Czym jest SEO? Jak pozycjonować stronę?

Przeczytasz w około: 4 minuty
widok z gory na obloku slowo seo pod tym laptop kawa okulary

Spis treści:

Zależy Ci na zwiększeniu sprzedaży w swoim e-commerce lub dotarcie z ofertą na stronie internetowej do dużego grona odbiorców? SEO to jedna z najistotniejszych i najpopularniejszych dzisiaj metod promowania biznesu w sieci. Dowiedz się, czym jest SEO, na czym polega pozycjonowanie stron i jakie korzyści płyną z działań prowadzonych w tym zakresie.

Co to jest SEO?

SEO to szeroki zakres działań marketingowych, który jest długodystansowym procesem, polegającym na technicznej optymalizacji strony www. Celem działań jest takie ulepszenie strony internetowej, aby była ona dobrze oceniana przez Google i inne wyszukiwarki, a w konsekwencji wyświetlana wysoko w wynikach wyszukiwania na wybrane słowa kluczowe. Mianem SEO określamy nie tylko działania w obszarze technicznych elementów strony www, ale też pozycjonowanie stron, czyli content marketing, linkbuilding i analitykę internetową.

Na czym polega pozycjonowanie strony internetowej?

Wyjaśniliśmy już, co to jest SEO, teraz czas przyjrzeć się działaniom w jego obszarze. Pozycjonowanie stron obejmuje bardzo szeroki zakres prac prowadzonych zarówno w obrębie serwisu, jak i poza nim.

Techniczne SEO – optymalizacja strony

Techniczne SEO polega na optymalizacji technicznych elementów serwisu i obejmuje m.in.:

  • bezpieczeństwo korzystania ze strony (np. wdrożenie protokołów SSL);
  • skrócenie czasu ładowania strony;
  • stworzenie responsywnej wersji strony (dostosowanej do każdego typu urządzeń, tj. desktop i urządzenia mobilne);
  • ułatwienie robotom indeksującym wyszukiwarek odczytywanie strony i trafianie na najistotniejsze podstrony (wdrożenie mapy strony, pliku robots.txt, danych strukturalnych);
  • usunięcie błędów 404;
  • rozwiązanie problemu duplikacji treści (m.in. poprzez wdrożenie kanonicznych adresów URL i przekierowań);
  • uproszczenie ścieżki zakupowej (dla e-commerce).

Content marketing

Twoja strona powinna zawierać wartościowe i merytoryczne treści, nasycone odpowiednią liczbą fraz kluczowych, pozyskanych w czasie analizy w specjalistycznych narzędziach. Opisy produktów i kategorii produktów, sekcja blogowa oraz optymalizacja tagów będą pełnić istotną funkcję zarówno w obliczu indeksowania strony przez algorytmy wyszukiwarek, jak i w kwestii marketingowej perswazji i budowania pozytywnego wizerunku marki.

Przeczytaj więcej o Copywritingu

Linkbuilding

Linkbuilding to budowanie wartościowej sieci linków, prowadzących do strony z zewnętrznych portali. Dzięki działaniom w tym obszarze można pozyskać ruch z różnych źródeł, zwiększając liczbę potencjalnych klientów naszego biznesu. Ponadto rozbudowana sieć wartościowych linków pozytywnie wpływa na postrzeganie jej przez roboty indeksujące.

Od czego zacząć pozycjonowanie strony internetowej?

Jak pozycjonować stronę skutecznie? Odpowiedzi na to pytanie dostarczy audyt SEO, czyli szczegółowa i dogłębna analiza wszystkich obszarów strony internetowej, które są traktowane przez algorytmy wyszukiwarek internetowych jako rankingowe. Szczegółowa analiza technicznych elementów serwisu pozwoli określić jej mocne i słabe strony. Audyt pozwolić umożliwić ocenę m.in.:

  • widoczności strony;
  • profilu linków;
  • treści na stronie;
  • szeroko zakrojonych kwestii technicznych.

Audyt zawsze powinien być podstawą do zaplanowania strategii SEO. Bez wcześniejszej oceny czynników rankingowych nie da się podjąć skutecznych działań w zakresie optymalizacji i pozycjonowania stron.

Dlaczego warto pozycjonować stronę internetową?

SEO nie bez powodu jest jedną z najpopularniejszych obecnie form promowania biznesu w sieci. Wśród korzyści płynących z pozycjonowania warto wymienić m.in.:

  • lepszą widoczność strony i wyższe pozycje wyszukiwania na wybrane słowa kluczowe;
  • możliwość pozyskania nowych użytkowników strony www, czyli potencjalnych klientów;
  • pozyskanie ruchu z różnych źródeł i wzrost liczby odwiedzin na stronie;
  • wzrost sprzedaży w e-commerce;
  • budowanie rozpoznawalności marki i kreowanie jej świadomości;
  • relatywnie niższe koszty w porównaniu do płatnych kampanii reklamowych;
  • długofalowe korzyści z prowadzenia działań SEO;
  • możliwość analizowania konkurencji;
  • mierzalność efektów.

Z tego artykułu mogłeś dowiedzieć się w ogólnym skrócie, co to jest pozycjonowanie stron, na czym polega i jakie przynosi korzyści. SEO to to de facto ocean różnorodnych działań, które w dłuższej perspektywie mogą wynieść Twój biznes na zupełnie inny poziom.

Chciałbyś dowiedzieć się więcej na temat pozycjonowania stron internetowych? Zapraszamy do lektury naszych pozostałych artykułów na blogu. A jeżeli interesuje Cię usługa SEO dla biznesu – skontaktuj się z nami!

ROCKET MEDIA

Rocket Media Sp. z o.o.
ul. Strzegomska 140A
54-429 Wrocław

KRS: 0000490521
NIP: 8943050211