Spis treści:
Zależy Ci na zwiększeniu sprzedaży w swoim e-commerce lub dotarcie z ofertą na stronie internetowej do dużego grona odbiorców? SEO to jedna z najistotniejszych i najpopularniejszych dzisiaj metod promowania biznesu w sieci. Dowiedz się, czym jest SEO, na czym polega pozycjonowanie stron i jakie korzyści płyną z działań prowadzonych w tym zakresie.
SEO to szeroki zakres działań marketingowych, który jest długodystansowym procesem, polegającym na technicznej optymalizacji strony www. Celem działań jest takie ulepszenie strony internetowej, aby była ona dobrze oceniana przez Google i inne wyszukiwarki, a w konsekwencji wyświetlana wysoko w wynikach wyszukiwania na wybrane słowa kluczowe. Mianem SEO określamy nie tylko działania w obszarze technicznych elementów strony www, ale też pozycjonowanie stron, czyli content marketing, linkbuilding i analitykę internetową.
Wyjaśniliśmy już, co to jest SEO, teraz czas przyjrzeć się działaniom w jego obszarze. Pozycjonowanie stron obejmuje bardzo szeroki zakres prac prowadzonych zarówno w obrębie serwisu, jak i poza nim.
Techniczne SEO polega na optymalizacji technicznych elementów serwisu i obejmuje m.in.:
Twoja strona powinna zawierać wartościowe i merytoryczne treści, nasycone odpowiednią liczbą fraz kluczowych, pozyskanych w czasie analizy w specjalistycznych narzędziach. Opisy produktów i kategorii produktów, sekcja blogowa oraz optymalizacja tagów będą pełnić istotną funkcję zarówno w obliczu indeksowania strony przez algorytmy wyszukiwarek, jak i w kwestii marketingowej perswazji i budowania pozytywnego wizerunku marki.
Przeczytaj więcej o Copywritingu
Linkbuilding to budowanie wartościowej sieci linków, prowadzących do strony z zewnętrznych portali. Dzięki działaniom w tym obszarze można pozyskać ruch z różnych źródeł, zwiększając liczbę potencjalnych klientów naszego biznesu. Ponadto rozbudowana sieć wartościowych linków pozytywnie wpływa na postrzeganie jej przez roboty indeksujące.
Jak pozycjonować stronę skutecznie? Odpowiedzi na to pytanie dostarczy audyt SEO, czyli szczegółowa i dogłębna analiza wszystkich obszarów strony internetowej, które są traktowane przez algorytmy wyszukiwarek internetowych jako rankingowe. Szczegółowa analiza technicznych elementów serwisu pozwoli określić jej mocne i słabe strony. Audyt pozwolić umożliwić ocenę m.in.:
Audyt zawsze powinien być podstawą do zaplanowania strategii SEO. Bez wcześniejszej oceny czynników rankingowych nie da się podjąć skutecznych działań w zakresie optymalizacji i pozycjonowania stron.
SEO nie bez powodu jest jedną z najpopularniejszych obecnie form promowania biznesu w sieci. Wśród korzyści płynących z pozycjonowania warto wymienić m.in.:
Z tego artykułu mogłeś dowiedzieć się w ogólnym skrócie, co to jest pozycjonowanie stron, na czym polega i jakie przynosi korzyści. SEO to to de facto ocean różnorodnych działań, które w dłuższej perspektywie mogą wynieść Twój biznes na zupełnie inny poziom.
Chciałbyś dowiedzieć się więcej na temat pozycjonowania stron internetowych? Zapraszamy do lektury naszych pozostałych artykułów na blogu. A jeżeli interesuje Cię usługa SEO dla biznesu – skontaktuj się z nami!
Rocket Media Sp. z o.o.
ul. Januszowicka 5
53-135 Wrocław
KRS: 0000490521
NIP: 8943050211