Na początku października pojawił się kolejny raport firmy Interbrand o najcenniejszych markach świata. To już 19 edycja. W tym roku po raz kolejny szczytowe pozycje zajęło Apple i Google, a nowością jest m.in. nienotowane wcześniej Spotify czy Subaru. Jak podsumowuje raport Charles Trevail, CEO Interbrand, czołowe marki łączy intuicyjne zrozumienie potrzeb klientów i odważne wprowadzanie nowych rozwiązań. Odbywa się to jednak niemałym kosztem – nakład tych firm na marketing sięga setek milionów dolarów i z roku na rok rośnie nawet o kilkadziesiąt procent.

Jak prowadzić działania marketingowe z dużo mniejszym budżetem, by osiągnąć choć ułamek sukcesu gigantów?

 

Po pierwsze – nie musisz docierać do wszystkich

Jeśli dopiero zaczynasz, Twoim celem nie powinno być dotarcie do jak najszerszego grona odbiorców. Na początku lepiej skupić się na tych, którym z największym prawdopodobieństwem spodoba się Twój produkt, którzy go potrzebują i będą w stanie za niego zapłacić – tak zaczynali ci, których dzisiaj znają wszyscy.

Ustal główną grupę docelową firmy, jej idealnych klientów i to do nich kieruj swoje komunikaty. To dzięki nim będzie możliwa dalsza ekspansja firmy.

 

Po drugie – czy Twoja strona jest zoptymalizowana?

Żadna kampania marketingowa nie skończy się dobrze, jeśli strona, do której prowadzi reklama, nie będzie odpowiednio zoptymalizowana. Same reklamy mogą sprowadzić na stronę bardzo duży ruch, ale sprzedaż odbywa się dzięki temu, co internauta znajduje na stronie. Im krótsza i bardziej intuicyjna droga do finalizacji  zakupu, im bardziej perswazyjne call to action, tym lepiej.

Pod tym kątem warto przyjrzeć się stronom wymienionych w raporcie marek – stanowią one wzór użytecznej prostoty i designu dopasowanego do użytkownika.

 

Po trzecie – wiedz, kiedy oczekiwać rezultatów

To, czy prowadzisz marketing w oparciu o SEO, czy płatne kampanie reklamowe, ma ogromny wpływ na to, jak szybko możesz oczekiwać rezultatów.

Start kampanii PPC lub Facebook Ads i uzyskanie w niej pierwszych kliknięć to zwykle kwestia dnia. Dlatego jeśli zależy Ci na zdobyciu konwersji w ciągu najbliższego tygodnia lub miesiąca (bo np. przygotowałeś ofertę o ograniczonym zasięgu czasowym lub chcesz zachęcić ludzi do udziału w wydarzeniu), płatne kampanie będą dobrym wyborem. Żeby jednak nie zmarnować budżetu, najlepiej będzie powierzyć ich ukierunkowanie specjalistom.

Jeśli celujesz w działania SEO, mogą minąć miesiące, zanim uzyskasz wysokie pozycje w rankingach  na wybrane hasła. To prawda, że na początku to płatne kampanie przyniosą Ci lepsze efekty, nie znaczy to jednak, że prowadząc działalność w internecie, możesz całkowicie rezygnować z SEO. Nie, jeśli masz długofalowe cele marketingowe.

Większość statystyk podaje, że inwestycja w SEO zaczynają się zwracać po 6 – 12 miesiącach. To dość długo, zwłaszcza dla osób niecierpliwych i zapatrzonych w błyskawiczne kariery w stylu start-upów. Prawda jest jednak taka, że ten czas i tak upłynie, lepiej więc by został po nim ślad w postaci wartościowej treści, wzrostu ergonomii i poprawy szybkości strony. A sukces tych, o których dziś czytamy w raporcie Interbrand, najczęściej budowany był konsekwentnie przez całe lata. Przyglądając się imponującemu wynikowi nie zapominajmy o drodze, która do niego doprowadziła.

 

Jak inwestować w swoją firmę wzorem największych marek
3.6 (72.5%) 8 głos/y

Skontaktuj się z nami

 +48 71 757 50 56
 biuro@rocketmedia.pl






tak , wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych [ czytaj więcej ]

tak , wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji handlowych [ czytaj więcej ]

tak , wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji handlowych [ czytaj więcej ]