Tak działa SEO! Wzrost sprzedaży o 450% i rozpoznawalność w całej Polsce

Przeczytasz w około: 8 minut

Wróć do Case Studies

Na start mieli w kieszeni 10 tys. zł. Dziś wartość samego parku maszynowego nieznanej do niedawna wrocławskiej firmy przekracza już milion złotych. Media piszą o Ideashirt jako o „koszulkowym imperium”. Poznajcie historię naszego klienta. Z dumą możemy przyznać, że mieliśmy swój udział w jego sukcesie.

Gdy rozpoczynaliśmy współpracę w marcu 2015 r., Ideashirt była niewielką firmą działającą głównie na rynku lokalnym we Wrocławiu. Mało kto kojarzył markę, niewiele osób odwiedzało stronę sklepu, a wpisując w Google „koszulki z nadrukiem”, próżno było szukać linku do Ideashirt na pierwszej stronie wyszukiwarki.

Dziś, po wpisaniu najpopularniejszych fraz dla sklepu z koszulkami z nadrukiem, strona naszego klienta pojawia się na samej górze strony. Produkty sprzedają się w całej Polsce, a o sukcesie marki chętnie piszą portale internetowe.

Ideashirt – kim jest nasz klient?

Screen kreatora koszulek

Ideashirt to firma z branży odzieżowej. Prowadzi sklep stacjonarny we Wrocławiu oraz platformę e-commerce, przez którą można projektować i zamówić koszulkę z własnym nadrukiem.

Generator nadruków jest tak prostym systemem, że umożliwia stworzenie dowolnego wzoru w kilka minut. Jak podkreśla jeden z założycieli Ideashirt Michał Błauciak, zamówienia bez problemu składają nawet 6-letnie dzieci.

Pierwsze spotkanie

Klient pojawił się u nas ze sprecyzowanymi potrzebami. Zorientowany w branży e-commerce i świadomy możliwości e-marketingu, doskonale wiedział, że jego biznes potrzebuje przede wszystkim dobrego SEO.

Wcześniej podejmował już próby pozycjonowania swojego sklepu w wyszukiwarce Google. Przez jakiś czas skutecznie, ale pewnego dnia zauważył, że przestał pojawiać się w pierwszej dziesiątce wyników (tzw. TOP 10). To przełożyło się na spadek zamówień. Zaniepokojony zwrócił się do naszej firmy o pomoc w rozwiązaniu tego problemu.

Potrzeby i cele

Szybko ustaliliśmy, że spadek z TOP10 to wynik nałożonego na klienta filtra Google, czyli „kary” za stosowanie niepożądanych przez wyszukiwarkę praktyk SEO. Brak doświadczenia i aktualnej wiedzy z zakresu pozycjonowania, może skończyć się właśnie w ten sposób.

Klient zgłosił się do nas z konkretnym problemem. Jego wyniki w Google drastycznie spadały

W rozmowie z klientem udało nam się odkryć też jego głębsze potrzeby. Powrót do TOP10 był tylko jedną z nich. Twórcy Ideashirt chcieli także zwiększyć rozpoznawalność marki i dotrzeć z informacją o istnieniu produktów oferowanych przez firmę nie tylko do mieszkańców Wrocławia. Zależało im też na budowaniu pozytywnego wizerunku wokół swojej działalności. Do tej pory stykali się raczej z opinią, że projektowanie własnej koszulki jest trudne i długotrwałe. Chcieli ją zmienić.

Dzięki pracy zespołowej i intensywnej komunikacji z klientem, wpadamy na najlepsze pomysły.

Podsumowując, ustaliliśmy wspólnie, że naszym celem będzie:

  • Usunięcie filtra nałożonego przez Google,
  • Powrót do listy TOP 10 w wynikach wyszukiwania,
  • Zwiększenie sprzedaży produktów Ideashirt,
  • Zwiększenie rozpoznawalności marki (również poza Wrocławiem).

Jak się z nami pracowało?

Twórcy Ideashirt od początku nam ufali (trafili do Rocket Media z polecenia innego naszego klienta). Mieliśmy więc niemal pełną swobodę w prowadzeniu działań związanych z pozycjonowaniem. Oczywiście konsultowaliśmy każdy pomysł, ale propozycje zmian w strategii i wprowadzania zmian optymalizacyjnych w serwisie były przyjmowane z entuzjazmem i szybko akceptowane. To pozwalało na sprawne podejmowanie działań.

Dzięki zaufaniu i szybkim reakcjom na linii agencja-klient, oczekiwanie na efekty nie przeciągało się.

Walka o pozycje krok po krok

Dobra strategia i skrupulatna realizacja była kluczem do sukcesu.

W przypadku każdego klienta, dobieramy działania SEO do indywidualnych potrzeb. Z potrzeb tworzymy cele, z problemów – wyzwania. Naszą strategią w przypadku Ideashirt, było w kolejności:

Usunięcie filtra:

  • Trzykrotna analiza linków i zrzeczenie się części z nich
  • Czyszczenie linków

Powrót na wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania

  • Zwiększenie nasycenia słów kluczowych na stronie internetowej
  • Dodanie unikalnych opisów kategorii
  • Stałe prace optymalizacyjne na stronie
  • Prowadzenie bloga firmowego, który umożliwił zdynamizowanie strony
  • Wprowadzanie na www kolejnych słów kluczowych i dodatkowych treści, co Google traktuje jako ogromną zaletę
  • Zmiana subdomen, które tworzyły się podczas zakładania konta na stronie na typ nofollow
  • Zmniejszenie ilości podstron w serwisie do potrzebnego minimum (kanibalizacja fraz – jedna fraza wyświetlała się na ok 5 podstronach)
  • Stała analiza konkurencji i linków

Zwiększenie sprzedaży produktów Ideashirt:

  • Położenie akcentu na działaniach związanych ze słowami kluczowymi, które konwertują (skutkują zamówieniami)
  • Wprowadzanie na bloga treści o charakterze marketingowym
  • Wprowadzenie rozwiązań UX (według naszych wytycznych), które miały ułatwić użytkownikom poruszanie się w portalu. Klient początkowo był niechętny wprowadzaniu zmian na stronie, ale pierwsze efekty przekonały go, by nam zaufał.
  • Wprowadzenie kampanii Google Adwords (w ostatnim etapie sprzedaży)
  • Real-time marketing. Promując produkty z nadrukiem (nie tylko koszulki!) na blogu, pisaliśmy o aktualnych wydarzeniach. Ten pomysł początkowo nie podobał się klientowi, ale na szczęście udało nam się go przekonać – to real-time marketing ostatecznie sprawił, że wskoczyliśmy z powrotem na 3 miejsce w wyszukiwarce Google
  • SEO lokalne

Zwiększenie rozpoznawalności marki (również poza Wrocławiem):

  • Tworzenie nowych Landing Pages pod pozycjonowanie lokalne w największych miastach w Polsce
  • Dopasowanie komunikacji do odbiorców. Na Facebooku skupialiśmy się na młodszych odbiorcach, do starszych docieraliśmy poprzez bloga
  • SEO lokalne
  • Real-time marketing lokalny

Zbudowanie pozytywnego wizerunku firmy (proste i szybkie projektowanie koszulek):

  • Akcentowanie w komunikacji tego, jak proste jest projektowanie koszulek z Ideashirt
  • Tworzenie treści poradnikowych
  • Działania oparte o real-time marketing. Pozwoliły nam być bliżej klientów o szczególnych zainteresowaniach

Przeciwności losu

W każdym projekcie można natrafić na trudności. Ich przezwyciężenie daje największą satysfakcję.

Każdy projekt to wzloty i upadki. Również w przypadku Ideashirt natrafiliśmy na niespodziewane przeszkody, które musieliśmy pokonać. Problemem, który pojawił się na drodze do sukcesu okazała się być sezonowość produktu. W miesiącach od sierpnia do października, potencjał słów w TOP 10 wyraźnie spadł. W sezonie wakacyjnym ludzie po prostu nie szukali koszulek z nadrukiem tak często, jak w pozostałym okresie.

Sezonowość okazała się problemem

Mało tego, sam trend, jakim jest kupowanie koszulek z własnym nadrukiem nieustannie spada.

Spadający trend na zamawianie koszulek z nadrukiemSpadający trend na zamawianie koszulek z nadrukiem

By utrzymać rosnącą sprzedaż, poświęciliśmy długie godziny na analizę trendów. Skupiliśmy działania wokół kalendarza okolicznościowego i śledziliśmy wydarzenia lokalne w każdym większym mieście w Polsce.

Udało się! Mimo ogólnego spadku w branży, sprzedaż Ideashirt wciąż rośnie!

A teraz to, na co wszyscy czekali, czyli… EFEKTY!

Trzy lata współpracy przyniosły spektakularne efekty

Trzy lata współpracy przyniosły spektakularne efekty

CEL EFEKT
Wyjście z filtra Filtr zdjęty, sytuacja się już nigdy nie powtórzyła
Powrót do TOP 10 Kluczowe frazy są w TOP 3!
Zwiększenie sprzedaży w internecie Wzrost o 450 %!!!
Zwiększenie rozpoznawalności i budowa pozytywnego wizerunku Ideashirt jest znana w każdym dużym mieście w Polsce, a media piszą o sukcesie firmy*

 

Filtr, czyli „karę”, którą Google nałożyło na stronę Ideashirt za niepożądane działania SEO, usunęliśmy już w pierwszych tygodniach współpracy. Do dziś nasze działania są absolutnie poprawne i bezpieczne – sytuacja nie powtórzyła się ani razu.

Choć na początku współpracy liczyliśmy na powrót to TOP 10 w wynikach wyszukiwania Google, to udało się pójść krok naprzód. Klienci, którzy wpisują kluczowe frazy dla koszulkowego biznesu, znajdą stronę Ideashirt już w pierwszej trójce wyszukiwania!

Działania SEO przekładają się na sprzedaż w Internecie – to jasne. Ale wyniki współpracy z Ideashirt okazały się spektakularne. Klient był bardzo zadowolony z efektów działań organicznych, dlatego powierzył nam także działania płatne i contentowe. Z jakim skutkiem?

W trakcie trwania naszej umowy sprzedaż online wzrosła aż o 450 proc. Tak wysoki wynik to suma zaangażowania wielu specjalistów z różnych dziedzin. Wszystko zaczęło się jednak od solidnych, wysokich pozycji w Google!

sprzedaż online wzrosła aż o 450 proc.

EPILOG

A oto bohaterowie naszej historii!

A oto bohaterowie naszej historii!

Czy udało się zwiększyć rozpoznawalność marki i zbudować wokół niej pozytywny wizerunek? Przy wsparciu naszych copywriterów i dzięki „medialnemu” zmysłowi specjalistów ds. content marketingu, internauci mogli dowiedzieć się o Ideashirt m. in. z takich publikacji:  https://mambiznes.pl/wlasny-biznes/kwota-10-000-zl-stworzyli-koszulkowe-imperium-84427

Co dalej?

Nasza współpraca trwa. Inicjujemy kolejne działania, realizujemy coraz bardziej zaawansowane strategie i kampanie.

Jeśli chciałbyś pracować z nami i wznieść swój biznes na sprzedażowy szczyt (albo chociaż do TOP 3), skontaktuj się z nami.

Skontaktuj się z nami!

Case Study

Jak pozycjonować agencję social media? Case study pracy dla Frank & Greg

Marka Frank & Greg działa na rynku od 2021 roku – to kompleksowa agencja social media, wspierająca swoich klientów w prowadzeniu profili w mediach społecznościowych oraz tworzeniu spójnej komunikacji na wszystkich kanałach. Zobacz, jak specjaliści Rocket Media wsparli partnerów z Frank & Greg w zwiększeniu widoczności w sieci.

Czytaj więcej

262,5% wzrostu sprzedaży produktów, 1075% ROAS – case study klienta z branży finansowej

Jak osiągnąć sukces w najbardziej konkurencyjnych branżach? Zapraszamy do lektury naszego case study, w którym opisujemy przebieg kompleksowych działań, zrealizowanych dla firmy pożyczkowej, w zakresie pozycjonowania, content marketingu, kampanii płatnych oraz obsługi mediów społecznościowych.

Czytaj więcej

Zobacz, jakie efekty przyniosły naszemu klientowi podstawy SEO

W lutym 2021 roku do grona naszych klientów dołączyła firma Euroimpex  S.A.– dostawca oprogramowania i sprzętów drukujących dla przedsiębiorców, edukacji i administracji. Zapoznaj się z naszym artykułem i dowiedz się, jak podnieśliśmy ruch organiczny na stronie o 400% przy pomocy podstawowych narzędzi z arsenału SEO.

Czytaj więcej

Audyt UX czy audyt SEO – dlaczego warto zrobić obydwa?

Sprzedaż biletów, a może funkcja edukacyjna i informacyjna? Co powinno być nadrzędnym celem dla serwisów internetowych atrakcji turystycznych, teatrów, muzeów czy instytucji kultury?

Czytaj więcej

Kampania na medal! Jak zwiększyliśmy aż 5 – krotnie ROI w kampaniach sprzętu sportowego?

Dobrze przeprowadzona gra zespołowa – zrozumienie po stronie Klienta i Jego szybkie reagowanie na rekomendacje, a także zaangażowana praca całego zespołu i współpraca między działami SEO, PPC, Content&Strategy zaprocentowały wzrostem wyników.

Czytaj więcej

Wzrost przychodu o 70% z SEO i 92% z Google Ads

Wsparcie wielu kanałów promocji oraz płynne wykorzystanie budżetu, pozwoliły na osiągnięcie wyników praktycznie nieosiągalnych przy zastosowaniu tylko jednej formy promocji.

Czytaj więcej
Inne Case Study
ROCKET MEDIA

Rocket Media Sp. z o.o.
ul. Strzegomska 140A
54-429 Wrocław

KRS: 0000490521
NIP: 8943050211

Ochrona prywatności

Szanowny Kliencie, chcemy oferować Ci usługi i materiały marketingowe, które będą przydatne w rozwoju Twojej firmy. Naszym celem jest precyzyjne i skuteczne wsparcie Twojego biznesu. Żeby móc go osiągnąć, potrzebujemy Twojej zgody na dopasowanie naszych działań do Twojego zachowania. Gwarantujemy, że zadbamy o Twoją prywatność, Twoje dane będą u nas bezpieczne, a Ty będziesz mógł cofnąć swoją zgodę w każdej chwili poprzez specjalny formularz, który utworzyliśmy na podstronie polityka prywatności.

Prosimy o zapoznanie się z treścią i wyrażenie zgody:
Zgadzam się na przechowywanie w moim urządzeniu plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych zapisywanych w tych plikach, które pozostawiam w ramach korzystania z niniejszego Serwisu. Mam świadomość, że moje dane będą przetwarzane w celu analizy mojego zachowania na stronie Rocketmedia.pl przez Rocket Media Sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu przy ul. Strzegomskiej 140A oraz zaufanych partnerów tej firmy. Zgodę mogę wycofać w każdej chwili za pomocą formularza zamieszczonego w zakładce polityka prywatności.

Chcę korzystać z serwisu Rocket Media i  wyrażam zgodę