Spis treści:
Na wyniki wyszukiwania wpływa coraz więcej czynników, dlatego wyznaczniki, takie jak Domain Authority czy PageRang mogą być pewnymi wskazówkami na ten temat. Warto powiedzieć kilka słów o nich oraz o tym, jak można je wykorzystać.
wybranie “około 200 stron (tzw : “seed pages”), których status musi zostać potwierdzony przez operatora za pomocą tzw. „Quality Review”, a następnie, po wybraniu tzw. „dobrych” stron, TrustRank porównuje kolejne strony do tych już wcześniej wybranych i zatwierdzonych jako dobre i nadaje im odpowiednią punktację TR.²
Domeny, które chcą otrzymać wysoką ocenę w tym algorytmie, muszą mieć unikalną i merytoryczną treść, sporą liczbę zaindeksowanych stron, istnieć kilka lat oraz być wartościowymi dla użytkownika. Strony z wysokim TrustRankiem są nie tylko pożądane przez właścicieli stron, dla pozycjonerów taka domena jest idealnym miejscem na umieszczenie swojego linka. Najwyższymi ocenami TrustRank cieszą się witryny rządowe, oficjalne strony dużych firm oraz takie, które przyciągają miliony użytkowników. Wszystkie te wymogi sprawiają, że mało domen może poszczycić się wysoką oceną TrustRank.
Warto zauważyć, że wszystkie te współczynniki dotyczą w mniejszym lub większym stopniu backlinków domeny. Tym samym odzwierciedlają one aktualne zalecenia na temat podnoszenia jakości i różnorodności linków, o czym pisaliśmy na naszym seoblogu wcześniej. W algorytmie PageRank jakość linków jest niedoceniana, dlatego współczynnik ten coraz mniej interesuje pozycjonerów. Z kolei domena z wysokim Domain Authority czy Trust Rank będzie miała spore szanse na wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania.
W pozycjonowaniu efekt synergii jest najważniejszy, a więc odpowiednia optymalizacja strony i wszelkie linki przychodzące i wychodzące z domeny będą składać się na pożądany efekt. Jak można się domyśleć, dokładny wpływ tych czynników na pozycję w SERP-ach Google trzyma w tajemnicy, dlatego wysoka wartość TrustRank, PageRank czy Domain Authority może nie przesądzić o dostaniu się do Top 10. Pozostaje więc uzbrojenie się w cierpliwość, stosowanie się do wskazówek dla webmasterów, a wtedy nasza domena ma szanse zebrać wysokie noty i otrzymać stosowną nagrodę.
Źródła:
1. Page Rank co to jest, Page Rank, 24 września 2012
2.Narzędzia do mierzenia TrustRank, Pierwsza Pozycja, 24 września 2012
3. PageRank co to jest, Linkbazar, 24 września 2012
Rocket Media Sp. z o.o.
ul. Strzegomska 140A
54-429 Wrocław
KRS: 0000490521
NIP: 8943050211
Szanowny Kliencie, chcemy oferować Ci usługi i materiały marketingowe, które będą przydatne w rozwoju Twojej firmy. Naszym celem jest precyzyjne i skuteczne wsparcie Twojego biznesu. Żeby móc go osiągnąć, potrzebujemy Twojej zgody na dopasowanie naszych działań do Twojego zachowania. Gwarantujemy, że zadbamy o Twoją prywatność, Twoje dane będą u nas bezpieczne, a Ty będziesz mógł cofnąć swoją zgodę w każdej chwili poprzez specjalny formularz, który utworzyliśmy na podstronie polityka prywatności.
Prosimy o zapoznanie się z treścią i wyrażenie zgody:
Zgadzam się na przechowywanie w moim urządzeniu plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych zapisywanych w tych plikach, które pozostawiam w ramach korzystania z niniejszego Serwisu. Mam świadomość, że moje dane będą przetwarzane w celu analizy mojego zachowania na stronie Rocketmedia.pl przez Rocket Media Sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu przy ul. Strzegomskiej 140A oraz zaufanych partnerów tej firmy. Zgodę mogę wycofać w każdej chwili za pomocą formularza zamieszczonego w zakładce polityka prywatności.