Potencjał grafik w pozycjonowaniu

Przeczytasz w około: 3 minuty

Spis treści:

W wyszukiwarce Google można szukać nie tylko stron internetowych, ale również grafik i innych źródeł. W przypadku obrazków możemy dodatkowo wyselekcjonować interesujące nas cechy, takie jak wielkość, kolor oraz typ obrazka. Ten rodzaj wyszukiwarki jest ważny dla niektórych branż, wśród których znajdują się m.in. aranżacje domu, dekoracje, ubrania czy biżuteria. Dla nich optymalizacja i pozycjonowanie w wyszukiwarce grafiki powinno być priorytetowe.

Optymalizacja grafiki na stronie

O optymalizacji grafiki na stronie już wspominaliśmy, warto jednak przypomnieć najważniejsze elementy, jakie się na nią składają, a są to:

– Title i alt – tutaj można zamieścić nasze słowo kluczowe oraz informacje o tym, co znajduje się na obrazku. Google nie do końca potrafi rozpoznawać treści grafik, dlatego taki opis może być przydatny dla robotów google.

-Podlinkowanie – linkowanie wewnętrzne oraz zewnętrzne świadczy o wartości grafiki dla naszego serwisu, dlatego warto je zastosować.

– Otoczenie – przy optymalizacji grafik, ważne jest również jej otoczenie. Sąsiadowanie z tekstem, w którym występują słowa kluczowe, nagłówki i tytuły dopasowane do grafiki, wpłyną na podniesienie jej pozycji w wyszukiwarce. Tym samym wzajemne dopasowanie grafiki oraz tematyki strony pozwoli nam zwiększyć jej potencjał w zakresie SEO.

-Nazwa pliku graficznego – w kodzie źródłowym nazwa ta będzie widoczna, dlatego może mieć ona wpływ na wyniki wyszukiwania.

Popularność – zarówno popularniejsze strony, jak i częściej klikane grafiki, są wyżej w wyszukiwarkach. Szczególnie popularne grafiki pojawiają się również w wynikach organicznych, co pozwala sądzić, że ruch ma spory wpływ na pozycję w SERP-ach.

Przy każdym typie wyszukiwarki wszystko jest określone z większym lub mniejszym stopniem prawdopodobieństwa. Dlatego nie możemy być pewni, w jakim stopniu wymienione cechy wpływają na pozycję w wyszukiwarce. Czasami można znaleźć opinie, że inne czynniki również mają wpływ na pozycję grafik, a należą do nich  świeżość zamieszczonych zdjęć oraz wielkość obrazka1 .

Rola grafiki na ruch na naszej stronie

Liczbę użytkowników, którzy weszli na stronę bezpośrednio przez grafikę, możemy zobaczyć w Google Analytics. Informacje, jakie możemy stamtąd uzyskać to dokładna ilość wejść, treść zapytań oraz ich średnia pozycja. Oprócz tego w narzędziu Google Webmaster Tools można śledzić docelową stronę dla zapytań i dowiedzieć się, jaki udział procentowy mają grafiki na naszej witrynie. Dodatkowym narzędziem jest Google Trends, w którym możemy śledzić popularność tematyki grafik2.

W powszechnym przekonaniu, użytkownicy wyszukujący grafikę jedynie przypadkowo wchodzą na stronę i szybko stamtąd uciekają. Jak pokazała analiza na portalu Bluerank, długość aktywności na stronie oraz liczba wejść na podstrony może być równie duża, jak z wyników organicznych. Przede wszystkim zależy to od tematyki serwisu3.

Właściciele stron, którzy zauważą spory ruch z wyszukiwarki grafik, mogą zdywersyfikować na nią działania SEO. Przy wzrastającej konkurencji oraz coraz trudniejszym pozycjonowaniu, warto zwrócić uwagę na to źródło. Szczególnie jeśli działamy w branży, gdzie grafika odgrywa ważną rolę. Być może to stanie się naszą przewagą konkurencyjną wśród innych serwisów internetowych.

Źródła:

1. Cezary Lech, Pozycjonowanie i optymalizacja obrazków w Google Images, Sprawnymarketing.pl, 17 stycznia 2013

2.Jacek Tkaczuk, Jak zmierzyć ruch i potencjał płynący z wyszukiwania grafik,, Bluerank.blogspot.com, 17 stycznia 2013

3. Jacek Tkaczuk, Parametry i jakość ruchu z wyszukiwania grafik, Bluerank.blogspot.com, 17 stycznia 2013

Potrzebujesz wsparcia SEO?

Napisz do nas
ROCKET MEDIA

Rocket Media Sp. z o.o.
ul. Strzegomska 140A
54-429 Wrocław

KRS: 0000490521
NIP: 8943050211