Spis treści:
Przy pozycjonowaniu bloga internetowego bierze się pod uwagę dwa aspekty: wartościową treść, a także optymalizację szablonu pod kątem wyszukiwarek internetowych. O ile pierwszy aspekt każdy internetowy publicysta musi traktować indywidualnie i we własnym zakresie dbać o szereg ciekawych tematów i tekstów, o tyle kwestia optymalizacji (szczególnie na blogach opartych o silnik WordPress) pozostaje wspólna dla praktycznie wszystkich blogerów.
Optymalizacja bloga polega na przystosowaniu nie tyle strony głównej, co na dostosowaniu konkretnych podstron pod wymagania wyszukiwarek internetowych. Wejścia z wyszukiwarek mogą stać się najbardziej wartościowe, jeśli tylko optymalizacja zostanie odpowiednio przeprowadzona.
Przy pozycjonowaniu bloga istotne okazuje się odpowiednie dopasowanie tagów <title> oraz <description> do treści, na nim prezentowanej. Oczywiście chodzi tutaj o słowa kluczowe – czy to charakterystyczne dla całego bloga, czy też dla konkretnych artykułów na nim umieszczonych. W znaczniku tytułu powinien zawsze znajdować się tytuł danego posta na blogu, a potem sama nazwa bloga (jeśli to możliwe). Meta-znacznik opisu (description), powinien zawierać słowa kluczowe, ale też powinien być “zoptymalizowany” pod kątem użytkownika. Musi być więc intrygujący, pomysłowy i nie powinien powielać schematów. To właśnie tag <description> zawiera opis, prezentowany przy linku bloga w wynikach wyszukiwania.
Przy publikacji kolejnych artykułów na blogu warto zwrócić uwagę na poprawne z punktu widzenia optymalizacji formatowanie. Największe znaczenie mają tutaj tagi <H1>, ale także kolejne – <H2>, <H3> itp. Główny nagłówek H1 powinien zawierać tytuł posta, a także powinien występować na każdej podstronie pojedynczo. W samej treści artykułu, w sposób dość luźny powinny być porozrzucane słowa kluczowe. Co istotne, algorytm wyszukiwarki zwraca uwagę bardziej na frazy pogrubione lub opatrzone dodatkowymi tagami, niż na słowa kluczowe zamieszczone zwyczajnie w tekście.
Przy pracy nad optymalizacją bloga warto zadbać także o zastosowanie dodatkowych narzędzi (Google Analytics, wtyczki WordPress), które pomogą nam zarówno w kwestiach praktycznych jak przystosowanie struktury bloga do potrzeb wyszukiwarki, jak i kwestiach informacyjnych (dane o wejściach użytkowników, wpisywanych frazach kluczowych itp.).
Rocket Media Sp. z o.o.
ul. Januszowicka 5
53-125 Wrocław
KRS: 0000490521
NIP: 8943050211