Spis treści:
Chcecie uatrakcyjnić wyniki wyszukiwania? Nic prostszego. W poniższym artykule dowiecie się czym są Rich Snippets, na czym polegają oraz jak je wykorzystać i zaimplementować.
Rich Snippets w najprostszym tego słowa znaczeniu to dodatkowe informacje, które pojawiają się w wynikach wyszukiwania. Mogę one występować w postaci tekstu czy grafiki. Dodatkowe informacje takie jak cena, dostępność czy średnia ocena danego produktu. Wykorzystanie rich snippets obrazuje poniższy obrazek:
Snippets możemy wykorzystać m.in na stronach z :
Korzyściami wynikającymi z wykorzystywania może być m.in. przyciąganie uwagi użytkowników do naszych wyników wyszukiwania. Może to spowodować, że nawet mimo niższej pozycji możemy uzyskać porównywalną w niektórych przypadkach większą ilość kliknięć. Prezentowane wyniki wyszukiwania wraz z dodatkowymi informacjami są swego rodzaju wskazówkami dla internautów czego mogą spodziewać się na stronie. Warto zauważyć także, że dzięki rich snippets wzrasta CTR oraz zmniejsza się współczynnik odrzuceń.
Istnieją trzy sposoby, standardy organizowania danych. Zaliczamy do nich mikroformaty, mikrodane oraz rdf’y. Obecnie skoncentrowano się na mikrodanych co nie oznacza, że Google przestało wspierać pozostałe formaty. Wręcz przeciwnie!
Do budowy rich snippets wykorzystuję się schema.org czyli witrynę, która dokumentuje schematy znaczników wspierane przez współpracujące ze sobą wyszukiwarki tj. Google, Microsoft i Yahoo! W schema.org każdy rodzaj danych lub podmiot może zostać opisany dzięki znacznikom na ich witrynie.
Korzystając ze schematów schema.org musimy koniecznie poznać działanie trzech atrybutów, z których one się składają a mianowicie itemscope, itemprop, itemtype. Poniżej prezentacja zastosowania tych atrybutów do opisania filmu:
Rich Snippets to jedna z kwestii, którą warto rozważyć projektując stronę internetową. Zastosowanie dodatkowych informacji na pewno nie zaszkodzi a wręcz pomoże zwiększając ruch na stronie. Ważne jest aby pamiętać, że własnie rich snippets to jeden z elementów optymalizacji strony, który jest bardzo ważny, ważniejszy niż same linki. Pamiętajmy o tym!
Rocket Media Sp. z o.o.
ul. Januszowicka 5
53-135 Wrocław
KRS: 0000490521
NIP: 8943050211