Spis treści:
Pozycjonowanie sklepu internetowego wymaga zatroszczenia się o jego architekturę. Jasny i logiczny podział kategorii, przypominający rozrastające się drzewo, pomoże w nawigowaniu po serwisie użytkownikom i algorytmom oraz umożliwi pozycjonowanie każdej z podstron na wybrane słowa kluczowe.
Optymalizacja to fundament pozycjonowania sklepów internetowych. To właśnie na tym etapie podnosimy komfort użytkowników serwisu, a także ułatwiamy robotom indeksującym poruszanie się po strukturze serwisu i docieranie do podstron, które są najistotniejsze pod względem indeksacji. Dobrze zoptymalizowana strona sprawi, że pozycjonowanie sklepu internetowego będzie przebiegać skuteczniej. Dlatego na tym etapie należy koniecznie zadbać o:
Jak pozycjonować sklep internetowy bez content marketingu? Jest to praktycznie niewykonalne, dlatego na poszczególnych podstronach musi znaleźć się wysokiej jakości, unikalna treść. Powinna być adekwatna do zawartości strony, przekonywać klientów do zakupu oraz pomagać algorytmom w dopasowaniu jej do zapytań, jakie internauci wpisują w wyszukiwarkach. Rodzaje treści, bez których praktycznie nie obejdzie się pozycjonowanie sklepu internetowego, to opisy kategorii produktowych, opisy produktów i blog, na którym pokażesz się w roli eksperta i pomożesz dokonać właściwego wyboru.
Content musi być oczywiście nasycony frazami kluczowymi, pośród których istotne są:
Budowanie sieci linków powinno obejmować zarówno linkowanie wewnętrze, jak i linkowanie zewnętrze. Jakie są ich funkcje?
Na koniec wskazówka, która nie jest już ściśle związana z pozycjonowaniem sklepu internetowego, ale jest warunkiem koniecznym, aby dobra widoczność, wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania i duży ruch na stronie nie poszły na marne. Wszak Twoim zasadniczym celem jest sprzedaż. Które produkty sprzedają się najlepiej? Te, które są dobrze zaprezentowane. Wysokiej jakości zdjęcia to nie wszystko, warto dodać kilka funkcji, które jeszcze bardziej pomogą przekonać użytkowników Twojego sklepu do zakupu produktów. O czym mowa?
To kilka zasad, które pozwolą Ci skutecznie prowadzić pozycjonowanie sklepu internetowego – porady, które przedstawiliśmy, warto mieć na uwadze przez cały okres podejmowania działań SEO. Bowiem im lepiej dostosujesz swój sklep do preferencji użytkowników oraz algorytmów wyszukiwarek, tym lepsze efekty możesz uzyskać.
Rocket Media Sp. z o.o.
ul. Januszowicka 5
53-135 Wrocław
KRS: 0000490521
NIP: 8943050211