Rich Snippets w pigułce

Przeczytasz w około: 2 minuty

Spis treści:

Chcecie uatrakcyjnić wyniki wyszukiwania? Nic prostszego. W poniższym artykule dowiecie się czym są Rich Snippets, na czym polegają oraz jak je wykorzystać i zaimplementować.

Rich Snippets? A co to?

Rich Snippets w najprostszym tego słowa znaczeniu to dodatkowe informacje, które pojawiają się w wynikach wyszukiwania. Mogę one występować w postaci tekstu czy grafiki. Dodatkowe informacje takie jak cena, dostępność czy średnia ocena danego produktu. Wykorzystanie rich snippets obrazuje poniższy obrazek:

Przykład Rich Snippets

Snippets możemy wykorzystać m.in na stronach z :

  • przepisami kulinarnymi gdzie wykorzystamy np.  zdjęcia przepisu i oceny przepisu
  • rezerwacjami hotelów gdzie wykorzystamy np. średnią oceny hotelu, zakres cen czy ilość gwiazdek
  • wydarzeniach gdzie wykorzystamy np. miejsce wydarzenia, datę czy link do zakupu biletów
  • blogami gdzie wykorzystamy np.  zdjęcie autora oraz imię i nazwisko

Zalety Rich Snippets

Korzyściami wynikającymi z wykorzystywania może być m.in. przyciąganie uwagi użytkowników do naszych wyników wyszukiwania. Może to spowodować, że nawet mimo niższej pozycji możemy uzyskać porównywalną w niektórych przypadkach większą ilość kliknięć. Prezentowane wyniki wyszukiwania wraz z dodatkowymi informacjami są swego rodzaju wskazówkami dla internautów czego mogą spodziewać się na stronie. Warto zauważyć także, że dzięki rich snippets wzrasta CTR oraz zmniejsza się współczynnik odrzuceń.

Rich Snippets dla witryny internetowej

Istnieją trzy sposoby, standardy organizowania danych. Zaliczamy do nich mikroformatymikrodane oraz rdf’y. Obecnie skoncentrowano się na mikrodanych co nie oznacza, że Google przestało wspierać pozostałe formaty. Wręcz przeciwnie!

Do budowy rich snippets wykorzystuję się schema.org czyli witrynę, która dokumentuje schematy znaczników wspierane przez współpracujące ze sobą wyszukiwarki tj. Google, Microsoft i Yahoo! W schema.org każdy rodzaj danych lub podmiot może zostać opisany dzięki znacznikom na ich witrynie.

Witryna schema.org

Korzystając ze schematów schema.org musimy koniecznie poznać działanie trzech atrybutów, z których one się składają a mianowicie itemscopeitempropitemtype. Poniżej prezentacja zastosowania tych atrybutów do opisania filmu:

Przykład schemat opisu filmu

Podsumowanie

Rich Snippets to jedna z kwestii, którą warto rozważyć projektując stronę internetową. Zastosowanie dodatkowych informacji na pewno nie zaszkodzi a wręcz pomoże zwiększając ruch na stronie. Ważne jest aby pamiętać, że własnie rich snippets to jeden z elementów optymalizacji strony, który jest bardzo ważny, ważniejszy niż same linki. Pamiętajmy o tym!

ROCKETMEDIA

Rocket Media Sp. z o.o.
ul. Wagonowa 2D
53-609 Wrocław

KRS: 0000490521
NIP: 8943050211

Ochrona prywatności

Szanowny Kliencie, chcemy oferować Ci usługi i materiały marketingowe, które będą przydatne w rozwoju Twojej firmy. Naszym celem jest precyzyjne i skuteczne wsparcie Twojego biznesu. Żeby móc go osiągnąć, potrzebujemy Twojej zgody na dopasowanie naszych działań do Twojego zachowania. Gwarantujemy, że zadbamy o Twoją prywatność, Twoje dane będą u nas bezpieczne, a Ty będziesz mógł cofnąć swoją zgodę w każdej chwili poprzez specjalny formularz, który utworzyliśmy na podstronie polityka prywatności.

Prosimy o zapoznanie się z treścią i wyrażenie zgody:
Zgadzam się na przechowywanie w moim urządzeniu plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych zapisywanych w tych plikach, które pozostawiam w ramach korzystania z niniejszego Serwisu. Mam świadomość, że moje dane będą przetwarzane w celu analizy mojego zachowania na stronie Rocketmedia.pl przez Rocket Media Sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu przy ul. Wagonowej 2d oraz zaufanych partnerów tej firmy. Zgodę mogę wycofać w każdej chwili za pomocą formularza zamieszczonego w zakładce polityka prywatności.

Chcę korzystać z serwisu Rocket Media i  wyrażam zgodę