Ile kosztuje pozycjonowanie, czyli budżet na działania SEO

Przeczytasz w około: 4 minuty

Spis treści:

Co wpływa na koszt pozycjonowania strony?

Już na wstępnie należy wspomnieć, że nie da się wprost odpowiedzieć na pytanie, ile kosztuje pozycjonowanie strony internetowej. Koszty SEO zależą bowiem od wielu czynników oraz oferty agencji SEO, która została poproszona o wycenę pozycjonowania danego serwisu.

Co zatem wpływa na to, ile kosztuje pozycjonowanie stron internetowych? Cena będzie zależna od następujących czynników:

  • rodzaju strony – contentowe serwisy zwykle charakteryzują się dość prostą strukturą i mniejszą liczbą podstron niż sklepy internetowe. Te drugie mogą zawierać nawet setki tysięcy podstron (w zależności od asortymentu sklepu), a ponadto wymagają znacznie więcej optymalizacji technicznej, związanej m.in. z bezpieczeństwem danych użytkowników czy szeroką funkcjonalnością. Dlatego koszty pozycjonowania e-commerce’ów najczęściej są wyższe niż prostych serwisów contentowych;
  • wielkości strony internetowej – jak wspomnieliśmy wyżej, koszty pozycjonowania mogą różnić się w zależności od tego, jak wiele podstron znajduje się w obrębie serwisu;
  • wcześniejsze działania SEO i stan serwisu – specjaliści mogą zaczynać pracę od zera lub naprawiać błędy nierzetelnych agencji. Również będzie miało to wpływ na cenę SEO;
  • określone cele – pozycjonowanie może być prowadzone z zamysłem osiągania innych celów. Należą do nich m.in. sprzedaż, wzrost ruchu na stronie, pozyskanie unikalnych użytkowników;
  • optymalizacja SEO – tutaj na koszty wpływ będzie miał ustalony czas, jaki specjalista ma w miesiącu przeznaczać na pracę nad serwisem. Będą one zależały od przewidzianej w ofercie ceny jednej roboczogodziny;
  • content marketing – koszty w tej materii będą generowane przez ilość treści, jaka będzie tworzona przez copywriterów. Klienci agencji SEO najczęściej ustalają konkretny budżet na content. Tutaj także znaczenie ma, z jakiego rodzaju serwisem pracuje agencja – w przypadku sklepów, prace contentowe obejmą również strony kategorii, podkategorii oraz karty produktowe. A przy każdym serwisie www również nie bez znaczenia będą treści na bloga czy artykuły potrzebne do pozyskiwania odnośników z serwisów zewnętrznych;
  • link-building – koszty publikacji sponsorowanych mogą wynosić od kilkudziesięciu do nawet kilku tysięcy złotych, w zależności od ceny publikacji na poszczególnych portalach.

Dowiedz się o inwestycji w pozycjonowanie

Ile kosztuje pozycjonowanie lokalne?

Ile kosztuje SEO lokalne? Koszt pozycjonowania strony na lokalny rynek zależy od tych samych czynników co ogólne SEO. Dobrą wiadomością dla właścicieli serwisów, którym zależy na lokalnym pozycjonowaniu, jest to, że mniejsza konkurencja dla serwisu i marki może obniżyć koszt usługi. Oczywiście będzie on rósł wraz z zamiarem pozycjonowania strony na kilka lokalnych rynków, np. Warszawę i Kraków.

Ile kosztuje pozycjonowanie sklepu internetowego?

Tak jak pisaliśmy wyżej, pozycjonowanie sklepu internetowego wymaga znacznie więcej pracy od specjalisty SEO ze względu na charakter serwisu oraz jego rozbudowaną strukturę. Ile kosztuje pozycjonowanie strony, która pełni funkcję sklepu internetowego? Wpływ na cenę będą miały:

  • liczba podstron w obrębie domeny, która zależy głównie od wielkości asortymentu sklepu, struktury kategorii, liczby dostępnych produktów i ich wariantów, stron dla wyników filtrowania;
  • oferta agencji, która może uzależniać cenę abonamentu od powyższych czynników;
  • charakterystyka branży i liczba konkurencyjnych e-commerce’ów.

Sprawdź jak długo czeka się na efekty pozycjonowania

Ile wydać na SEO i pozycjonowanie – podsumowanie

Jak widzisz, nie da się łatwo odpowiedzieć na pytanie o to, ile kosztuje SEO. Rodzaj i wielkość strony internetowej, zakładane cele, wybrane działania, budżet przeznaczany na content marketing i link-building to elementy, które wpływają na to, ile dana firma powinna przeznaczyć na pozycjonowanie stron – ceny zależą oczywiście także od ofert poszczególnych agencji SEO.

Warto zatem porównywać oferty i sprawdzać, ile kosztuje pozycjonowanie strony w Google w różnych agencjach, a jednocześnie zestawiać je z oferowanymi przez agencje działaniami. Oczywiście im większy budżet zostanie przeznaczony na SEO, tym więcej efektów będzie można uzyskać w odpowiednio krótkim czasie.

Chciałbyś uzyskać naszą wycenę i dowiedzieć się, jak pozycjonujemy serwisy usługowe lub sklepy internetowe? Skontaktuj się z nami!

ROCKET MEDIA

Rocket Media Sp. z o.o.
ul. Strzegomska 140A
54-429 Wrocław

KRS: 0000490521
NIP: 8943050211