7 zasad efektywnego pozycjonowania

Przeczytasz w około: 4 minuty

Spis treści:

Tym razem postanowiliśmy zredagować mini-poradnik dla osób, które interesują się pozycjonowaniem swojej strony www. Przed przystąpieniem do współpracy z agencją SEO należy bowiem pamiętać o kilku podstawowych kwestiach. Przeczytajcie naszych 7 zasad efektywnego pozycjonowania!

1. Czas

Na efekty pozycjonowania musimy poczekać. Jest to proces coraz bardziej dynamiczny, ale nie da się osiągnąć wysokich pozycji na pierwszej stronie w 2 tygodnie. Nawet jeśli się to uda, to będzie to po prostu czasowe wahanie pozycji.

Dla średnio konkurencyjnych fraz okres ten wynosi około 3 miesiące. Dla trudniejszych jest to 6 miesięcy lub nawet więcej. Wszystko zależy od tego, jak sama strona pomaga w procesie pozycjonowania oraz jak na nowego gracza zareaguje konkurencja.

2. Koszty

Koszty pozycjonowania mogą być bardzo różne. Ponownie, wszystko zależy od konkurencyjności i historii domeny w wyszukiwarce Google. Budżet SEO również zależy od strategii działań agencji. Jedni budują długofalowo działania white hat (100% zgodne z wytycznymi Google), inni próbują krótkoterminowo na szybko “przechytrzyć” Google przez działania typu black hat.

By jednak moc SEO domeny utrzymała się na długo, potrzebne jest przeprowadzenia działań, które będą wykonane w sposób przemyślany i długotrwały.

3. Typy ofert

Na rynku możemy zauważyć kilka typów ofert proponowanych przez agencje SEO. Kiedyś najpopularniejsze było rozliczanie się za pozycje wg dziennej stawki za pozycję, jaką fraza piastuje w wynikach wyszukiwania. W tej chwili jest to nieco problematyczne, ponieważ na to, co widzimy po wpisaniu danej frazy oddziałuje kilka czynników: zalogowanie, historia przeglądania i lokalizacja. Kolejną wadą takiego sposobu rozliczania się jest fakt, że co miesiąc dostajemy fakturę na inną kwotę, która przy wybiciu się strony na pierwsze pozycje może być dość wysoka.

Kolejny pomysł to stała opłata miesięczna. Jest ona na tyle wygodna, że Klient co miesiąc dostaje identyczną fakturę. Taka polityka pozwala również na odpowiednie planowanie działań i wydatków. Stała opłata wiąże się również z pełną opieką SEO.

Praktykowany jest także model hybrydowy; łączący oba powyższe typy rozliczeń. Wtedy faktura składa się ze stałej opłaty podstawowej oraz dodatkowego wynagrodzenia za pozycje.

4. Frazy

Aktualny stan algorytmu Google wymaga, by odnośniki do witryny były jak najbardziej zróżnicowane. Zbyt wiele linków z zaktowiczeniem na jedną konkretną frazę mogą doprowadzić do tego, że Google ukarze taką stronę za nienaturalne praktyki SEO.

Dlatego bezpieczna ilość fraz w tej chwili to powyżej ośmiu. Niestety Klienci często zapominają, że frazy muszą mieć swoje miejsce w serwisie. Powinny być rozrzucone na różnych podstronach; nie jest bowiem dobrą praktyką „upychanie” wszystkich fraz na stronie głównej.

5. Witryna – optymalizacja

Na samym początku procesu pozycjonowania strony wymagane jest, by była ona odpowiednio zoptymalizowana. Co to właściwie znaczy? W skrócie chodzi tu o to, by strona spełniała wskazówki dla webmasterów. Najważniejsze, by była łatwo dostępna i jednoznacznie rozpoznawalna przez roboty wyszukiwarek.

Kolejną ważną kwestią jest treść na stronie. Bez niej, albo nawet bez jej odpowiedniej jakości, efekty pracy pozycjonerów mocno się przedłużają. Często niemożliwe jest osiągnięcie wysokich pozycji na frazę, która w żadnej postaci nie występuje w treści strony. Problem ten oczywiście nasila się wraz z poziomem trudności danej frazy.

6. Wsparcie programistyczne

By odpowiednio zadbać i zrealizować optymalizację na stronie, trzeba będzie się liczyć z potrzebą pomocy programisty. Najlepiej zachować kontakt do osoby/firmy, która stworzyła stronę www.

Często wiąże się to z dodatkowymi kosztami. Warto je jednak ponieść, by inwestycja w pozycjonowanie miała sens.

7. Wsparcie copywritera

Jak już zostało powyżej wspomniane, treść na stronie jest niezwykle istotna. Powinna być ona odpowiednio zredagowana, przystępna dla użytkownika oraz dobrze rozumiana przez roboty czytające stronę.
Dlatego też warto skorzystać z usług profesjonalnych copywriterów, którzy będą w stanie stworzyć atrakcyjną dla obu stron treść.

Rozpoczęcie pozycjonowania strony powinno być więc dobrze przemyślane i zaplanowane. Działania SEO nie są tanie, jednak powinno się je traktować jako inwestycję. Inwestycję, która będzie kierowała na stronę coraz więcej użytkowników, stopniowo zamieniając ich w płacących Klientów.

Potrzebujesz wsparcia w SEO?

Napisz do nas
ROCKET MEDIA

Rocket Media Sp. z o.o.
ul. Strzegomska 140A
54-429 Wrocław

KRS: 0000490521
NIP: 8943050211