Pozycjonowanie w 2018 r. Czy to „być albo nie być”?

Przeczytasz w około: 4 minuty

Spis treści:

Zwolennicy pozycjonowania twierdzą, że bez tego, mało kto wiedziałby o ich ofertach. Przeciwnicy wnoszą z kolei, że optymalizacja w niewielkim stopniu wpływa na wyniki sprzedaży.
Rozbieżne opinie wynikają z błędnego przekonania, że SEO stanowi złoty środek, przyciągający klientów. Rozwijający się rynek sprawia, że w 2018 r. samo pozycjonowanie, choć konieczne, już nie wystarczy, by osiągnąć sukces.

Korzyści płynące z pozycjonowania

Branżowa mądrość głosi: jeśli chcesz coś ukryć, umieść to na drugiej stronie wyników wyszukiwania Google. W końcu, nikt tam nie zagląda. Jest w tym powiedzeniu wiele prawdy – użytkownicy zazwyczaj klikają tylko w kilka pierwszych linków, które wyświetlają im się po wpisaniu zapytania. Dlatego im wyżej strona się pojawia, tym większe szanse, że ktoś na nią wejdzie.

Ponieważ pozycjonowanie jest skierowane przede wszystkim do potencjalnych klientów, większość odwiedzających będzie zainteresowana ofertą. Działania SEO mogą więc znacząco przyczynić się do wzrostu wyników sprzedaży. Rezultatem optymalizacji strony jest też powszechna rozpoznawalność marki wśród przedstawicieli grupy docelowej.

Strony firm, które nie są optymalizowane, najczęściej nie będą zauważane przez użytkowników. To oznacza, że potencjalni klienci mogą nigdy nie dowiedzieć się o ich istnieniu. Na tym z kolei skorzysta konkurencja. W takim razie, czy samo pozycjonowanie wystarczy, by przyciągnąć klientów? Lata doświadczenia pokazały nam, że takie przekonanie – choć powszechne – jest oderwane od realiów rynku. Optymalizacja to podstawowy krok, prowadzący do celu, ale nie jedyny, który trzeba wykonać.

Magia słów, czyli jak tekst zmienia odwiedzających w klientów

Regularne działania SEO przyciągną użytkowników do Twojej strony. Żeby jednak przyniosło to rezultaty, trzeba ich jeszcze zachęcić do pozostania na niej oraz podejmowania działań. Na pewno zależy Ci na nowych leadach i − przede wszystkim − wysokiej liczbie dokonanych zakupów. Szczególnie cenni będą stali klienci i tacy, którzy sami będą polecać markę innym. Tutaj z pomocą przychodzi content marketing.

Zamieszczanie na stronie treści, które przedstawią Cię jako specjalistę, przekona potencjalnych klientów, że warto z Tobą współpracować. Odpowiednio sformułowane, mogą też budować więź pomiędzy firmą a użytkownikiem, która zaowocuje długotrwałym przywiązaniem do marki. Zamiast typowo reklamowych tekstów, publikuj takie, które odpowiadają na potrzeby klientów – wyjaśniają specyfikę branży albo udzielają porad. Warto też wykorzystywać treści, odwołujące się do emocji. Działania content marketingowe wyróżnią Cię na tle konkurencji, co zachęci klientów do wyboru Twojej oferty.

Reklama dźwignią handlu

Pozycjonowanie przynosi wspaniałe rezultaty, ale dopiero po pewnym czasie. Często dobrze wesprzeć je działaniami, które dają szybsze efekty. Reklamy PPC, publikowane m.in. poprzez Google AdWords, na kanałach YouTube’owych albo na Facebooku, mogą w krótkim czasie zwiększyć ruch na Twoje stronie. Nie wystarczy jednak napisać jakiegokolwiek tekstu i mieć nadziei, że przyciągnie odbiorców. Treści muszą być odpowiednio sformułowane, tak by zachęcały do kliknięcia i zapoznania się ze stroną.  Warto też, by wykorzystywały często wyszukiwane frazy i odsyłały do witryn o atrakcyjnym wyglądzie.

Indywidualne podejście

Wszystkie wspomniane wyżej elementy strategii marketingowej muszą się być spójne, żeby razem tworzyć jasny przekaz, zachęcający użytkownika do związania się z marką na dłużej. Warunkiem ich skuteczności jest też dopasowanie do klienta. Każda grupa odbiorców ma nieco inne oczekiwania, którym należy wyjść naprzeciw. Kluczowe jest elastyczne podejście, oparte na skrupulatnej analityce. Nie ma sensu upierać się przy rozwiązaniach, które nie działają, tylko dlatego, że sprawdzają się u innych marek. Dzięki analizie działań, budżet poświęcony na marketing będzie optymalnie wykorzystany, a e-marketing stanie się opłacalną inwestycją.

Kreowanie pozycjonowania jako jedynego czynnika, zwiększającego sprzedaż w internecie, jest krótkowzroczne. I niestety, dosyć powszechne. Owszem, SEO jest ważne, ale staje się o wiele efektywniejsze, gdy towarzyszą mu też inne działania. Choć w Rocket Media zajmujemy się optymalizowaniem stron, stawiamy przede wszystkim na kompleksowe działania. Obecnie tylko takie podejście umożliwia osiągnięcie celu, jakim jest przyciągnięcie klientów i zwiększenie wyników sprzedaży jednocześnie.

Potrzebujesz wsparcia SEO?

Skontaktuj się z nami!
ROCKET MEDIA

Rocket Media Sp. z o.o.
ul. Januszowicka 5
53-135 Wrocław

KRS: 0000490521
NIP: 8943050211