Spis treści:
SEO i AdWords to dwa różne podejścia do zagadnienia reklamy, skoncentrowanej wokół wyszukiwarki internetowej, a konkretnie wyszukiwarki Google, która jako jedyna dociera do prawie wszystkich użytkowników (a więc potencjalnych klientów z punktu widzenia reklamy) Internetu.
Czym różni się podejście pozycjonowania SEO od podejścia AdWords? Przede wszystkim tym, że AdWords to typowe, w pewnym sensie tradycyjne reklamy. Tutaj reklamodawca płaci za umieszczenie linków do swoich stron i produktów, aby potem czerpać z tego profit w postaci nowych odwiedzin od użytkowników. Reklamy tego typu pojawiają się na liście wyników wyszukiwania Google na samym jej początku, na końcu, a także w umieszczonym obok panelu. Oczywiście nadal większą część wyników wyszukiwania zajmują wyniki “nieopłacone”. I to właśnie na pozycji wśród tych wyników skupia się podejście drugie – pozycjonowanie SEO.
Główną zaletą AdWords jest przede wszystkim przewidywalność wyników oraz natychmiastowość działania. Płacisz – masz, reklama pojawia się natychmiast u odpowiednich (według algorytmów Google i słów kluczowych) odbiorców. Warto nadmienić, że opłaty dotyczące publikacji reklam zależą od ilości kliknięć w reklamy. Przewidywalność polega natomiast na braku spontanicznych zmian w skuteczności kampanii, co wynikać może ze zmian w algorytmach Google, dotyczących… pozycjonowania. Wielu specjalistów SEO obawia się wszelkich “nowości” w wyszukiwarce Google właśnie ze względu na coraz surowsze algorytmy, filtrujące bezwzględnie strony w poszukiwaniu spamu czy ogólnie bezwartościowej treści. Gdy klient korzysta z AdWords, algorytmy Google nie są mu straszne. Niemniej – musi płacić. AdWords to więc rozwiązanie dla wygodnych, których zwyczajnie “stać”.
SEO, choć też może być dla danej firmy kosztowne, zależy głównie od umiejętności specjalisty lub od skuteczności całej firmy, zajmującej się pozycjonowaniem. Koszty takie są jednak opłacalne w dłuższej perspektywie – wartość budowanego zaplecza, a także dbałość o zawartość strony, dostarczanie aktualnych treści, a także profile na portalach społecznościowych to wartość trwała, która nigdzie nie “ucieknie”, w przeciwieństwie do reklam AdWords, które znikną z wyników wyszukiwania w momencie, w którym klient przestanie płacić Google.
Każde z rozwiązań, SEO i AdWords, ma swoje wady i zalety, a także dopasowane jest do innych wymagań. Czasami zamiast doraźnej reklamy, przyda się dłuższa kampania i budowa struktury całego marketingu internetowego firmy. I wtedy pozycjonowanie okaże się wyborem zwycięskim.
Rocket Media Sp. z o.o.
ul. Strzegomska 140A
54-429 Wrocław
KRS: 0000490521
NIP: 8943050211
Szanowny Kliencie, chcemy oferować Ci usługi i materiały marketingowe, które będą przydatne w rozwoju Twojej firmy. Naszym celem jest precyzyjne i skuteczne wsparcie Twojego biznesu. Żeby móc go osiągnąć, potrzebujemy Twojej zgody na dopasowanie naszych działań do Twojego zachowania. Gwarantujemy, że zadbamy o Twoją prywatność, Twoje dane będą u nas bezpieczne, a Ty będziesz mógł cofnąć swoją zgodę w każdej chwili poprzez specjalny formularz, który utworzyliśmy na podstronie polityka prywatności.
Prosimy o zapoznanie się z treścią i wyrażenie zgody:
Zgadzam się na przechowywanie w moim urządzeniu plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych zapisywanych w tych plikach, które pozostawiam w ramach korzystania z niniejszego Serwisu. Mam świadomość, że moje dane będą przetwarzane w celu analizy mojego zachowania na stronie Rocketmedia.pl przez Rocket Media Sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu przy ul. Strzegomskiej 140A oraz zaufanych partnerów tej firmy. Zgodę mogę wycofać w każdej chwili za pomocą formularza zamieszczonego w zakładce polityka prywatności.