Czego nie robić podczas pozycjonowania

Przeczytasz w około: 2 minuty

Spis treści:

Tak, jak istnieją złote zasady pozycjonowania, tak też należy pamiętać o tym, że nie wszystko podczas optymalizowania swojej witryny jest zjawiskiem pozytywnym i skutecznym (czy nawet: neutralnym!). Bardzo łatwo podczas pozycjonowania przesadzić i zamiast cieszyć się lepszą pozycją strony na liście wyszukiwania Google, stracić dawną pozycję lub… zostać całkowicie wykluczonym z wyników. Czego więc nie robić podczas pozycjonowania?

Nie ładować treści przy pomocy skryptów JavaScript

Treść taka najprawdopodobniej nie będzie uwzględniana podczas indeksowania strony przez roboty wyszukiwarki internetowej. Niektóre wyszukiwarki radzą sobie powoli ze skryptami JS, lecz przed crawlerami, kompletnie indeksującym treści ładowane dynamicznie jeszcze długa droga!

Zbyt intensywna optymalizacja szkodzi

Nie warto stosować zbyt dużej ilości nagłówków (szczególnie H1 – ten powinien występować pojedynczo), a także zbyt wielu fraz kluczowych (tzw. spam keywords). Wyszukiwarka, dzięki coraz inteligentniejszym algorytmom, łatwo rozpozna, kiedy strona przesycona jest zbyt dużą ilością fraz i szybko zdegraduje jej pozycję w wynikach wyszukiwania lub – kompletnie stronę zablokuje.

Negatywne słowa

negatywne słowa jak narkotyki, sex, porn także szkodzą pozycji strony. W miarę możliwości warto powstrzymać się przed ich stosowaniem.

Ukrywanie linków i treści

Przykładem może być umieszczenie tekstu widzialnego dla wyszukiwarki, a niewidocznego dla czytelnika przy pomocy tekstu w kolorze tła strony.

Używanie złych linków

Używanie na stronie złych linków, a także linkowanie do bezwartościowych stron internetowych. Do negatywnych praktyk SEO zalicza się powoli także wykorzystywanie linków pochodzących z systemu wymiany linków.

Stworzenie stron pod wyszukiwarki

Ogólnie bardzo złą taktyką jest tworzenie stron internetowych “pod” wyszukiwarki, a nie dla użytkowników. Stosowanie ogólnych reguł SEO powinno być naturalne i raczej powinno wynikać z potrzeby zaspokojenia technicznych potrzeb robotów wyszukiwarek internetowych, a nie – kompletnego do nich dopasowania każdego aspektu witryny. Strony tworzone powinny być dla człowieka, nie maszyny.

Potrzebujesz wsparcia w SEO?

Napisz do nas
ROCKET MEDIA

Rocket Media Sp. z o.o.
ul. Strzegomska 140A
54-429 Wrocław

KRS: 0000490521
NIP: 8943050211