5 zasad pozycjonowania sklepu internetowego

Przeczytasz w około: 4 minuty

Spis treści:

Zasada nr 1 | Zadbaj o architekturę sklepu

Pozycjonowanie sklepu internetowego wymaga zatroszczenia się o jego architekturę. Jasny i logiczny podział kategorii, przypominający rozrastające się drzewo, pomoże w nawigowaniu po serwisie użytkownikom i algorytmom oraz umożliwi pozycjonowanie każdej z podstron na wybrane słowa kluczowe.

Zasada nr 2 | Optymalizacja techniczna podstawą działań SEO

Optymalizacja to fundament pozycjonowania sklepów internetowych. To właśnie na tym etapie podnosimy komfort użytkowników serwisu, a także ułatwiamy robotom indeksującym poruszanie się po strukturze serwisu i docieranie do podstron, które są najistotniejsze pod względem indeksacji. Dobrze zoptymalizowana strona sprawi, że pozycjonowanie sklepu internetowego będzie przebiegać skuteczniej. Dlatego na tym etapie należy koniecznie zadbać o:

  • poprawę bezpieczeństwa korzystania z serwisu;
  • wdrożenie rozwiązań ułatwiających algorytmom wyszukiwarek nawigowanie po stronie i indeksowanie najistotniejszych podstron (mapa strony, plik robots.txt, dane strukturalne);
  • usunięcie błędów 404;
  • skrócenie czasu ładowania strony;
  • stworzenie strony responsywnej (dostosowującej się do ekranów urządzeń desktop i mobile);
  • rozwiązanie problemu duplikacji contentu (np. poprzez wdrożenie przekierowań lub kanonicznych adresów URL);
  • wdrożenie meta tagów;
  • wdrożenie przyjaznych adresów URL.

Zasada nr 3 | Content i słowa kluczowe

Jak pozycjonować sklep internetowy bez content marketingu? Jest to praktycznie niewykonalne, dlatego na poszczególnych podstronach musi znaleźć się wysokiej jakości, unikalna treść. Powinna być adekwatna do zawartości strony, przekonywać klientów do zakupu oraz pomagać algorytmom w dopasowaniu jej do zapytań, jakie internauci wpisują w wyszukiwarkach. Rodzaje treści, bez których praktycznie nie obejdzie się pozycjonowanie sklepu internetowego, to opisy kategorii produktowych, opisy produktów i blog, na którym pokażesz się w roli eksperta i pomożesz dokonać właściwego wyboru.

Content musi być oczywiście nasycony frazami kluczowymi, pośród których istotne są:

  • frazy generyczne / ogólne – pomagają w budowaniu widoczności;
  • frazy longtail – mają wysoki potencjał sprzedażowy;
  • frazy lokalne – niezbędne dla sklepów funkcjonujących na lokalnym rynku.

Zasada nr 4 | Zadbaj o link-building

Budowanie sieci linków powinno obejmować zarówno linkowanie wewnętrze, jak i linkowanie zewnętrze. Jakie są ich funkcje?

  • Linkowanie wewnętrzne – z perspektywy użytkowników strony jest pomocne w łatwym przechodzeniu pomiędzy pokrewnymi kategoriami, może też kierować z sekcji poradnikowej do stron ofertowych, ułatwiając wejście na ścieżkę zakupową. Algorytmy dzięki linkowaniu wewnętrznemu łatwiej trafiają na strony istotne pod względem indeksacji.
  • Linkowanie zewnętrzne – sieć linków prowadząca do sklepu z portali zewnętrznych, np. stron tematycznych, blogów, forów internetowych czy mediów społecznościowych. Wzmacnia SEO i generuje ruch z różnych źródeł.

Zasada nr 5 | Zadbaj o atrakcyjną prezentację produktów

Na koniec wskazówka, która nie jest już ściśle związana z pozycjonowaniem sklepu internetowego, ale jest warunkiem koniecznym, aby dobra widoczność, wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania i duży ruch na stronie nie poszły na marne. Wszak Twoim zasadniczym celem jest sprzedaż. Które produkty sprzedają się najlepiej? Te, które są dobrze zaprezentowane. Wysokiej jakości zdjęcia to nie wszystko, warto dodać kilka funkcji, które jeszcze bardziej pomogą przekonać użytkowników Twojego sklepu do zakupu produktów. O czym mowa?

  • Automatyczne powiększenia – daj klientom możliwość przyjrzenia się detalom produktu po najechaniu kursorem na zdjęcie.
  • Opinie i oceny – większość internautów nie dokonuje zakupów bez zapoznania się z rekomendacjami innych klientów.
  • Powiadomienia – pokaż, że Twój sklep działa i cieszy się zaufaniem. Poinformuj o tym, ile osób kupiło dany produkt lub któryś z użytkowników dokonał zakupu pokrewnego artykułu.

To kilka zasad, które pozwolą Ci skutecznie prowadzić pozycjonowanie sklepu internetowego – porady, które przedstawiliśmy, warto mieć na uwadze przez cały okres podejmowania działań SEO. Bowiem im lepiej dostosujesz swój sklep do preferencji użytkowników oraz algorytmów wyszukiwarek, tym lepsze efekty możesz uzyskać.

Też chcesz osiągać świetne wyniki?

Skontaktuj się z nami
ROCKET MEDIA

Rocket Media Sp. z o.o.
ul. Strzegomska 140A
54-429 Wrocław

KRS: 0000490521
NIP: 8943050211