne są parametry techniczne. Tak jest również z publikowanymi na YouTubie filmikami.
Poza wyżej opisanymi parametrami, nad którymi jesteśmy w stanie pracować, bardzo istotny jest sam filmik, który musi przypaść do gustu użytkownikowi. Na pozycjonowanie filmów na YouTube wpływają reakcje internautów.
Dodatkowo ważnymi atrybutami dla YouTube są:
YouTube już od dawna nie jest tylko kanałem dla muzyków i źródłem śmiesznych filmików. Coraz częściej staje się kanałem marketingowym. Liczne firmy wykorzystują kanały YouTube, aby informować o swoich produktach, promocjach oraz spotach reklamowych. Warto korzystać z tego medium w swojej strategii SEO.
Rocket Media Sp. z o.o.
ul. Januszowicka 5
53-135 Wrocław
KRS: 0000490521
NIP: 8943050211