Nasz klient, nasz PLAN. Dlaczego czasem nie słuchamy klientów?

Przeczytasz w około: 4 minuty

Spis treści:

Jako przedsiębiorca na pewno wiesz, co chcesz osiągnąć. Stawiasz sobie cele, masz oczekiwania wobec osób i firm, z którymi współpracujesz oraz konkretną wizję sukcesu. Jednak czasem napotykasz na mur – usługodawca nie zgadza się z Tobą i proponuje rozwiązania, do których nie jesteś przekonany. Uwaga, to może być bardzo dobry znak zapowiadający owocną współpracę…

Droga do celu

Takie sytuacje często mają miejsce w marketingu – również tym wirtualnym. Jeśli myślisz o reklamowaniu swojego biznesu w sieci, na pewno masz wyobrażenia, jak powinno ono przebiegać. Być może myślisz też o gotowych rozwiązaniach, które ktoś Ci polecił, lub zauważyłeś, że stają się popularne. I rzeczywiście – mogą zadziałać. Czasem zgłaszają się do nas klienci z konkretną wizją, którą wdrażamy bez większych modyfikacji i odnosi ona sukces. Jednak z doświadczenia wiemy, że większość z nich wymaga dopracowania.

Dlaczego czasem nie słuchamy klienta?

E-marketing to branża ciągłych zmian. Zmieniają się kanały komunikacji do potencjalnych klientów, forma przekazów i preferencje odbiorców. Dostosowanie treści do użytkowników internetu wymaga stałej analizy trendów i obserwowania, które przekazy działają, a z których w większości przypadków lepiej zrezygnować. E-marketing to często też dyskretny flirt z PR-em i mediami społecznościowymi – w tych dziedzinach należy zachować szczególną ostrożność – jedno nierozważne działanie, może przynieść ogromny kryzys wizerunkowy dla firmy.

Właśnie dlatego wiele pomysłów klientów wymaga przefiltrowania przez doświadczenie specjalistów. Jeśli agencja SEO specjalizuje się w konkretnym obszarze, prawdopodobnie nie raz miała już styczność z problemami, z którymi możesz spotkać się w Twojej branży. Specjaliści potrafią przewidzieć, kiedy dla danego obszaru lepiej sprawdzi się prowadzenie lifestylowego bloga, a w jakim przypadku lepiej postawić na płatną promocję w Google. Asertywność agencji to bardzo często dobry znak, który informuje o profesjonalizmie, odpowiedzialności i doświadczeniu.

Niezgoda, która buduje

Doświadczenie nie oznacza jednak podejmowania kroków wbrew oczekiwaniom i woli klienta. Trudno zaufać specjaliście, który chce zrezygnować z pewnych działań (lub zaproponować alternatywne), nie tłumacząc swoich motywacji. Dojście do kompromisu między wizją klienta a propozycjami agencji często wymaga kilkukrotnego spotkania, a czasem nawet tygodni prób i testowania różnych podejść. Czy to oznacza, że agencja SEO, z którą współpracujesz jest niekompetentna i nieskuteczna? Często jest wręcz przeciwnie, a efekty takiego „docierania się” przynoszą spektakularne korzyści.

Po czym poznać specjalistę, któremu możesz zaufać?

Dobra agencja SEO dba o wiedzę pracowników

Zwróć uwagę na przebieg spotkań ze specjalistami. Powinno się na nich omówić problemy, z jakimi się borykasz, zbudować personę (czyli przedstawiciela Twojej grupy docelowej), przedyskutować formy reklamy, porozmawiać o tym, jakie działania zostały już podjęte. Specjalista powinien (czasem od razu, czasem po dłuższej analizie) wskazać Ci, dlaczego to, co robiłeś do tej pory, nie przyniosło rezultatu. Podpowiedzieć, co i dlaczego zrobić, żeby uzyskać efekty, na jakich Ci zależy. Absolutną podstawą jest też sprecyzowanie celu, jaki chcesz osiągnąć oraz zbudowanie wspólnego plany działania.

Zwróć też uwagę na język pracowników agencji SEO. Czy wyjaśniają Ci, czym jest PPC, lead generation, pozycjonowanie? Czy zadają Ci z pozoru banalne pytania, żeby poznać specyfikę Twojej firmy? Czy potrafią przytoczyć Ci przykłady działań, które prowadzili, dzięki którym potrafisz zrozumieć, na czym polega dana forma reklamy? To bardzo ważne, żeby specjaliści – jeżeli proponują rozwiązania, co do których nie jesteś przekonany – potrafili je omówić, uzasadnić ich zasadność. Dobra agencja SEO dba też o poziom wiedzy wśród swoich pracowników. Regularny udział specjalistów w branżowych konferencjach i szkoleniach to dla Ciebie gwarancja celności i adekwatności działań.

Jeżeli szukasz agencji, która czasem nie zgadza się z klientem, ale zawsze potrafi to uargumentować, skontaktuj się z Rocket Media – opracujemy wspólny, najskuteczniejszy plan, który pozwoli Twojej firmie rozwinąć skrzydła w internecie.

Potrzebujesz wsparcia agencji?

Odezwij się do nas!
ROCKET MEDIA

Rocket Media Sp. z o.o.
ul. Strzegomska 140A
54-429 Wrocław

KRS: 0000490521
NIP: 8943050211