Spis treści:
Wśród czynników, które współcześnie mogą mieć duży wpływ na ranking stron w wynikach wyszukiwania, wymienia się możliwość przypisania autorstwa do publikowanej treści. W branży SEO kwestie Authorship, to jedne z najbardziej gorących tematów kończącego się już (niestety) lata.
Idea jaka przyświeca przypisania autorstwa do treści zamieszczanych w sieci to połączenie profili oraz stron Google+ z publikowanymi artykułami oraz stronami firmowymi. Innymi słowy, jeśli publikujesz materiały (np. artykuły) w Internecie możesz połączyć je ze swoim profilem na Google+. Dzięki temu, w wynikach wyszukiwania obok danego artykułu będzie się wyświetlało Twoje zdjęcie profilowe z G+.
Analogicznie, autorstwo można przypisać stronom internetowym za pomocą znacznika schema.org – rel=publisher, czyli połączenia strony internetowej z oficjalną stroną firmy w społeczności Google+. Tworzenie tego typu połączenia jest, jak na razie, mniej popularne niż stosowanie znacznika rel=author, jednakże wszystkie znaki na niebie i Ziemi (czyli sygnały płynące od Google) wskazują, że warto poświęcić więcej uwagi temu zagadnieniu, ponieważ w przyszłości może może mieć to duży wpływ na ranking w wyszukiwarce.
Co nam to daje:
W ramach podsumowania, pamiętaj, aby odpowiednio stosować omawiane znaczniki. Przykładowo, jeśli prowadzisz bloga wykorzystaj znacznik rel=author. Jeśli jednak chciałbyś w ten sposób oznaczyć stronę internetową, na przykład Twojej firmy, załóż oficjalną stronę na Google+ i skorzystaj ze znacznika rel=publisher.
Więcej na ten temat możecie przeczytać w Centrum Pomocy Google: https://support.google.com/webmasters/answer/1408986?hl=pl
Rocket Media Sp. z o.o.
ul. Januszowicka 5
53-125 Wrocław
KRS: 0000490521
NIP: 8943050211