Są dwie przeszkody, które musisz pokonać, jeśli chcesz promować swoją kancelarię w internecie. Pierwsza jest związana z wizerunkiem. Nie zawsze wystarczy zdjęcie w todze, by wzbudzić zainteresowanie klienta. Zwłaszcza, że takich zdjęć są tysiące. Drugą przeszkodą są przepisy, które ograniczają Twoje prawo do reklamy usługi.

Na szczęście znamy kilka sposobów na to, by zwiększyć liczbę klientów bez naruszania prawa. Pomożemy Ci stworzyć wizerunek eksperta otwartego na potrzeby innych i podpowiemy, co należy zrobić, by jak najwięcej osób dowiedziało się o Twoich usługach. Wystarczy, że poznasz nasze wskazówki i zaczniesz sukcesywnie wcielać je w życie.

Krok 1. Kreuj ekspercki, ale przyjazny wizerunek z pomocą content marketingu.

Doświadczenie i wiedza to wartości, których szukają wszyscy klienci kancelarii prawnych. A jak najlepiej pokazać swoje kwalifikacje i fachowe podejście do spraw? Wykorzystując narzędzia content marketingu! Ta forma promocji nie jest bezpośrednia, nie wzywa wprost do korzystania z konkretnych usług, dlatego można dzięki niej w subtelny sposób wzbudzić zainteresowanie Twoją kancelarią.

Content Marketing

Content Marketing jest niezbędny dla skutecznego zwiększenia sprzedaży – dotyczy to przede wszystkim wymagających branż, takich jak Twoja.

Zanim zaczniesz cokolwiek pisać, zastanów się do kogo chcesz kierować treści. Wiele kampanii marketingowych okazuje się stratą czasu właśnie dlatego, że nie były tworzone z myślą o konkretnym odbiorcy. Jeśli jesteś radcą prawnym współpracującym głównie z branżą deweloperską, nie chcesz, by zgłaszały się do Ciebie osoby fizyczne szukające wsparcia w procesie karnym.

Skup się na swojej specjalizacji i wypisz, w jakich sprawach czujesz się ekspertem. Pomyśl też, jakie potrzeby mogą mieć Twoi klienci, na czym im zależy i z czym zwykle mają problem.

Taka baza wiedzy to dobra podstawa do tego, żeby działać w content marketingu i tworzyć treści na różne kanały, takie jak:

Strona WWW

Strona internetowa to zwykle pierwsza rzecz, którą widzi potencjalny klient nim zdecyduje się na rozmowę. Na jej podstawie łatwo wyrobić sobie zdanie na temat kancelarii. Dlatego zacznij realizację planu marketingowego od przeczytania, jakie treści są zamieszczone na Twojej stronie. Sprawdź, czy ich ogólny przekaz zgadza się z rzeczywistą misją kancelarii. Zobacz też, czy wszystkie teksty są napisane w przystępny sposób, bez użycia skomplikowanych formułek prawniczych – one skutecznie odstraszają Twoich klientów. Internetowy odbiorca czuje zaufanie do osób, które pozwalają mu czuć się mądrym. Niezrozumiały język wywołuje odwrotny skutek.

Stwórz stronę internetową, która jest zrozumiała. Specjalistyczne, niezrozumiałe sformułowania zostaw w aktach sprawy.

Stwórz stronę internetową, która jest zrozumiała i angażuje odbiorców. Specjalistyczne, niezrozumiałe sformułowania zostaw w aktach sprawy.

Zadbaj o to, by każdy znalazł na stronie najważniejsze informacje, takie jak opisy specjalizacji, firmy oraz odpowiedzi na często zadawane pytania. W treści powinny się też znaleźć wezwania do działania. Proste frazy np. Zadaj nam pytanie albo Opowiedz nam o swojej sprawie będą dobrą zachętą skłaniającą do nawiązania kontaktu.

Warto też zamieścić na stronie rekomendacje klientów. Wzbudzają zaufanie i zachęcają do bliższego zapoznania się z ofertą. Zadbaj też o to, by na witrynie pojawiły się informacje o współpracownikach. Nie tylko te związane z ich ścieżką edukacyjno-zawodową, ale też dotyczące życia poza kancelarią. Warto wspomnieć o zainteresowaniach albo posiadanych zwierzętach. To ociepli wizerunek prawników i sprawi, że staną się mniej niedostępni i bardziej otwarci na ludzkie problemy. Z takimi osobami po prostu chce się współpracować!

Blog

Dla przeciętnego Kowalskiego większość przepisów brzmi niezrozumiale, dlatego jest mu potrzebny ktoś, kto potrafi je wytłumaczyć w prosty sposób. Kimś takim możesz być Ty – wystarczy, że zaczniesz prowadzić bloga. Pokaż, że wiedza o prawie nie jest zarezerwowana tylko dla wtajemniczonych! Dzięki blogowi możesz udowodnić, że jesteś ekspertem, ale takim, który zaopiekuje się klientem i poprowadzi go za rękę. Ważna jest przy tym regularność, dlatego postaraj się publikować artykuły przynajmniej raz w tygodniu. Jeśli teksty się spodobają, zaczną być polecane, a wieść o Twojej kancelarii pójdzie w świat.

Ludzie dzielą się na blogach tym, w czym są najlepsi. Twoją mocną stroną jest wiedza. Przekazuj ją!

Ludzie dzielą się na blogach tym, w czym są najlepsi. Twoją mocną stroną jest wiedza. Przekazuj ją!

Złote zasady pisania tekstów blogowych

  • poruszaj tematy, które są ciekawe dla grupy docelowej – możesz wykorzystać pytania, które często zadają Twoi klienci i na tej podstawie tworzyć artykuły,
  • staraj nie pisać zbyt ogólnie – skup się na konkretnych kwestiach i problemach,
  • nie używaj branżowego języka, stosuj proste wyrażenia (uznany za wielkiego pisarza Ernest Hemingway, pisał swoje książki językiem 8-klasisty),
  • od czasu do czasu nawiązuj do aktualnych wydarzeń i analizuj je pod kątem prawnym,
  • informuj o nowych przepisach, które mają wkrótce wejść w życie.

Nie każdy ma lekkie pióro, dlatego outsourcing usług copywriterskich w przypadku bloga może być najlepszym pomysłem. Ważna jest jednak ścisła współpraca pomiędzy kancelarią a autorem tekstu. Dzięki temu treści będą miały ekspercki charakter, a jednocześnie będą w pełni zrozumiałe i interesujące dla czytelnika. Tę skuteczną formę współpracy udało nam się wypracować z wieloma kancelariami prawnymi.

E-book

Przy przeglądaniu stron www na pewno zdarzyło Ci się kiedyś trafić na propozycję pobrania darmowego e-booka z poradami. Ta forma marketingu ma ogromny potencjał w branży prawniczej. Już kilkunastostronicowy, ilustrowany plik, pozwala szczegółowo wytłumaczyć wybrane zagadnienie. Oferując go za darmo klientom zbudujesz ekspercki wizerunek, a osoby które dzięki niemu znajdą ważne informacje będą bardziej skłonne do tego, by korzystać z Twoich usług.

Poza tym, e-book to dobry sposób na generowanie leadów sprzedażowych, czyli tworzenie bazy osób potencjalnie zainteresowanych usługami prawniczymi. Opłatą za jego pobranie jest bowiem pozostawienie swoich danych kontaktowych.

Darmowy poradnik to nie tylko sposób na wdzięczność klienta, ale też sposób na zdobycie jego danych kontaktowych.

Darmowy poradnik to nie tylko sposób na wdzięczność klienta, ale też sposób na zdobycie jego danych kontaktowych.

3 wskazówki przydatne przy tworzeniu e-booków

  • temat powinien dotyczyć czegoś, co często ciekawi klientów – może być np. związany z nowymi przepisami, które zaczną niedługo obowiązywać albo popularnymi zagadnieniami rodzącymi problemy wśród grupy docelowej (np. Wszystko, co musisz wiedzieć o RODO, albo 10 błędów popełnianych podczas rozwodu),
  • używaj prostego języka – to nie publikacja, która ma wzbudzić podziw kolegów z branży, lecz poradnik, który zdobędzie dla Ciebie klientów,
  • dodawaj ilustracje – stanowią ładny dodatek do treści, a poza tym dane będą łatwiejsze w odbiorze, jeśli pokażesz je na czytelnych wykresach albo infografikach.

Media społecznościowe

Facebook i Instagram to media w których musisz skrócić dystans, jeśli chcesz osiągnąć sukces. LinkedIn i Twitter mogą być już bardziej formalne, ale wciąż musisz pamiętać o tym, że piszesz do ludzi!

Facebook i Instagram to media w których musisz skrócić dystans, jeśli chcesz osiągnąć sukces. LinkedIn i Twitter mogą być już bardziej formalne, ale wciąż musisz pamiętać o tym, że piszesz do ludzi! Obecność kancelarii w mediach społecznościowych może być dobrą okazją do tego, żeby pokazać ją od nieco innej, mniej formalnej strony.

Wybór konkretnych platform zależy głównie od tego, do kogo chcesz trafiać ze swoim przekazem. Na przykład Facebook jest skierowany do osób, które szukają przede wszystkim rozrywki i np. wypełnienia czasu w drodze do pracy. Ta platforma pozwala bezpośrednio zaangażować się w interakcję z użytkownikami, którzy mogą później chcieć nawiązać współpracę.

Z kolei LinkedIn jest skierowany głównie do przedsiębiorców, osób szukających pracy i takich, które chcą rozwijać swoją karierę. To dobry sposób na to, by trafiać do klientów z konkretnych branż.

Skutecznym narzędziem może się też okazać Twitter. To świetne miejsce do wymiany myśli i komentowania bieżących wydarzeń, także tych powiązanych z orzecznictwem.

Co publikować w mediach społecznościowych?

  • informacje o pojawieniu się nowej publikacji na blogu,
  • treści z życia firmy, np. zdjęcia psa jednego z pracowników, który przyprowadził go do kancelarii albo fotografię przedstawiającą tony segregatorów i papierów,
  • informacje o konferencjach, w których biorą udział przedstawiciele kancelarii,
  • infografiki – z ich pomocą przedstawisz najważniejsze zmiany w prawie planowane na nadchodzący miesiąc albo branżowe ciekawostki,
  • zdjęcia członków swojego zespołu,
  • krótkie materiały wideo(wystarczy nawet 15 s) – mogą np. zapowiadać nowe wydarzenia planowane przez kancelarię albo zachęcać do czytania bloga.

Prowadzenie konta w mediach społecznościowych wymaga regularności w dodawaniu wpisów. Warto też poza tym udzielać się w dyskusjach na grupach tematycznych i pamiętać o dodawaniu komentarzy. Jeśli masz dużo pracy, zdecyduj się na outsourcing takiej usługi.

Krok 2. Wykorzystaj triki SEO i daj się zauważyć!

Jeżeli kogoś nie ma w Google, to znaczy, że nie istnieje. W końcu potencjalni klienci nie widzą o jego istnieniu! Dlatego zaraz po marketingu treści warto pomyśleć o SEO, czyli pozycjonowaniu strony w wyszukiwarce. To pozwoli znaleźć witrynę osobom zainteresowanym usługami prawniczymi.

Bądź widoczny!

Bądź widoczny!

7elementów SEO, o których warto pamiętać

  1. Słowa kluczowe w tekstach odwołujące się do:
  • specjalizacji, np. prawo handlowe prawnik – jeśli fraza będzie konkretna, masz większe szanse trafić na osobę rzeczywiście zainteresowaną Twoimi usługami,
  • lokalizacji, np. prawnik warszawa – geotargeting jest szczególnie ważny w przypadku usług prawniczych, które są oferowane zazwyczaj osobom z najbliższej okolicy. To właśnie oni stanowią najbardziej prawdopodobne grono klientów.

Dzięki słowom kluczowym roboty wyszukiwarki wiedzą, jakie treści znajdują się na stronie. Na tej podstawie określają, czy dana witryna powinna znaleźć się w wynikach wyszukiwania przy konkretnych zapytaniach.

  1. Krótkie adresy URL, których treść odpowiada temu, co jest zamieszczone na stronie – osoby korzystające z wyszukiwarki często czytają adresy URL, kiedy wybierają które strony chcą sprawdzić. Dlatego nie powinno się stosować zbyt długich adresów, które nie informują o czym jest witryna. Warto też zamieszczać w URL słowa kluczowe.

 

  1. Linkowanie wewnętrzne, czyli linki zamieszczane w treści prowadzące do innych podstron tej samej witryny. Przykładowo tekst na blogu może zawierać odnośnik do strony specjalizacji. Takie linkowanie będzie dobrze postrzegane przez roboty wyszukiwarki.

 

  1. Linkowanie zewnętrzne –poproś klientów i partnerów biznesowych, żeby wspomnieli o Twojej kancelarii na swojej stronie i dodali link do Twojej domeny. To doskonały sposób na podwyższenie swojej pozycji w Google.

 

  1. Podpisywanie ilustracji do artykułów– kiedy dodajesz grafikę do blogowego tekstu, pamiętaj o tym, by ją opisać z wykorzystywaniem słów kluczowych. Uzupełnij również tekst alternatywny. Powinien być zwięzły i krótko odnosić się do treści artykułu.

 

  1. Optymalizacja wizytówki w Google Maps – to ważny krok dla firm, które oferują usługi lokalnie. Uzupełnij wymagane dane w profilu i pamiętaj, żeby odpowiadać na opinie o kancelarii, nawet te negatywne.

 

  1. Szybkość ładowania witryny – można ją sprawdzić w Google PageSpeed Insights. Jeśli trwa zbyt długo, odwiedzający mogą się poczuć zniechęceni i zrezygnować z wejścia na stronę.

Krok 3. Trafiaj do szerszego grona odbiorców dzięki SEM

Wykorzystujesz to motto w swoich działaniach dla klientów - wykorzystaj je także dla dobra swojej kancelarii!

Wykorzystujesz to motto w swoich działaniach dla klientów – wykorzystaj je także dla dobra swojej kancelarii!

Przepisy zakazujące reklamy usług radcowskich i adwokackich skutecznie utrudniają życie polskim prawnikom. Na konsekwencje na pewno narazisz się działając na wzór amerykańskich kolegów po fachu i stawiając w mieście wielki billboard ze swoją podobizną. Są jednak sposoby, które pozwolą Ci zdobyć klientów legalnie i bardziej skutecznie.

Możesz bowiem bez obaw promować swoją kancelarię korzystając z płatnych kampanii. Warunek jest jeden: uważne formułowanie treści reklam. W Rocket Media trzymamy się m. in. poniższych zasad:

  • nie wolno krytykować innych kancelarii lub osób ani porównywać jakości ich usług do własnych;
  • składać obietnic bez pokrycia, czyli np. gwarantować, że dzięki współpracy problem klienta się rozwiąże, kiedy nie jest to pewne;
  • reklama musi mieć charakter informacyjny − nie może być bezpośrednią propozycją zawarcia umowy.

Kampanie reklam AdWords czy Facebook Ads są zawsze kierowane do określonej grupy docelowej. W tym wypadku będą to osoby zainteresowane konkretnymi usługami prawnymi z wybranej lokalizacji. Dzięki temu informacje o kancelarii nie będą trafiały do przypadkowych osób. To dobry sposób na zaistnienie w świadomości tych, którzy do tej pory nie mieli pojęcia o Twojej działalności. Pamiętaj tylko, że nie wystarczy, że ktoś kliknie na reklamę. Strona kancelarii musi zrobić na nim wrażenie – wtedy okaże się czy przygotowane wcześniej treści są ciekawe, a poruszanie się po stronie nie sprawia problemu. Połączone działania content marketingowe, SEO i SEM dają najlepsze wyniki!

Grunt to współpraca

Wykorzystaj nasze doświadczenie we współpracy z prawnikami

Wykorzystaj nasze doświadczenie we współpracy z prawnikami. Znajdźmy razem Twoich nowych klientów.

Skuteczne promowanie kancelarii prawnej jest możliwe, ale wymaga zaangażowania. Nie każdy może sobie pozwolić na to, żeby poświęcać czas na pisanie treści i przygotowywanie kampanii SEM. Dlatego jeśli czujesz, że możesz potrzebować wsparcia w marketingu internetowym – opowiedz nam o swojej działalności! Na podstawie informacji o Twojej grupie docelowej, specjalnościach i problemach z jakimi się zmagasz stworzymy dla Ciebie najlepszą strategię promocyjną i pomożemy w jej wdrażaniu. Razem na pewno uda się osiągnąć cel i zachęcić klientów do korzystania z Twoich usług.

Jesteś prawnikiem i chcesz rozwijać swoją kancelarię? Skontaktuj się z nami.

Skontaktuj się z nami

 +48 71 757 50 56
 biuro@rocketmedia.pl






[recaptcha theme:dark]

tak , wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych [ czytaj więcej ]

tak , wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji handlowych [ czytaj więcej ]

tak , wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji handlowych [ czytaj więcej ]