Czego nie robić podczas pozycjonowania

Przeczytasz w około: 2 minuty

Spis treści:

Tak, jak istnieją złote zasady pozycjonowania, tak też należy pamiętać o tym, że nie wszystko podczas optymalizowania swojej witryny jest zjawiskiem pozytywnym i skutecznym (czy nawet: neutralnym!). Bardzo łatwo podczas pozycjonowania przesadzić i zamiast cieszyć się lepszą pozycją strony na liście wyszukiwania Google, stracić dawną pozycję lub… zostać całkowicie wykluczonym z wyników. Czego więc nie robić podczas pozycjonowania?

Nie ładować treści przy pomocy skryptów JavaScript

Treść taka najprawdopodobniej nie będzie uwzględniana podczas indeksowania strony przez roboty wyszukiwarki internetowej. Niektóre wyszukiwarki radzą sobie powoli ze skryptami JS, lecz przed crawlerami, kompletnie indeksującym treści ładowane dynamicznie jeszcze długa droga!

Zbyt intensywna optymalizacja szkodzi

Nie warto stosować zbyt dużej ilości nagłówków (szczególnie H1 – ten powinien występować pojedynczo), a także zbyt wielu fraz kluczowych (tzw. spam keywords). Wyszukiwarka, dzięki coraz inteligentniejszym algorytmom, łatwo rozpozna, kiedy strona przesycona jest zbyt dużą ilością fraz i szybko zdegraduje jej pozycję w wynikach wyszukiwania lub – kompletnie stronę zablokuje.

Negatywne słowa

negatywne słowa jak narkotyki, sex, porn także szkodzą pozycji strony. W miarę możliwości warto powstrzymać się przed ich stosowaniem.

Ukrywanie linków i treści

Przykładem może być umieszczenie tekstu widzialnego dla wyszukiwarki, a niewidocznego dla czytelnika przy pomocy tekstu w kolorze tła strony.

Używanie złych linków

Używanie na stronie złych linków, a także linkowanie do bezwartościowych stron internetowych. Do negatywnych praktyk SEO zalicza się powoli także wykorzystywanie linków pochodzących z systemu wymiany linków.

Stworzenie stron pod wyszukiwarki

Ogólnie bardzo złą taktyką jest tworzenie stron internetowych “pod” wyszukiwarki, a nie dla użytkowników. Stosowanie ogólnych reguł SEO powinno być naturalne i raczej powinno wynikać z potrzeby zaspokojenia technicznych potrzeb robotów wyszukiwarek internetowych, a nie – kompletnego do nich dopasowania każdego aspektu witryny. Strony tworzone powinny być dla człowieka, nie maszyny.

Potrzebujesz wsparcia w SEO?

Napisz do nas
ROCKETMEDIA

Rocket Media Sp. z o.o.
ul. Wagonowa 2D
53-609 Wrocław

KRS: 0000490521
NIP: 8943050211

Ochrona prywatności

Szanowny Kliencie, chcemy oferować Ci usługi i materiały marketingowe, które będą przydatne w rozwoju Twojej firmy. Naszym celem jest precyzyjne i skuteczne wsparcie Twojego biznesu. Żeby móc go osiągnąć, potrzebujemy Twojej zgody na dopasowanie naszych działań do Twojego zachowania. Gwarantujemy, że zadbamy o Twoją prywatność, Twoje dane będą u nas bezpieczne, a Ty będziesz mógł cofnąć swoją zgodę w każdej chwili poprzez specjalny formularz, który utworzyliśmy na podstronie polityka prywatności.

Prosimy o zapoznanie się z treścią i wyrażenie zgody:
Zgadzam się na przechowywanie w moim urządzeniu plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych zapisywanych w tych plikach, które pozostawiam w ramach korzystania z niniejszego Serwisu. Mam świadomość, że moje dane będą przetwarzane w celu analizy mojego zachowania na stronie Rocketmedia.pl przez Rocket Media Sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu przy ul. Wagonowej 2d oraz zaufanych partnerów tej firmy. Zgodę mogę wycofać w każdej chwili za pomocą formularza zamieszczonego w zakładce polityka prywatności.

Chcę korzystać z serwisu Rocket Media i  wyrażam zgodę