Nawiązując współpracę z agencją SEO, wielu klientów dowiaduje się, że na ich stronie brakuje zakładki „Blog”. Dlaczego? Czy chodzi o to, by dzielić się życiem firmy w internetowym dzienniku? W jaki sposób taka komunikacja ma wpłynąć na sprzedaż produktów i usług? Kto miałby się tym zająć i w jaki sposób? I co to ma wspólnego z pozycjonowaniem?

Czy firma faktycznie musi mieć bloga?

Blog firmowy

Czy każda firma może prowadzić ciekawą narrację na blogu?

Opowiadanie o ciekawych zakątkach świata na stronie biura podróży wydaje się naturalne, ale jaki sens ma blog w przypadku przedsiębiorstwa zajmującego się np. stolarką okienną?

Wielu przedsiębiorców jest przekonanych, że w ich branży blogowanie się nie sprawdzi. To błędne podejście, bo profil marki nie determinuje tego, czy można pisać o sobie w internecie. Zdecydowanie ważniejsze jest to, CO chce pisać. Liczy się pomysł, oryginalność, ale przede wszystkim – skupienie się na rzeczywistym kliencie firmy i danie mu takiego contentu, który będzie chciał czytać i który będzie dla niego po prostu przydatny.

Produkcja okien może być świetnym pretekstem do prowadzenia bloga o projektowaniu bezpiecznej, cichej i ekologicznej przestrzeni domowej. Poruszanie tematów związanych ze smogiem, hałasem i oszczędzaniem energii jest znacznie bliższe klientom, niż techniczny opis parametrów ościeżnicy. Zdecydowanie skuteczniej zachęci ich też do kupienia produktów eksperta, który zwrócił uwagę na ich potrzeby.

Skąd to wiemy? Badania pokazują, że 61% użytkowników dokonało zakupu, do którego przekonał ich wpis na blogu firmy.

Zakupy przez internet. Blog firmowy

Blog firmowy wspiera sprzedaż

Co daje blog?

Korzyści jest zatem więcej, niż mogłoby się wydawać. Blog firmowy to przede wszystkim świetne narzędzie do komunikacji z klientami. W żadnym innym miejscu nie masz możliwości wypowiedzenia się w tak szeroki sposób, jak w tekście na własnej stronie. Przemyślanymi i – co bardzo ważne – dobranymi do odbiorcy wpisami będziesz budować pozytywny wizerunek swojej marki.

Jeśli dobrze pokierujesz contentem, dzięki blogowi wykreujesz też swoją pozycję eksperta. Klienci chcą kupować produkty i usługi od firm, które znają się na tym, co robią. Nigdzie nie przekażesz swojej specjalistycznej wiedzy lepiej, niż w artykule na blogu. Ale uwaga, w tym miejscu łatwo o przesadę. Pisząc teksty postaw się w miejscu klienta i twórz treści w taki sposób, żeby były dla niego zrozumiałe. Przesadzając ze żargonem możesz zyskać odwrotny efekt i zamiast zdobyć nowych klientów, odstraszysz ich.

Zwiększenie potencjału SEO strony

Nie bylibyśmy sobą, gdybyśmy nie wspomnieli o korzyściach z zakresu pozycjonowania strony. Blog firmowy to znakomite narzędzie do zwiększenia swojej widoczności w Google. Artykuły pomogą Ci budować tzw. długi ogon fraz kluczowych, czyli zapytań, które użytkownicy (w tym Twoi potencjalni klienci) wpisują w wyszukiwarkę, a które nie są najbardziej ogólne. Szukaj rozbudowanych słów kluczowych, które po pierwsze łatwiej da się wypozycjonować, a po drugie – dzięki którym zyskasz czytelników naprawdę zainteresowanych Twoimi treściami.

Google lubi świeży content, dlatego regularne prowadzenie bloga to podstawa. Na bieżąco aktualizowana strona da wyszukiwarce sygnał, że „coś się na niej dzieje”, serwis się rozwija, a to na pewno wpłynie na wyniki pozycjonowania.

Jak pisać?

Tak jak już wspominaliśmy, niezwykle istotne jest pisanie dedykowanych treści, które zainteresują Twoich potencjalnych klientów. Warto więc wybrać sobie dość wąski obszar i tworzyć naprawdę przydatne, interesujące, wartościowe treści.

Blog firmowy. Pisanie

Pisząc bloga firmowego, wejdź w buty swojego klienta. Pisz o tym, o czym chciałby przeczytać.

Pozycjonowanie strony jest ważne, ale wszyscy zgodzimy się, że równie ważne jest zaciekawienie czytelnika i pozostawienie go z przekonaniem, że czytając Twojego bloga zyskał wiedzę, której nie znajdzie nigdzie indziej. Poza tym, ciekawymi tekstami czytelnicy lubią dzielić się w mediach społecznościowych. A to jeden z najlepszych sposobów na zyskanie stałych czytelników i nowych klientów.

… i o czym?

Dużo zależy od profilu Twojej działalności. Jeśli prowadzisz sklep internetowy, dobrym pomysłem będzie opisywanie produktów, ich specyfiki, przykładów zastosowania. Umiejętnie przedstawione treści nie tylko zwiększą wiedzę czytelników, ale też zachęcą ich do zapoznania się z Twoją ofertą.

Blog firmowy to też świetne miejsce na przedstawienie marki i zespołu od środka, a także przedstawianie wartości, którymi kieruje się firma. W tym celu świetnie sprawdza się storytelling, czyli tworzenie opowieści na temat marki.

Storytelling

Storytelling sprawdzi się na blogu firmy o ciekawej historii.

Pozostaje jeszcze pytanie, kto ma zająć się prowadzeniem bloga firmowego. Tutaj zdania są podzielone. Niektóre marki decydują się same pisać teksty, ale teoria pokazuje, że o wiele lepsze efekty przynosi współpraca ze specjalistami. Agencja SEO i content marketingowa nie tylko skutecznie dobierze słowa kluczowe do artykułów, ale też stworzy ciekawe treści, zgodne z profilem marki. Będzie też potrafiła spojrzeć na działalność firmy z dystansem i dobrać do niej odpowiedni język korzyści.

Blog firmowy. Czy Twoja firma musi go mieć?
5 (100%) 1 głos/y

Skontaktuj się z nami

 +48 71 757 50 56
 biuro@rocketmedia.pl






[recaptcha theme:dark]

tak , wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych [ czytaj więcej ]

tak , wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji handlowych [ czytaj więcej ]

tak , wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji handlowych [ czytaj więcej ]